Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewody zasilania powietrzem całe w oleju - XM
Autor Wiadomość
Teder

Mój samochód: XM 2,1 TD MK I
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Ropka
Wersja:: 5 drzwi
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Sopot
Wysłany: 6 Maj 2011, 07:38   Przewody zasilania powietrzem całe w oleju - XM

Witam ! Niedawno kupiłem XM 2,1 TD od jednego kolegi z forum.
Wszystko działa raczej ok. Problem natomiast jest przy zapalaniu na zimno po nocy. Przez pierwsze 3 minuty nieprawdopodobnie dymi na biało z rury. Później się to uspokaja i jest ok. Sprawdziłem i się okazało że rura od filtra do turbiny, ta na IC i do kolektora ssania są dokumentnie zalane olejem silnikowym. Z odmy łączącej wlew oleju i rurę idącą od filtra powietrza leci lekki dymek ale pod dużym ciśnieniem. Ubytku oleju jeszcze nie sprawdziłem ale poprzedni właściciel dolewał już pół litra co 2 tyś. Według mnie ubywa go jeszcze szybciej. Sam silnik i turbina pracują ok, żadnych niepokojących odgłosów z ich strony. Turbina pracuje i to czuć a wskaźnik doładowania wychyla się dość mocno -prawie na czerwone pole.
I tak zastanawiam się co jest grane:
-uszczelniacze zaworów,
-turbo puszcza ciśnienie w olej
-pierścienie poleciały
Macie jakieś pomysły czy silnik to szrot

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Maj 2011, 19:37   

Silnik, jak z opisu widać - nie jest już w najlepszej kondycji. Zacznij od sprawdzenia świec żarowych. Może po prostu już kilka jest spalonych (a na to też wygląda). Jeżeli tak jest to powinien palić od razu i nie powinien kopcić. No ale jeżeli 0,5l/2tys. oleju ubywa- to już sporo za dużo. Czyli 2 do 3l na 10tys, czyli od wymiany do wymiany. Zobacz czy nie wycieka ci ten olej dodatkowo na glebę ;) . Wskaźnik na kokpicie to raczej nie wskaźnik doładowania a wskaźnik podciśnienia. Znakiem tym masz do wymiany filtr bo jest zbyt duże podciśnienie. A jest to bardzo szkodliwe dla turbiny. No i dodatkowo będzie chłapać olej zamiast powietrza ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Teder

Mój samochód: XM 2,1 TD MK I
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Ropka
Wersja:: 5 drzwi
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Sopot
Wysłany: 7 Maj 2011, 07:48   

Silnik pali w sumie bez zarzutu tylko trzeba trochę gazu potrzymać żeby się przebił przez tą mgłę. Wycieków jest sporo ale ciężko coś likwidować jak z przewodów od IC poprostu leci na potęgę i wszystko zachlapane. Wypłukałem ropą przewody i ten IC ale turbina znowu nabazgrała - uszczelnienie trzeba będzie robić. Pewnie dopiero po zrobieniu tego się okaże ile tego oleju i gdzie cieknie.
Świece żarowe sprawdzę na pewno. Wymienię też ten filtr od razu. Myślałem że to wskaźnik doładowania :roll:
Po tym przepłukaniu to trochę mniej się już wychyla :-) .

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA