Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2023, 11:35
Co do płukanek to widziałem takie zabiegi że szła płukanka do starego oleju,potem do taniego nowego oleju też płukanka ,potem dopiero spuszczenie i lanie już oleju nowego..Koszta ale pewnie coś dało bo silnik ładnie chodził..Co do totala oleju ja na razie zostaje-chyba że trafię konkretny sprawdzony i polecony do współpracy z DPF- bo jak na razie na totalu jechałem do Kalisza w deszczu i spalanie w trasie było 3.3l diesla,cała droga z miastem i do domu wyszła 3.5litra/100,w moim wykonaniu rekord dotychczas spalania,gdyby olej mnie zawodził pewnie nie było by takiego wyniku.A droga była przepisowo i czasem do 140 bo musiałem poganiać by zdążyć na czas,taka sytuacja życiowa .A Total jak na razie pasował 4 autom u mnie i nie było problemów z dolewkami od wymiany do wymiany.Ale jak Ktoś ma sprawdzony na Dpf to może pisać Bo firmy czasem już zaczynają oszczędzać lub przypadki sprzedaży taniego z neta z naruszonym korkiem z beczki ,lub historia że w warsztacie jedna beczka 160litrów miała wszystkie gatunki oraz marki oleju wiele lat temu;)Dopisze bo aktualnie sprawdziłem swojego totala na aledrogo w opiniach i jestem pewien że co niektórzy kupili podróbkę,silniki klepią wtedy,a jeden gość wlał olej w kieliszki i jest różnica między olejem ze sklepu a tym z aukcji gdzie jest różnica w kolorze jak i gestości przelewania,więc to co pisałem wyżej-tylko sprawdzony dostawca do którego ja wracam zamawiając olej i filtry bo dużo taniej niż sklep stacjonarny ze swoimi narzutami marży gdzie w necie filtry mam gratis;) Przy okazji przeglądania zainteresował mnie OLEJ MOTUL 5W30 4L X-CLEAN 8100 ,droższy ale czy lepszy? bo brak do niego opinii użytkowników.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Listopad 2023, 12:06
Zadna plukanka nie zadziala blyskawicznie. Ona tylko pozwala olejowi rozpuszczac nagar , a wiec zlogi, czesto twarde , jak kamien. Racje bytu ma wczesniejsza wymiana tego pierwszego oleju po aplikacji plukanki (bardzo szybko robi sie czarny). Odnosnie oleju: istotna jest specyfikacja oleju, producent jest mniej wazny. Moj sasiad pracowal w rozlewni oleju i twierdzi, ze tylko zmieniali opakowania - olej byl lany z tej samej cysterny. Zmienialy sie tylko loga na opakowaniach. Wielu producentow korzysta z tej samej wytworni. A dla klientow i tak najwazniejsza jest "marka", no i cena. Dobry olej nie musi byc tani. Ja mam w warsztacie dobry olej za 6 euro za litr, a Serwis za ten sam olej bierze 28 euro i niezle zarabia. W XXI wieku liczy sie marketing. Kto chcialby przejmowac sie jakoscia, co widac w naszych pojazdach. Normalnie boje sie kupowac nowe auta.
No zobaczymy, w końcu na nowym oleju zrobione ponad 100km zaledwie. W kwestii spalania to na starym 10W40 po wakacjach 3500km dolałem może z pół litra także chyba dość dobrze, przecież według notki producenta 0.5l może wychlapać po 1000km. Nowa oliwa kupiona była z popularnego sklepu - stacji na M z Krakowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum