Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 23:22
Witam
Trochę dziwne to Twoje pytanie.
Twój wtryskiwacz jest sterowany przez komputer ( kalkulator) a za co jest odpowiedzialny sam wtryskiwacz odpowiadam - za siurnięcie wtryśnięcie oleju napędowego przy bardzo wysokim ciśnieniu do komory cylindra .
wtryskiwacz.jpg wtrykiwacz
Plik ściągnięto 281 raz(y) 81,36 KB
fog
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 32 Skąd: Biłgoraj-Warszawa
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 23:46
Kolego mi się wydaję że raczej jest odwrotnie to on wysyła dane do sterownika, to wiedziałem a doczytałem:
4. Zasada działania
Czujnik zawarty w obudowie wtryskiwacza w chwili uniesienia igły rozpylacza pod
wpływem dostarczonego paliwa pod wysokim ciśnieniem z pompy wtryskowej
zmienia wartość rezystancji. Zmiana tej wartości jest odczytywana przez sterownik
silnika i w ten sposób następuje przekazanie informacji o rzeczywistym momencie
wtrysku paliwa do cylindra. Posiadając tą informację sterownik pracy silnika,
korzystając z posiadanej mapy wtrysku może precyzyjnie określać za pomocą
zmiany wartości kąta wyprzedzenia wtrysku właściwy i optymalny moment zapłonu
mieszanki.
Przepraszam za robienie bałaganu na forum ale mi dopiekła okrutnie ta awaria.
eh... i jak tu pomagać
Nie wiem czy zostaniesz moim kolegą
No jak naprawisz autko i będziesz dobrym userem to i tak (P2P)
ps.mam uraz na wyrażenie "kolego "
fog
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 32 Skąd: Biłgoraj-Warszawa
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 11 Styczeń 2011, 14:08
Nie obrażam się tak od razu na całego
Co Twojego opisu to ja zupełnie byłem i jestem przekonany jednak ,że jest jednak inaczej
" Kolego mi się wydaję że raczej jest odwrotnie to on wysyła dane do sterownika "
ale któż się nie myli ? tylko ten co nic nie robi
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2011, 00:50
henryxm napisał/a:
Co Twojego opisu to ja zupełnie byłem i jestem przekonany jednak ,że jest jednak inaczej
No Heniu, akurat to jeszcze nie ta generacja silników To niestety jeszcze nie to rozwiązanie o którym myślałeś. Francuzi wprowadzili dopiero sterowanie elektroniczne wtryskiem w silnikach HDI. Tu niestety ten wtrysk jest czujnikiem, który informuje sterownik, w którym momencie on faktycznie nastąpił. To mechaniczna pompa steruje wtryskiem ale to elektroniczny sterownik, steruje pompą he he. To taki pośrednie rozwiązanie, przed tym, co teraz jeździ po drogach...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum