Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robson
8 Maj 2011, 19:10
ZAPYTANIE O KOŁO PASOWE NA WAŁ W CITROEN XSARA 2.0 HDI
Autor Wiadomość
justyna1989

Mój samochód: CITROEN XSARA
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DTI
Wersja:: --
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: -
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: WAŁBRZYCH
  Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 15:12   ZAPYTANIE O KOŁO PASOWE NA WAŁ W CITROEN XSARA 2.0 HDI

Witam, ostatnio miałam wymieniany w mojej xsarze rozrząd i faktycznie śmigała lepiej. Ale mechanik powiedział mi że muszę wymienić koło pasowe na wale i mikro-pasek. więc po tej wymianie zaczęło auto mi głośniej klekotać, nasila to się przede wszystkim przy dawaniu gazu. czy ktoś z was miał podobny problem?? za odpowiedz będę wdzięczna

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Kwiecień 2011, 10:45   

Koło dwu-masowe to nic innego jak dwa kawałki metalu, koło i obręcz koła, zwulkanizowane i połączone gumą ;) Jeżeli się to rozwulkanizuje ze starości lub guma zacznie się deformować - będzie szarpać paskiem. Koło pasowe będzie nie centryczne i będzie rzucać nim na boki. Jedyne wyjście to wymienić element, choć to pewnie nie mało kosztuje... Słyszałem, że w tym modelu dwumasowe koło pasowe wału korbowego, mniej więcej co 80tys nadaje się do wymiany. No i w silnikach HDI, z początku produkcji, miało wadę konstrukcyjna i kończyło się po przebiegu 60-80 kkm. Na dodatek potrafiło się zepsuć, nie dając żadnych, wcześniejszych sygnałów ostrzegawczych... Skutkowało to, w najlepszym przypadku, zerwaniem paska osprzętu i tyle... W gorszych przypadkach uszkodzeniem rozrządu przez kawałki kola... A to już kosztowna awaria. Zatem pewnie wcześniej nie dawało znać o sobie ale jak mechanik ruszył to. to zaczęło się tak objawiać. Dobrze może, że sie tak stało i nie staniesz na drodze, tylko wymienisz to wczas ;)
Oryginały są drogie ale występuje dużo podróbek, które wcale nie są gorsze a koszt na FAG to ok. 225zł w tej chwili.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
justyna1989

Mój samochód: CITROEN XSARA
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: DTI
Wersja:: --
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: -
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: WAŁBRZYCH
Wysłany: 1 Maj 2011, 21:38   

tak to wszystko było wymieniane łącznie z kołem pasowym a auto z dnia na dzień, (tak mi się wydaje) jakby głośniej chodziło,a już od wymiany zrobiłam 2 tys km.

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 3 Maj 2011, 11:22   

Koło dwumasowe w 90-konnym HDi??? Nie sądzę i myślę że przyczyny trzeba szukać gdzie indziej

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA