Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Listopad 2023, 18:43
Jesli wymieniasz tylko napinacz nie potrzebujesz zadnej blokady. Stary wykrecasz i w jego miejsce wkrecasz nowy. Pytanie tylko , po co to robisz? Jesli myslisz , ze wymiana cos pomoze w pracy silnika , to chyba sie mylisz. Jesli wymieniasz z powodu problemu z praca silnika, to raczej lancuch do wymiany, a do tego ustawianie calego rozrzadu na blokadach.
Wymieniałem kompletny rozrząd 20 tys km temu czyżby juz sie łąńcuch wyciągnął ? Olej leje i zmianiam co 10 tyś , silnik chodzi dobrze żadnych falowań . Niepokoi mnie po odpaleniu przez moment słychać "żężolenie " łańcucha . Czytałem że naprawdopodobniej uszkodzony napinacz, dlatego chcem go wymienic i pytam czy musze kupowac także blokady i zakładac na silnik przy jego wymianie ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Listopad 2023, 18:38
Przeczytaj jeszcze raz , co wyzej napisalem. Oczywiscie po wykreceniu napinacza nie wolno krecic walem korbowym. Warto tez ,dla pewnosci, przed poluzowaniem napinacza, ustawic dowolny tlok w OT - wtedy naprezenia walkow pochodzace z nacisku zaworow sa najmniejsze i najmniejsze ryzyko przeskoczenia lancucha, ktore zwieksza sie w miare wyciagniecia sie lancucha. Dla pewnosci , po zamontowaniu nowego napinacza , warto pokrecic ze dwa obroty walu korbowego w celu sprawdzenia, ze wszystko jest w porzadku, ze nic nie haczy podczas krecenia. ( lepiej sprawdzic, niz pozniej wymieniac zawory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum