Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie powyżej 2000rpm Citroen C2 2004 1.4 HDi
Autor Wiadomość
Dziubus

Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1399
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX?
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 13:58   Gaśnie powyżej 2000rpm Citroen C2 2004 1.4 HDi

Witam

Mam problem ze swoim autem, mianowicie zapala się pomarańczowa kontrolka silnika i gdy przekroczę ok. 2000rpm to odcina mi gaz i samochód gaśnie. Na komputerze wyskoczył błąd ciśnienia paliwa oraz 3 inne błędy tylko z numeru. Po skasowaniu ich za każdym razem pozostawał błąd 2143. Zgodnie z tym wątkiem: http://www.elektroda.pl/r...30.html#6980404 jest to błąd EGR'a. Został on wyjęty i przeczyszczony. Problem wydawało się, że ustąpił jednak powrócił po 100 km. Znajomy sugerował jeszcze wymianę filtra paliwa. Filtr był wymieniany jakieś 10k temu (firma purflux). W instrukcji jest napisane żeby wymieniać go co 60k. Przy odczycie z komputera obroty silnika nie falowały, bodajże sprężanie było w idealnych okolicach. Wtryski też pdoawały dobrą ilość paliwa.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 14:12   

Spróbuj powiedzieć coś więcej, wtedy na pewno czytającym będzie łatwiej Ci pomóc. Także przydałyby się takie szczegóły jak"
1. Czy usterka wystąpiła nagle?
2. Czy odcięcie paliwa następuje przy przekroczeniu jakiś tam obrotów, czy jest może bardziej związana z dynamiką przyspieszania? Czyli chodzi o to czy ma znaczenie w jaki sposób osiągasz te 2000tyś obr.

Mój znajomy miał podobny problem w swoim BMW tylko, że u niego odcięcie następowało przy wyższych obrotach i bardzie zależało od obciążenia, czyli odcinało mu jak mu "wstawiał". Początkowo były to obroty ok 4000tyś, później 3500, aż w końcu już przy 3000 zaczynało mu odcinać. Okazało mu się, że pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia zaczyna mu już niedomagać. Po wymianie problem znikł.

 
 
Dziubus

Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1399
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX?
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 14:27   

Kontrolka wyskakiwała wcześniej, lecz zazwyczaj gasła sama z siebie po powiedzmy kilku godzinach. Zapalała się różnie przy dodawaniu gazu, przy hamowaniu, przy zwykłej jeździe. W instrukcji przeczytałem że to autodiagnostyka spalin czy coś takiego, więc uznałem że to może być coś ze spalinami ponieważ auto przed tym jak je zakupiłem stało ok. 1-2 miesiące, a wcześniej było używane przez starszą kobietę (tak było naprawdę, to nie jest kit wstawiony przez handlarza, nam poprzedniego właściciela). Jak wcześniej zapalał się kontrolka to nie wiązało się to z niczym. Po prostu się zapalała i nie miało to żadnego wpływu. Raz tylko auto straciło moc, złapało tzw. "notlauf'a". Pierwszy raz (u mnie) wyskoczyło to, gdy dodawałem gazu i ciągnąłem do ok. 4k rpm

Odcięcie następuję przy około 2k rpm na każdym biegu. Nie ważne jak dynamicznie dodaje się gazu.

Auto ma 56k przebiegu.

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 16:56   

Dziubus napisał/a:
Pierwszy raz (u mnie) wyskoczyło to, gdy dodawałem gazu i ciągnąłem do ok. 4k rpm

To mogłoby wskazywać, że to coś z pompą ciśnienie lub wtryskami... Te silnik są na prawdę bardzo wrażliwe na jakość paliwa i nawet jedno tankowanie chrzczonego paliwa może narobić dużo szkody.

Ale tak na prawdę może to być cokolwiek innego typ zapchany filtr cząstek stałych, jakaś drobna korozja przewodów (gdzieś kiedyś czytałem, ze przez przetarty jakiś przewód ktoś też narzekał na to że mu silnik gaśnie), niesprawny EGR itd.

Chyba niestety będziesz musiał znaleźć jakiegoś kompetentnego mechanika, który by Ci to na miejscu zdiagnozował.

 
 
Dziubus

Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1399
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX?
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 18:50   

1.4 HDi 68KM ma filtr cząstek stałych?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 14:12   

Dziubus, spróbuj jeszcze raz wymienić ten filtr paliwa (koszt żaden). Może zatankowałeś jakiegoś syfu z dna zbiornika na stacji? Filtr wtedy momentalnie się przytka i objaw będzie podobny. Po drugie, możesz spróbować odłączyć sterowanie zaworem EGR. Wystarczy odłączyć cienki wężyk, który nim steruje.
A co do filtra cząsteczek stałych to po nr VIN możemy zobaczyć, czy takowy występuje ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
c2maniak
[Usunięty]

Wysłany: 8 Grudzień 2010, 16:15   

W 1.4 HDi nigdy nie było filtra cząstek stałych ;)

EGR to dobry trop, filtr paliwa niekoniecznie, ale warto wymienić przed mroźną zimą, bo łatwo się zanieczyszcza i może się zatkać parafiną z paliwa "letniego".

Ponadto można sprawdzić, czy przewody paliwowe są szczelne (czasami pojawiają się mikropęknięcia i układ się zapowietrza przy wyższych obrotach).

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 16:20   

saper_wroc napisał/a:
W 1.4 HDi nigdy nie było filtra cząstek stałych


Rzeczywiście w C2 z 2008 roku z tym silnikiem jeszcze FAPa nie było - nie wiem dlaczego ale ubzdurało mi się że to silnik 1.6HDI.

Bo tak ogólnie to stwierdzenie, ze w 1.4HDI nigdy nie było FAPa jest nieprawdą - dowód peugeot 207 1.4HDI 2010 rok :)

 
 
c2maniak
[Usunięty]

Wysłany: 9 Grudzień 2010, 20:48   

lkoziolek napisał/a:
Bo tak ogólnie to stwierdzenie, ze w 1.4HDI nigdy nie było FAPa jest nieprawdą - dowód peugeot 207 1.4HDI 2010 rok


Możesz podać źródło tej informacji? - przeglądam dokumentację techniczną peugeota 207 i nie widzę wersji 1.4 HDi z FAP - jedyne zmiany z tego roku to nowy EGR, dostosowany do EURO 5, ale FAP-a brak.

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 9 Grudzień 2010, 23:20   

saper_wroc napisał/a:
lkoziolek napisał/a:
Bo tak ogólnie to stwierdzenie, ze w 1.4HDI nigdy nie było FAPa jest nieprawdą - dowód peugeot 207 1.4HDI 2010 rok


Możesz podać źródło tej informacji? - przeglądam dokumentację techniczną peugeota 207 i nie widzę wersji 1.4 HDi z FAP - jedyne zmiany z tego roku to nowy EGR, dostosowany do EURO 5, ale FAP-a brak.


a jednak w wykazie części do 207 (A7) 1.4HDI występuje FAP ( w/g public.servicebox.peugeot.com)



fap_peugot.jpg
Plik ściągnięto 779 raz(y) 68,71 KB

fap_peugot.xls
pkt 11 FAP
Pobierz Plik ściągnięto 619 raz(y) 32,5 KB

Ostatnio zmieniony przez tomektb 10 Grudzień 2010, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 08:22   

saper_wroc napisał/a:
lkoziolek napisał/a:
Bo tak ogólnie to stwierdzenie, ze w 1.4HDI nigdy nie było FAPa jest nieprawdą - dowód peugeot 207 1.4HDI 2010 rok


Możesz podać źródło tej informacji? - przeglądam dokumentację techniczną peugeota 207 i nie widzę wersji 1.4 HDi z FAP - jedyne zmiany z tego roku to nowy EGR, dostosowany do EURO 5, ale FAP-a brak.


Jakieś 3 tygodnie temu oglądałem taki egzemplarz i z tego powodu odradziłem znajomej zakup, bo ona głównie jeździ w mieście a wiadomo, że w tym wypadku z filtrami cząstek stałych mogą być problemy.

Poza tym jakby tylko wymienili zawór by przystosować silnik do normy EURO5, silnik ten miałby nie więcej jak 60-65 KM mocy. ;)

 
 
c2maniak
[Usunięty]

Wysłany: 10 Grudzień 2010, 11:23   

1.4 HDi ma 68 KM - więc wcale nie tak dużo :-/ - a przy tak małej mocy wstawianie FAP-a byłoby jeszcze dodatkowym osłabianiem i tak słabego silnika - więc nie widzę w tym sensu, tym bardziej, że jak pisałem - brak jakiejkolwiek notki o FAP w silniku 1.4 HDi w dokumentacji technicznej - jedynie silniki 1.6 HDi (90 i 110KM) mają FAP, tak że jest to conajmniej dziwne, zwłaszcza, że dokumentacja techniczna powstaje jeszcze nim dany silnik trafi do sprzedaży, więc powinien się w niej znajdować, a tymczasem na stronie brak silnika 1.4HDi z FAP :-P

 
 
Dziubus

Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1399
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX?
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Grudzień 2010, 10:01   

Co do tematu, problem ustąpił wraz ze wzrostem temperatur powyżej -5 stopni.

Jednak raz od tego czasu znowu pojawiła mi się kontrolka autodiagnostyki silnika. Tylko, że tym razem nie pojechałem od razu na komputer sprawdzić co to, bo mocy nie ubyło, a po 12h kontrolka zgasła sama i nie ma po niej śladu

 
 
c2maniak
[Usunięty]

Wysłany: 12 Grudzień 2010, 00:16   

No to zacznij od wymiany filtra paliwa i dolania depresatora do oleju napędowego.

[ Dodano: 2010-12-12, 00:20 ]
tomektb napisał/a:
c2maniak napisał/a:
lkoziolek napisał/a:
Bo tak ogólnie to stwierdzenie, ze w 1.4HDI nigdy nie było FAPa jest nieprawdą - dowód peugeot 207 1.4HDI 2010 rok


Możesz podać źródło tej informacji? - przeglądam dokumentację techniczną peugeota 207 i nie widzę wersji 1.4 HDi z FAP - jedyne zmiany z tego roku to nowy EGR, dostosowany do EURO 5, ale FAP-a brak.


a jednak w wykazie części do 207 (A7) 1.4HDI występuje FAP ( w/g public.servicebox.peugeot.com)



Faktycznie, jest - niepodpisany w wykazie rysunków, ale jednak jest - nawet stary dobry 1.4 HDi w końcu doczekał się swojego własnego "przekleństwa" :P

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 09:19   

saper_wroc napisał/a:
1.4 HDi ma 68 KM - więc wcale nie tak dużo :-/ - a przy tak małej mocy wstawianie FAP-a byłoby jeszcze dodatkowym osłabianiem i tak słabego silnika - więc nie widzę w tym sensu,


Nowy 1.4 HDI zdaje się, że ma coś koło 75KM, czyli dodając to FAPowe ustrojstwo byli w stanie zwiększyć moc zachowując ostrzejsze normy "ekologiczne". Oczywiście podejrzewam, że to nie była jedyna zmiana, bo raczej na pewno zmienił się układ wtrysku na nowszej generacji i może jeszcze parę rzeczy...

Co do braku informacji o posiadaniu przez ten silnik FAPa... hmm... kiedyś może i ta informacja była potrzebna, ale w dzisiejszych czasach już chyba nie kupisz nowego Diesel'a bez tego wynalazku, wiec po co informować o "rzeczach oczywistych"? :)

Dziubus napisał/a:
Co do tematu, problem ustąpił wraz ze wzrostem temperatur powyżej -5 stopni.

Zatem już wiesz, że ma to coś wspólnego z układem paliwowym, może nawet z samym paliwem. Dlatego podobnie do moich przedmówców proponowałbym wymienić filtr paliwa, zalać jakiego uzdatniacza i zobaczyć jak samochód będzie się zachowywał przez najbliższe parę mroźnych dni :)
Jeśli to pomoże, proponowałbym na przyszłość lać sprawdzone paliwo - każdemu znajomemu, który posiada common rail'a poleca stosować paliwo klasy premium. Na własnym przypadku wiem, że cenowo wychodzi to podobnie do normalnej ropy, bo silnik jest "troszkę" oszczędniejszy nie mówiąc o wyższej kulturze pracy silnika na takim paliwie.
Ostatnio zacząłem lać takie paliwko również do mojej cytrynki i od razu poprawiła się kultura pracy silnika oraz start silnika przy dużych mrozach, wiec mimo iż tutaj wychodzi mi to trochę drożej, bo nie zauważyłem aby silnik stał się oszczędniejszy, chyba dalej będę tankował takie paliwko...

Niestety ale oszczędność na paliwie przy tym rodzaju silnika może i na pewno się kiedyś zemści :(

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA