Niedawno kupiłem pierwszego mojego Citroena C4 Picasso z 2012, 1.6 THP 156ps ze skrzynią MCP. Różne dźwięki są w nim nowe i zupełnie inaczej się nim jeździ niż wcześniej klasycznym automatem.
Właśnie o te dźwięki chcę zapytać. Kiedy przyspieszam, pojawia się wyraźnie słyszane brzęczenie jakby luźna blaszka. Jest to związane z prędkością obrotową silnika. Pojawia się raz na zmianę biegów ale nie w samym momencie zmiany biegów.
Efekt występuje tylko na zimnym silniku. Po nagrzaniu znika.
Co to może być?
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Luty 2024, 20:53
Ostatnio oglądałem film o automatach -skrzynie potrzebują na rozgrzanie oleju teraz nawet 50km żeby pracować poprawnie dlatego zostaje przy manualu jak się koło domu jeździ..To może jest przyczyna,sprawdzić czy ciepła w trasie robi tak samo..Bo to że silnik ma już temperaturę roboczą nie znaczy że skrzynia jest ciepła. Chyba że ma dogrzewanie skrzyni elektryczne..
Ostatnio oglądałem film o automatach -skrzynie potrzebują na rozgrzanie oleju teraz nawet 50km żeby pracować poprawnie dlatego zostaje przy manualu jak się koło domu jeździ..To może jest przyczyna,sprawdzić czy ciepła w trasie robi tak samo..Bo to że silnik ma już temperaturę roboczą nie znaczy że skrzynia jest ciepła. Chyba że ma dogrzewanie skrzyni elektryczne..
To ja wiem, że automat musi się rozgrzać. Miałem już kilka automatów i jedyny objaw potrzebny do rozgrzewania się były wyższe obroty potrzebne do przełączenia na 2-gi bieg. W ten sposób się szybciej rozgrzewają.
Teraz mam ten dziwny dźwięk.
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Luty 2024, 20:09
atomik, Wiele rzeczy może dzwonić i może spojrzenie z kanału ...druga sprawa stetoskop mechaniczy bo może na osprzęcie hałas,zalecona ostrożność by drutu nie złapał pasek.. stetoskop na aledrogo około 20zł. Moja wersja osłuchu to spora rurka gumowa i jedna strona w kierunku miejsca hałasu a druga do ucha kiedy się hałas zwiększa w celu namierzenia;)
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2024, 18:04
atomik, Podczas wzrostu temperatury metal się rozszerza ,jeśli luz elementów jest na tyle że dzwoni zimny to po osiągnieciu temperatury się kasuje..Np :tzw ,,jaja ''w escorcie na wydechu XD Czyli połączenie wahliwe za kolektorem.. Tu może być co inne skoro ciepłe nie dzwoni do właściciela;) Druga sprawa łożysko-zimne z gęstym smarem zanim się rozprowadzi -ucichnie kiedy smar pokryje całą bieżnie..chyba że smar się w nim kończy wtedy woła o ratunek że aż gwizda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum