Wysłany: 3 Czerwiec 2011, 22:31 Awaria sprzęgła w XMie
Witam
Mam problem z autem. Ale po kolei wczoraj wracając z zakupów pedał sprzęgła poszedł do podłogi i nie odbił.Pomyślałem, że zepsuł się siłownik od sprzęgła lub pompka i się nie pomyliłem.Na nieszczęście postanowiłem wrócić autem do domu bez sprzęgła, już nieraz to robiłem, ale innymi autami po przejechaniu 1 km już pod domem coś zazgrzytało i zauważyłem z auta coś wypadło jak się okazało wypadł popychacz, którym siłownik popycha łapę sprzęgła. Obrotomierz przestał wskazywać obroty zapaliła się kontrolka żółty silnik, ale to pewnie w związku z padniętym obrotomierzem i zaczęło szarpać autem. Dziś sprawdziłem i faktycznie uciekł płyn z siłownika sprzęgła i pewnie, dlatego wypadł ten popychacz do obudowy sprzęgła. Sprawdzając czy nie ma jakichś opiłków znalazłem w obudowie sprzęgła kulkę metalową taką od łożyska i moje pytanie czy popychacz mógł uszkodzić czytnik obrotów wału, który chyba znajduje się w obudowie sprzęgła i skąd tam mogła się wziąć ta kulka nie przypominam sobie, aby tam było jakieś łożysko. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o odpowiedź. Można też do mnie zadzwonić a ja oddzwonię nr Tel: 602 460 469
Samochód to Citroen XM 2, 5 TD 1996
Ostatnio zmieniony przez robert 4 Czerwiec 2011, 01:25, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 14:03
miecio66, Widzę, że to raczej łożysko dociskowe ci się sypnęło i tłok od sprzęgła wypadł bo widełki nie miały podparcia. Czyli wniosek z tego, że raczej siłownik jest dobry i musisz robić sprzęgło. No a jeżeli się sypnęło to i mogło uszkodzić czujnik, który jest na obudowie sprzęgła, na wprost koła zamachowego.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Tak tez myślałem, ale słownik też jest padnięty na 100% jest cały mokry i tłok nie chodzi jak przyciskam pedał sprzęgła. Chyba nie będę go już naprawiał sam chyba nie dam rady wymienić łożyska a mechanik pewnie zaśpiewa tyle ze naprawa przekroczy wartość samochodu. Pozatym nie mogłem znaleźć części na allegro a jeden układ sprzęgłowy, jaki znalazłem to gość zaśpiewał mi 380 zł wiec chyba sobie daruje naprawę
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 21:41
W tłoku od strony sprzęgła kulki nie ma, więc musiało się rozsypać łożysko.
http://www.citroen-club.c...XM_Manual_9.pdf - strona 36.
Może jak spróbujesz wcisnąć tłok to zacznie działać? Łożysko niestety pozostanie do wymiany.
Włóż palce do otworu po tłoku siłownika i sprawdź zakres ruchu łapy sprzęgła. Jak jest duży to na bank łożysko się rozsypało, albo po prostu rozłączyło (ale wtedy kulki być nie powinno).
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 22:21
miecio66, Tak tez myślałem, ale słownik też jest padnięty na 100% jest cały mokry i tłok nie chodzi jak przyciskam pedał sprzęgła.[/quote]
Raczej wypadł tłoczek bo nie miał podparcia. No a teraz nie ma pewnie oleju, bo wszystki wyciekł i nie działa. Zanim wydasz kasę - sprawdź to....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 07:19
Jaki olej tam się leje? Myślałem, że płyn hamulcowy . Jakbym kiedyś uzupełniał, mógłbym gafę strzelić.
Sprawdzałem a użyłem do uzupełnienia dot4 podejrzewam, że taki tam idzie po uzupełnieniu płynu i przy próbach odpowietrzenia płyn hamulcowy wypływa na zewnątrz siłownika może jakbym miał nową uszczelkę to by pomogło, ale niestety nie mam takiej. Jeszcze pytanie ile może kosztować wymiana łożyska oporowego u mechanika?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 11:38
miecio66 napisał/a:
może jakbym miał nową uszczelkę to by pomogło
pewnie jakieś uszczelnienie dodatkowe gdzieś po prostu wypadło. Raczej nie możliwe jest, że zepsuło się na raz łożysko i tłoczek
miecio66 napisał/a:
eszcze pytanie ile może kosztować wymiana łożyska oporowego u mechanika?
Pewnie kosmiczne pieniądze No a wszystko zależy, którego mechanika o to zapytasz...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Znalazłem mechanika, który wymieni mi łożysko porowe za 450 do 500 zł. I mogę kupić na allegro sam siłownik, ale nie wiem jak się ten układ odpowietrza i czy jest taka możliwość, jeśli ktoś przerabiał już to proszę o podpowiedź jak odpowietrzyć
Robson masz rację, że to jest raczej nie możliwe, aaalle jak do obudowy sprzęgła wpadł metalowy popychacz, który jest miedzy tłokiem a łapą sprzęgła i obróciło go kilka razy aż wypadł na ulicę (później go znalazłem) to już nie wydaje się takie nieprawdopodobne. No i ta kulka, która była w obudowie sprzęgła i dźwięk, który teraz wydaje autko wskazują na to ze stało się tak na 100%
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 23:11
miecio66, No tak, po prostu rozsypane klamociarstwo, latające w obudowie sprzęgła uszkodziło tłoczek...
miecio66 napisał/a:
jak się ten układ odpowietrza i czy jest taka możliwość, jeśli ktoś przerabiał już to proszę o podpowiedź jak odpowietrzyć
O ile wiem, to to jest nierozbieralne. Ale po co się martwić na zapas? Może nie będzie potrzeby odpowietrzania bo samo się odpowietrzy. No a może jest gdzieś odpowietrznik, to będziesz widział i wiedział jak zakupisz to ustrojstwo.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
robson, Odpowietrznika nie ma na 100% już raz wymieniałem kompletny układ jest tylko zbiorniczek wyrównawczy przy pedale sprzęgła można też to rozłączyć zaraz za pompką i przy siłowniku. Myślę ze jak będzie to już rozłączone przy siłowniku to jak przycisnę pedał i wtedy przytkam przewód i odciągnę pedał to powinno zassać ze zbiorniczka i tak kilka razy oczywiście uzupełniając płyn w zbiorniczku a do siłownika wleje płyn strzykawką i wtedy to połączę to może będzie chodziło nie przychodzi mi do głowy żaden inny pomysł na odpowietrzenie
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2011, 08:35
miecio66, Może po prostu ten układ raczej nie wymaga odpowietrzenia! Przecież zbiorniczek jest w najwyższym punkcie a tłok w najniższym. Zatem powietrze wyjdzie zbiorniczkiem. Wystarczy pewnie kilka razy popedałować
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 18:01
miecio66, W Xmie jest tylko jeden czujnik. Ten czujnik także jest wykorzystywany do informacji położenia wału i obrotów silnika dla sterownika silnika.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mam następny problem z tym sprzęgłem tzn. z czujnikiem położenia wału wymieniłem go na inny i zachowuje się tak jak mój stary jak przekręcę kluczyk w pierwsze położenie to kontrolka silnika gaśnie, ale jak odpalę auto to zapala się kontrolka silnika. Czy poprzednia awaria mogła spowodować, że urwał się z koła zamachowego pulsator czy coś podobnego, z czego czujnik odczytuje obroty?
Stary czujnik nie nosił śladów uderzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum