Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 10:49 Oringi pod solenoidami Lucas Epic 2.1td
Witam wszystkich
Od kilku tygodni zmagam się z problemami pompy wtryskowej wymienionej w tytule. Kilkukrotnie wymienialem oringi pod solenoidami, najpierw zwykle tradycyjne ze sklepu z częściami do maszyn Rolniczych. Po kilkuset kilometrach problem zawsze wracał i ponowna ich wymiana dawała oczekiwana poprawę, lecz na krótki czas. Po odpowiedniej lekturze zamówiłem oringi vitonowe z przekonaniem że to rozwiąże problem. Niestety... 500km i znów to samo. Stąd moje pytanie, czy jest jakiś lepszy materiał gumy który należy wpakować w tą pompe?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 11:43
Czyli te oringi nie wytrzymują ropy? deformują się ? Wpisałem ,,oringi do pompy wtryskowej lukas ''to na allegro wyskoczyły jakieś pozycje tylko stwierdzić czy pasują-może oryginalne zestawy naprawcze..
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 12:26
Jeszcze nie wyjmowałem tych vitonowych więc nie wiem co się z nimi stało. Według ich specyfikacji powinny nadawać się idealnie. Poprzednie które wymienialem miały inny wymiary więc je rozwaliło. Kolejne o właściwych wymiarach lecz standardowej gumie nie wyglądały na zniszczone.
Spróbuje jeszcze raz wymienić na jakieś inne i wtedy zamówię cały komplet. Całej pompy nie planuje ruszać, więc potrzebuje tylko te kilka sztuk, warto spróbować jeszcze raz... Szczególnie że po tych pięciu razach doszedłem do wprawy
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 15:04
Miszi, Ale czym skutkuje? Wyciekiem ropy? Może aby ciut grubsze zdają egzamin bo z opisu jedne były olejoodporne w Fordzie miałem taka wprawę że wyjęta pompa wtryskowa trzy razy ,wtrysk ustawiałem na słuch już jak mruczał motor
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 18:17
Wyciekiem nie, musi łapać powietrze bo szarpie i przerywa głównie na obrotach do 2,5 tys. Czasem w jeździe po mieście potrafi zapalić się kontrolka silnika K i silnik gaśnie przy zmianie biegu. Dziwiło mnie też że ten problem pojawiał się przeważnie po 2 tygodniach od wymiany. Gdy już słyszałem delikatne falowanie silnikiem to w ciągu 3-4 dni problem mocno narasta i ciężko się jeździ
Masz jakiś opis z którego korzystasz przy zabawach z pompa?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 18:34
Miszi, Od forda się pompami nie bawiłem,wtedy poznaczyłem co się da na pasku(bo okolicznym mechanikom skończyły się pomysły co to może być) i podmieniałem na drugą z drugiego silnika który miałem po zerwanym pasku i kaplicy głowicy (pompa więc była pewna bo chodziła do końca).Robiłem tak bo wszystko wtedy było sprawdzone ,zmieniony filtr paliwa a silnik gasł lub nie szło odpalić ,falował i miałem podejrzenie że pompa nie daje już takiego ciśnienia,a prawda była taka że przed filtrem od baku były osady w stalowych rurkach które co jakiś czas zaślepiały wlot do filtra paliwa i to było coś jak brak ropy,jak się cofnęły to silnik zapalał i jakiś czas,bywało że tydzień silnik pracował jak należy.Pewnego dnia chwila zastanowienia naszła że jak już nie pompa,nie filtr,zawór gaszący w porządku to skąd powietrze lub efekt braku paliwa.Wtedy odkręciłem rurki przy baku i przed filtrem paliwa i podałem ciśnienie z kompresora przez przewody,to co ujrzałem na szmacie która była na końcu przewodów nie do opisania.Od tego czasu aż do złomowania silnik mruczał do końa:)Złomowany bo zgniły podłużnice na tyle że mogłem zawieszenie zostawić na drodze..Przpadłość forda escorta;) I może szukaj przyczyny przed pompą..?Tam może łapać powietrze.W xsarze poszedł kiedyś oring gdzie z filtra spuszcza się paliwo tyle że zauważyłem wyciek ropy..
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 19:24
Miałeś okazję rozwiązać bardzo ciekawa przypadłość nie robiłem takiego zabiegu, jednak pływak jest czysty, paliwo przez pompkę nie leci zapowietrzone, ładnie nabija ciśnienie. Oring w filtrze wymieniony, a za filtrem wstawiony zaworek zwrotny. Już kiedyś się namęczyłem z powietrzem w układzie. Tutaj ewidetnie winne muszą być oringi pod solenoidami bo skąd idealna praca silnika zaraz po wymianie? Robiłem to 5 razy i za każdym razem silnik pracował legancko przez jakiś czas.... Co nie zmienia faktu że sposób z przewodami paliwowymi warty zrobienia
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2021, 21:01
Miszi, W baku Forda też było czysto..ostatnio robiłem wymianę pompy paliwa w baku xsary jak miała jakieś 18 lat i też myślalem że zastanę tam wodorosty a też było ok.Ale xsara już na plastykach przewody w odróżnieniu do forda który miał metalowe.
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 24 Listopad 2021, 07:13
Panowie ratunku, nie mam już najmniejszej ochoty po raz setny wymieniac oringów, zaczyna to być standardową naprawą co kilkaset kilometrów. Oringi vitonowe z dwóch hurtowni również nie dają rady, po wyciągnięciu są zdecydowanie napęczniałe...
Naprawdę nie ma oringów z innego materiału które mogłyby się okazać trwalsze? czy solenoidy trzeba przykrecac na klej do śrub?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Listopad 2021, 18:28
Ta sama czy nowszy modelaukcja .Gość ma dwie pompy -sprawna za 1600zł , w tej z aukcji jest coś do zrobienia.Ale skoro uszczelniał to może ma namiar na uszczelki
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2021, 13:18
Miszi napisał/a:
Oringi vitonowe z dwóch hurtowni również nie dają rady, po wyciągnięciu są zdecydowanie napęczniałe...
Coś tu nie gra.... Przecież takie powinny lepiej uszczelniać?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2021, 16:32
robson, Może napis na opakowaniu był tylko prawdziwy-jest sporo podróbek-spotykamy się z tym we firmie.Kolor się zgadza tylko nie specyfikacja ,zamiast miękkiej gumy sztywne jak plastyk.
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 1 Styczeń 2022, 08:25
Pompa taka jak na zdjęciu, zgadza się. Oringi vitonowe które zamówiłem były miękkie, po wyciągnięciu również były elastyczne, z tym że zwiększyly objętośc. Tak jak Robert piszesz powinny wtedy lepiej uszczelniać a tak nie jest.... Dodam jeszcze że jedyne które muszę wymieniać to te większe na których opiera się solenoida, małe wewnętrzne nie mają wpływu. Jestem po następnych wymianach i dziś czeka mnie kolejna.... I nie chce mi się wierzyc, że oryginalny komplet uszczelek do Lucasa jest z kosmicznego materiału który tym razem miałby wytrzymać...
Naprawdę nie potrafię tego zrozumieć, żadnego wycieku, wymiana daje idealny efekt na kilkaset km i wraca nierowna praca i szarpanie. Przecież te oringi są grube i mocno docisniete, jak to możliwe że puszczaja powietrze pomimo braku widocznego zużycia.
Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018 Posty: 32 Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 1 Styczeń 2022, 23:52
Dla świętego spokoju kup pełny zestaw uszczelniający dla tych czterech gum i po zewnętrznej stronie oringu posmaruj delikatnie silikonem wysokotemperaturowym aby doszczelniło całość, tylko uważaj żeby nie naszło do środka.
Ja uszczelniałem tym zestawem do mercedesa i wszystkie gumki pasowały.
https://allegro.pl/oferta/uszczelki-pompy-lucas-delphi-epic-wtryskowej-2-2-10000194278
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 11 Styczeń 2022, 19:42
W ostateczności, jeszcze chwilę przed zmiana na bosha będę próbował tej metody.
Dziś kolejny przełom w śledztwie.... Nie muszę wymieniać oringów, wystarczy że popuszcze solenoidy, poruszam na boki i wraca poprawna praca silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum