Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 16:51
Przeciez pedal gazu i przepustnica to zblokowana para i to podwojnie w celu zapewnienia bezpieczenstwa. Kazde ruszenie gazu na wlaczonym zaplonie powoduje odpowiedz przepustnicy - to dziala prawie tak, jak polaczenie mechaniczne. Pisze prawie , bo moga byc rozbieznosci w zaleznosci od wskazan innych czujnikow, steruje tym sterownik silnika. Jednak na rozgrzanym silniku w dobrym stanie technicznym podcisnienie powinno byc w typowych granicach, a to znaczy wartosc 300 mBar. Nizsza wartosc wystepuje tylko przy hamowaniu silnikiem, albo po zamknieciu przepustnicy po gwaltownym dodaniu gazu. Wysoka wartosc swiadczy z reguly o nieszczelnosci kolektora (pomijam oczywiscie sprawnosc MAP sensora).
Natomiast temp. powietrza to pochodna ogrzewanego kolektora ssacego przez powietrze przeplywajace przez chlodnice i cieplo calego silnika na postoju. Wartosc 36°C jest jak najbardziej w porzadku. Podczas jazdy moze troche spadac. Oczywiscie sa rozne rozwiazania podgrzewania powietrza dolotowego, czesto z termostatem. Jest to pozadane dla poprawnej pracy silnika, aby juz w kolektorze nastepowalo czesciowe odparowanie paliwa.
dejnekomirek, zrozumiałem dokładnie o co chodzi.
Po prostu patrzę w stronę uszkodzenia potencjometru pedału przyspieszenia... jak dotąd nie braliście tego pod uwagę (przynajmniej ja to tak odebrałem).
_________________ Pozdrawiam Jacek
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 17:36
Trzeba jeszcze brać pod uwagę że właściwe pokazywanie polożenia przepustnicy jest po odpaleniu silnika.
Sterownik patrzy też na podciśnienia .
Testowanie dzisiaj szczelności dolotu.
Podpiąłem się manometrem do króćca od serwa
Po wypięciu węża od zaworka par paliwa i zaślepieniu obydwu dalej to samo
Psikałem sprayem po całym kolektorze i żadnej reakcji.
Zrobiłem test jak zawsze sprawdzam na szczelność
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 19:41
Z tego co widze, to wyglada na to, ze to odma moze byc uszkodzona. Tez tak mialem i do tego silnik pochlanial olej (1l na 3, 4 tys. km.) Po wymianie pokrywy z odma silnik przestal lykac olej i podcisnienie poprawilo sie. Moze i u Ciebie podobne dzialanie potrzebne. A tak to silnik zaciaga dodatkowe gazy z silnika, falszujac wskazania czujnika podcisnienia. Tak to wyglada.Jesli po odpaleniu silnika przy probie otwarcia korka wlewu oleju ciezko go uniesc, bo sprawia wrazenie zassanego, a po usunieciu korka wyraznie zmieniaja sie obroty, to odma pracuje nieprawidlowo i jest do wymiany. Niestety jest razem z pokrywa .
Ostatnio zmieniony przez dejnekomirek 5 Grudzień 2022, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 19:44
W pokrywie zaworów jest zaworek odmy?
Tam są dwie osobne.
Nie da się dostać do tego zaworka ( membrany) aby go wymienić?
W 16hdi widziałem membrany ale NFU?
Jak sprawdzić która pokrywa ma nawalony zaworek?
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum