Temat rzeka....
Nasuwają się pytania:
1. Jaki wybrać?
2. Jaki najlepszy?
3. Jak sprawdzić czy już trzeba go wymienić czy może tylko doładować?
Na pytanie nr 1. znajdziecie w specyfikacji danego modelu.
Na pozostałe jest odpowiedź na YT
Ważne są trzy parametry, które możesz sprawdzić sam:
1. Napięcie jałowe - minimum 12.5V
2. Napięcie pod obciążeniem - minimum 8.5V
3. Napięcie ładowania - minimum 14V do 14.4V
W skrócie wygląda to tak:
napięcie ładowania.JPG napięcie ładowania
Plik ściągnięto 22 raz(y) 58,5 KB
napięcie przy rozruchu.JPG napięcie przy rozruchu
Plik ściągnięto 7 raz(y) 58,93 KB
napięcie spoczynkowe..JPG napięcie spoczynkowe
Plik ściągnięto 11 raz(y) 62,16 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:53
Ja korzystam z TESTER MIERNIK DO AKUMULATORÓW 12V Konnwei KW600 dziś cena 170zł-ja kupiłem za 120zł kiedyś..Nie potrzebuje zasilania-korzysta z prądu akumulatora
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Październik 2021, 05:24
Wykonuję podstawowe pomiary: napięcie spoczynkowe, ładowanie, napięcie podczas rozruchu, pobór prądu przez instalację.
Podmieniam na inny i wiem czy jest sprawny czy nie.
A kupuję zawsze najtańsze dziadostwo bo już nie ma znaczenia czy Centra, Warta, Bosh czy 4MAX. Wszystkie po kilku latach nadają się na złom.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2021, 11:54
Ja na razie w Xsarze mam akku od 6 lat i nie widać objawów zmęczenia
Samochód teraz głównie jeździ w koło komina. Nie doładowuję zimą. Zatem ma raczej trudne warunki. Zimą pali na tzw. tyk. Zdaje się, że wystarczy pół obrotu korbą i silnik gada. Może to jest główna przyczyna, że akumulator jest trwały? Dodam, że rozrusznik regenerowany był już drugi raz na 200kkm Strasznie słabe te rozruszniki teraz robią...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum