Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Styczeń 2024, 00:17
Dlaczego uwazasz silnik THP za awaryjny? Jesli dbasz o jakosc oleju i zmieniasz go co 15 - 10 tys.km, wytrzyma bez problemu okolo 200 tys. km. Turbo sypie sie w kazdym silniku, jesli ktos wymienia rzadko olej. Rozrzad wytrzyma do 200 tys. . Jesli chcesz miec pojazd z silnikiem, ktory wytrzyma 500 tys, kup diesla, albo inny model pojazdu, w ktorym wystepuje silnik 2.0, albo 1.8 wolnossacy. Wtedy musisz liczyc sie z duzo wiekszym zuzyciem paliwa.
Dlaczego uwazasz silnik THP za awaryjny? Jesli dbasz o jakosc oleju i zmieniasz go co 15 - 10 tys.km, wytrzyma bez problemu okolo 200 tys. km.
Dziękuję za wyjaśnienia. To nie ja uważam ten silnik za awaryjny a mechanicy, których pytam. Nie jestem specjalistą więc muszę się na czymś opierać.
dejnekomirek napisał/a:
Turbo sypie sie w kazdym silniku, jesli ktos wymienia rzadko olej. Rozrzad wytrzyma do 200 tys.
Cenna rada ale wciąż nie wiem, czy poprzedni właściciel ten olej wymieniał.
dejnekomirek napisał/a:
Jesli chcesz miec pojazd z silnikiem, ktory wytrzyma 500 tys, kup diesla, albo inny model pojazdu, w ktorym wystepuje silnik 2.0, albo 1.8 wolnossacy. Wtedy musisz liczyc sie z duzo wiekszym zuzyciem paliwa.
C4 Picasso z roczników do 2009 mają silniki wolnossące 1.6 120ps ale po 2012 nie mogę ich znaleźć. Nie były produkowane czy tylko te wersje turbo zostają w komisach bo nikt nie chce ich kupić?
Z dieslem będzie problem bo chcę go przerobić na gaz i tu pojawia się kolejne pytanie, czy to jest dobry pomysł?
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Styczeń 2024, 23:17
Jesli chcesz ocenic poprzednika pod wzgledem oleju, wystarczy zajrzec do wnetrza silnika - nie moze byc jakichkolwiek osadow nagarowych. Nagar swiadczy o zmienianiu oleju zgodnie z instrukcja, czyli co 30 tys. km , a to szybko niszczy turbine, silnik zreszta tez.
Niestety , te roczniki sa produkowane tylko z takimi silnikami, dochodzi tylko puretech , a tego nie polecam. Silnik 1.6 THP da duza przyjemnosc z mocy i dobre wynik zuzycia paliwa. Trzeba tylko o niego dbac. Jesli nie planujesz duzych rocznych przebiegow , silnik wystarczy na prawie 15 lat.
Do diesla tez mozna zastosowac zasilanie gazem. Sa firmy, ktore niezle to rozwiazaly. Polskie to AC Stag. Natomiast gaz w THP wymaga idealnego montazu i duzej wiedzy instalatora z uwagi na wtrysk bezposredni. Byle kto tego nie zrobi dobrze.
Jeszcze jedno pytanie, które mi się nasunęło bo zamierzam zainstalować gaz do tego silnika.
Z tego co słyszałem, gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna.
Czy to może wpłynąć na żywotność turbiny bo chyba jest ona napędzana gazami wylotowymi z silnika?
Chyba, że się mylę?
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 08:35
Mysle, ze problem lezy w skladzie mieszanki ; spalanie ubogiej podnosi temp. spalin , niezaleznie od rodzaju paliwa. Spalanie gazu moze zachodzic przy ubogiej mieszance bezproblemowo, co jest niebezpieczne ze wzgledu na temp. spalania. Przy dobrze ustawionej dawce temp. sa porownywalne i bezpieczne dla silnika. Podstawa dobry montaz i dobra regulacja ukladu.
To tak rzeczywiście może być. Opieram się na tym co czytam w sieci np. przy opisach świec zapłonowych dedykowanych do gazu. W większości jest informacja o wyższej temperaturze spalania.
Zapytam w firmie, w której będę instalował gaz. Instalacja gazowa BRC to chyba dobry wybór?
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2024, 09:01
Kazda firma jest dobra. Najwazniejszy jest poziom instalatora, to jak zabuduje i jak ustawi instalacje. Moj samochod przejechal 330 tys. km bezproblemowo, a jakie mialem zdziwienie, gdy odkrylem, ze przez 250 tys. nikt nie podlaczal testera, a system trzymal parametry. Instalacja to tylko STAG 300- 4, a wytrzymal tylko 10 lat bez zadnej ingerencji. Silnik do dzisiaj pracuje normalnie, nie widze zadnej roznicy miedzy benzyna , a gazem. Zuzycie okolo 10 l , a roznica w kosztach ogromna. Co prawda teraz mam diesla (swierzy zakup) i koszty ekspl. podniosly sie, ale wlasnosci trakcyjne zmienily sie na plus. Zasieg na zbiorniku to przepasc. 500 km na gazie przy wolnej jezdzie i ponad 1000 km przy normalnej jezdzie , ponad 1300 km przy spokojnej .
Benzyna ma jedna zalete : silnik spokojnie dziala przy jezdzie na krotkich trasach, diesel potrzebuje dluzszych jazd (temp.).
No więc rozejrzałem się po rynku za LPG i wszędzie uzyskuję informację, że do tego silnika (1.6 THP, 156ps) potrzeba instalacji z bezpośrednim wtryskiem. Cena ok. 6 tys. zł.
Przy tej cenie instalacja będzie mi się zwracała jakieś 5 lat (jeżdżę 10-15 tys./rok) więc ruch okazuje sie zupełnie nieopłacalny.
Może się mylę. Macie inne zdanie?
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 249 Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Luty 2024, 14:25
Atomik całkowicie się zgadzam. szkoda kasy. Ja ma C4 gp z 2007 benz 1,8 i nawet nie zaprzątałem sobie głowy szukaniem "gazu" z powodu zbyt małych rocznych przebiegów-podobne jak Twoje. Jazda na krótkich odcinkach zwyczajowo po mieście. Dla tego też benzyna nie disel
Dzięki safran65.
Przeliczyłem amortyzację z instalacją STAG-400 (za 6 tys. zł) i przy szacunkowym zużyciu gazu bazującym na moim poprzednim aucie, wyszło mi ponad 3 lata. Może być jeszcze dłużej bo STAG-400 dotryskuje jeszcze benzynę do gazu więc zysk się zmniejsza.
To troche długo, zważywszy że nie wiadomo jak będą kształtowały sie ceny gazu. Dużo wskazuje na możliwość zablokowania importu z Rosji a wtedy cena pójdzie mocno do góry.
_________________ Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum