Dawid z.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 9 Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 20:22 Xara Picasso 1.8 16v montaż napinacza duży problem
Witam, to mój pierwszy post, proszę więc o wyrozumiałość.
Mam dwie cytryny pikasso, pierwsza z 2000r z którą nie mam żadnych problemów, i drugą z 2005r z powodu której coś mnie trafia. Wieczne problemy, które w mękach rozwiązywałem sam, remont silnika przy 250000 km. Ale skoro zrobiłem już silnik, to go tak leczę, bo mi poprostu szkoda pozbywać się tego samochodu, ale w tym wypadku nie wiem co począć. Dziś szczepił mi napinacz paska wielorowkowego, co spowodowało wcięcie się tego paska w zbiornik pompy wspomagania, to już następny problem, ale odnośnie napinacza, kupiłem nowy, zamontowałem go po wielu trudnościach, ponieważ dopiero po jakimś czasie, kiedy w końcu stwierdziłem, że musi być zamontowany w takiej a nie innej pozycji, stwierdziłem że gdzieś się zgubiło, urwało miejsce, w które przykręca się lewą śrubę napinacza, na zdjęciu lewa strona. I tu moje pytanie, czy da się coś z tym zrobić, czy raczej będę się musiał pozbyć tego samochodu?
Czy miał ktoś podobny problem? Napinacz który się zepsuł delikatnie mówiąc, musiał już trzymać się na jednej prawej śrubie, bo właśnie z prawej strony napinacz się poprostu złamał. Proszę o jakiekolwiek sugestie, będę wdzięczny, pozdrawiam.
Dawid z.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 9 Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 17:14
A więc dzisiaj spojrzałem na to jeszcze raz, i możesz mieć rację, aczkolwiek dużo nie zobaczyłem, być może gdybym miał warunki, ściągnął bym obudowę paska rozrządu, i być może byłoby widać więcej. Czy ktoś dysponuje czym kolwiek, żeby było widać taki element?
_________________ Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
Dawid z.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 9 Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 18:47
Na twoim zdjęciu widzę że jest pokazane miejsce montażu napinacza z prawej strony, a ja mam problem z lewą stroną, czy to i tak jest mocowane w ten sam element? Ja znalazłem takie coś, ale mam nadzieję że się mylę, co o tym myślisz?
IMG_20240107_184305.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 84,25 KB
_________________ Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
Dawid z.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 9 Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 18:57
no ok, a w tej łapie nie ma przypadkiem brakującego lewego gniazda na tą śrubę? wybacz, ale muszę mieć 100 % pewność, że jest to spokojnie do zrobienia. I jeśli to jest to o czym mówisz, to co trzeba rozkręcić, żeby to wymienić.
_________________ Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 21:29
Ja znalazłem z 2002 roku ale czy napewno do tego modelu z napinaczem?łapa Ogólnie to przydał by się numer OE bo jak na rysunku wyskakuje dla diesla podobna od Wojtka
Dawid z.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 9 Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 22:09
Bardzo dziękuję, teraz przynajmniej wiem czego szukać, i że jeszcze nic straconego. Muszę poszukać jeszcze jak to wymienić.
A przy okazji zapytam czy można wymienić zbiornik wyrównawczy pompy wspomagania, ponieważ ułamany napinacz spowodował zmianę prowadzenia paska, który z kolei jak nóż, przeciął mi owy zbiorniczek w bardzo pechowym miejscu i w sumie nie wiem czy da się to zakleic bądź wymienić, czy też lepiej kupić używaną pompę. A pytam bo widziałem wiadomo gdzie, same zbiorniczki, i tu pojawia się pytanie czy ktoś to może przerabiał?
IMG_20240107_215615.jpg
Plik ściągnięto 1221 raz(y) 10,08 KB
_________________ Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2024, 16:38
Dawid z., Czyli jesteś pewien że tak wygląda ta łapa w Twoim foto bez napinacza? a co do zbiorniczka to kiedyś potrzebowałem kupić koło sprężarki to opłacało się kupić cenowo całą sprężarkę z kołem ,za kilka lat wyjmowałem cewkę do sprężarki
Dawid z.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 9 Skąd: ENSCHEDE
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 17:39
W moim Linku który wrzuciłem z Aledrogo łapa jest z kompletnym prawie napinaczem Gates bez rolki napędowej ,tylko ta pewność że nie jest tak czasem jak rysunek Wojtis1990 że łapa jest z mocowaniem alternatora. Silniki przed czy po lifcie mogą płatać figla .Na przykładzie Xsary jaką miałem pompa wspomagania jest inna i inaczej mocowane tak że czasem lusterko diagnostyczne pozwala odkryć numer OE Ta łapa powyżej ma nie kompletny napinacz według mnie..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum