dawidd
Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022 Posty: 32 Skąd: KODRĄB
Wysłany: 25 Październik 2022, 21:49 Śruba kola pasowego - jaki sposób na nią?
Witam, mam problem z odkręceniem śruby kola pasowego - pneumat sie poddał, klucz i rura 2m również nie dały rady. Podgrzałem indukcją (słabo bo chińska) - śruba rusza może 0,5 mm w lewo i prawo jak bije pneumatem i nic więcej. Po godzinie walki odpuściłem.
Jak myślicie - podgrzanie palnikiem do lutowania miedzi i tą moja chińska indukcja ma sens? Takie mocna nagrzanie nie uszkodzi walu? A może macie jakiś sposób na te śruby?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Październik 2022, 06:26
Tam rzadko jest korozja, prędzej klej, nie wiem czy indukcja odpuszcza klej. Dobry pneumat i nie miałem problemu ze śrubami. Próbuj dłuższą rurą albo mocniejszym pneumatem.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Październik 2022, 18:45
Jeśli jest klej niebieski jaki być powinien ,pneumat powinien dać radę( o ile przekrój węża do powietrza jest wystarczający jak i moc sprężarki i klucza udarowego)..ale jeśli jest klej czerwony to na swoim doświadczeniu z korkiem tak posmarowanym w zbiorniku sprezarki kiedy chciałem dać zawór zamiast korka w celu osiągnięcia pełnej wydajności na klucz udarowy bez ograniczania manometrem przepływu wyginało mnie klucze ,,dopiero nagrzanie opalarką elektryczną pozwoliło mnie ruszyć śrubę bez wysiłku dosłownie..niestety na spreżarce nie było elementów gumowych w pobliżu jak uszczelniacz wału Ale w zasadzie grzejemy centralnie śrubę i nic więcej ..W przypadku czerwonego kleju wystarczy opalarka elektryczna,żaden palnik..co innego jak ktoś dał zielony-to jak by to pospawał..czyli amen w butach. No i raczej nie mamy lewego gwintu w cytrynach jak straszono mnie na czytanych aby forach ALFY odnośnie koła pasowego i napinacza..a były prawe i weż tu coś ukręć..
dawidd
Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022 Posty: 32 Skąd: KODRĄB
Wysłany: 26 Październik 2022, 21:30
Wyspawalem klucz z połówki i nasadki plus rura i poszło, ale praktycznie do samego końca bardzo ciężko. Klej był koloru szarego, taki też proszek się wysypał z gwintu.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Październik 2022, 17:10
dawidd, Ważne że poszło A szary wyczytałem w necie mógł być tzw.średni czyli jak w moim opisie uważamy czerwony firmy loctite ,bo niby niebieski też ma swoje trzymanie ale jego używamy jako klej który odkręci się bez problemu kluczem (bez grzania).Sam stosuje niebieski przy autach jak coś robie ..ostatnio jarzma zacisków hamulcowych gdzie kiedyś też już robiłem tym klejem i puściło bez problemu.Gorzej puszczają śruby gdzie kleju nie było a do gwintu dotarła woda Tak że ZUCH
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum