Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Syczący dźwięk przy swobodnej kierownicy.
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 9 Październik 2019, 12:10   Syczący dźwięk przy swobodnej kierownicy.

Od samego początku w moim aucie występuje "syczenie" przepływającego płynu. Kiedy lekko poruszy się kołem kierownicy zanika. Podobnie czasem zanika przy wciśnięciu hamulca. Początkowo zakładałem, że to wydobywa się z przekładni kierowniczej, ale jak dowiedziałem się, że przy jednoobwodowej pompie mam regulator wydatku na wspomaganie to tam skierowały się moje podejrzenia.
Zna ktoś takie objawy i co jest problemem?

Pozdrawiam.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Październik 2019, 19:12   

arturromarr, Nie wiem jak XM.ale może na przewodach pierwsze oględziny które łączą systemy,W moim aucie,Xsara ma wspólne wężyki na egr i wspomaganie z pompy vacum

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Październik 2019, 22:44   

arturromarr, To nic niepokojącego. To jest dźwięk przepływającego płynu LHM przez rozdzielacz. Przy obrotach jałowych i małym zapotrzebowaniu - jest on uchylony w niewielkim stopniu i płyn przepływa przez bardzo wąski kanał , pod dużym ciśnieniem. To tak jak w myjce karcher. Duże ciśnienie i mały przepływ. Po ruszeniu kierownicą zapotrzebowanie rośnie i rozdzielacz wydatku kieruje do przekładni duży przepływ. Spada trochę wtedy także ciśnienie ale i przepływ jest większym przekrojem, dlatego wszystko się ucisza.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 10 Październik 2019, 10:59   

Tak właśnie wydedukowałem, tylko denerwuje, bo dosyć głośnie jest.
Czy to o rozdzielacz wydatku na wspomaganie kierownicy chodzi?
Da się coś z tym zrobić?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Październik 2019, 16:47   

Jeśli chodzi o szumy jakie ja miałem przy chłodach i mrozach we wspomaganiu to teraz są też ale musi być mróz już większy czyli zima(w końcu auto dobiega do 20lat na tych samych podzespołach)..Pomogło Xado120 do wspomagania,zredukowało ten hałas jak i poprawiło pracę całego układu łącznie z maglownicą w której ten szum był chyba denerwujący najbardziej na zimnym układzie bo rozgrzany już zanikał całkiem..

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 20 Październik 2019, 11:45   

Z tego, co widzę, to jest to środek do przekładni. W XMenie jest wszystko razem, łącznie z hamulcami więc nie chciałbym nic dodawać do LHM-u.
Ten dźwięk sprawia wrażenie jakby było jakieś zabrudzenie w układzie, które wprowadza turbulencje do przepływu. Może wystarczy przeczyścić rozdzielacz wydatku, tylko gdzie on jest, jak wygląda?
Pozdrowienia.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Październik 2019, 12:31   

Witam. Wszystko zalezy od tego , jaki typ pompy masz w swoim pojezdzie? Jesli jest pompa starego typu, to masz w ukladzie rozdzielacz wydatku i taki dzwiek jest jak najbardziej prawidlowy, inaczej, jesli sie pojawia, to znaczy , ze wydajnosc systemu jest prawidlowa. Bardziej martwilbym sie, gdyby tego dzwieku nie bylo. Nie radze rozbierac rozdzielacza, bo nie jest to latwy temat, a mozna sobie tylko pogorszyc. Pomijam problemy z uszczelnieniem i prawidlowym montazem.
Korektor umieszczony jest na laczeniu silnika ze skrzynia biegow z przodu w okolicy akumulatora cisnienia.
W nowym typie pompy brak tego dzwieku, bo brak tez korektora wydatku. Nowa pompa pojawila sie w 96, albo 98 roku.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 20 Październik 2019, 21:00   

Może i to objaw zdrowia, ale ja się tego syczenia muszę pozbyć dla mojego spokoju. :)
Zakładam, że nowe XMeny z pojedynczą pompą nie wydawały zbędnych dźwięków.
Czy można wymienić na nowszą pompę i podpiąć wspomaganie kierownicy bezpośrednio do niej pomijając rozdzielacz wydatku?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Październik 2019, 21:29   

Mozna bez problemu, ale… Jesli masz Duravi to raczej nie, gdyz system ten ma spore zapotrzebowanie na przeplyw hadrauliczny i wspomaga sie akumulatorem cisnienia i pelnym wydatkiem. Nie jestem tez pewien samej przekladni kierowniczej, ale chyba sa takie same. Mozliwe, ze pracuja przy innym cisnieniu.
To syczenie sprawialo mi frajde, gdyz znaczaco odroznialo to XM od innych pojazdow.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Październik 2019, 09:40   

DIRAVI nie mam. W dwu-sekcyjnej pompie wspomaganie było bezpośrednio do niej podłączone?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Październik 2019, 11:39   

dejnekomirek napisał/a:
Nowa pompa pojawila sie w 96, albo 98 roku.

Nowa pompa pojawiła sie w XM-ach w 1995r, równolegle z face-liftem. Część poliftowych modeli miała jeszcze stary system a część już dostała nową pompę, dwu-sekcyjną. Widać, że arturromarr, ma jeszcze starą pompę choć te roczniki miały już nową. Ja mam z tego samego rocznika ale już nie mam rozdzielacza.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 12 Listopad 2019, 13:13   

Jak mam przejściowe auto z jednosekcyjną pompą, to znaczy też, że mam HA pierwszej generacji i brak sfery antyopadowej?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Listopad 2019, 22:09   

arturromarr, Były modele przejściowe ze starą pompą i HAII. Może coś po nr VIN można by było znaleźć.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 14 Listopad 2019, 23:56   

VF7Y4TT0000TT1160

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA