Wysłany: 10 Listopad 2010, 20:47 hdi xantia nie gasnie
po wymianie regulatora cisnienia autko jezdzilo jeden dzien dobrze lecz dzis nastepny problem:PO WYLACZENIU ZAPLONU SILNIK PRACUJE DALEJ 3-5 sek GASNIE
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 10 Listopad 2010, 21:44
coś co udało mi się znaleźć:
Objaw:silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu
Silnik nie gaśnie od razu po przekręceniu kluczyka, dopiero po 2-3 sekundach : Zanieczyszczenie na regulatorze ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia.
Jak to naprawić:Wyczyszczenie regulatora
albo sprawdzić i przeczyścić styki w kostce regulatora
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Listopad 2010, 08:29
założenie nowego regulatora nie oznacza że nie mógł się zabrudzić, trzeba go wyciąnąć i przeczyścić. Przy okazji sprawdziłbym czy do niego nie docierają zabrudzenia, bo możesz go czyścić do upadłego.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 12:06
keram969,
Spróbuj odkręcić zawór wyłączania sekcji tłoczącej. Może po prostu jakiś paproch podszedł.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
a po wymontowaniu regulatora cisnienia krecenie rozrusznikiem cos da czy bedzie cieknac ropa i czy wstawienie filterka dodatkowego za filtrem a przed pompa wysokiego zapobiegnie ewentualnym niespodzianka w przyszlosci
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 20:07
keram969 napisał/a:
a po wymontowaniu regulatora cisnienia krecenie rozrusznikiem cos da czy bedzie cieknac ropa i czy wstawienie filterka dodatkowego za filtrem a przed pompa wysokiego zapobiegnie ewentualnym niespodzianka w przyszlosci
Sądzę, że powinno wystarczyć przekręcenie kluczykiem. Zacznie wtedy działać pompa w zbiorniku i powinno trochę chlusnąć ropą. Kręcenie rozrusznikiem raczej zapowietrzy tylko pompę. Raczej nie widzę sensu montowania dodatkowego filtra. Przecież poprzedni FILTR chyba nie produkuje zanieczyszczeń
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
z tym filterkiem to mialem na uwadze filterek plastykowy i jest wglad co jest w ropie bo on jest przezroczysty tylko czy to nie obciazy pompy czy cos w tym rodzaju lepiej podyskutowac niz cos zepsuc
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 21:03
keram969 napisał/a:
tylko czy to nie obciazy pompy
Dopóki będzie nie zapchany to nie ma obaw.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 12 Listopad 2010, 07:40
robson napisał/a:
Myślę, że to koledze powinno pomóc: KLIK
to jest regulator ciśnienia , a to już kolega wymieniał
a zawór wyłączania sekcji tłoczącej jest to nr 17 w widoku pompy (rys. 3.6a) i nr 5 w budowie (rys. 3.6b)
cr [800x600].jpg okazuję się, że opiłki z padającej pompy CR przechodzą przez filtry :( (mam nadzieję, że nie w tym przypadku) może przy wymianie regulatora jakiś paproch się dostał
oczywiscie ze zawor tloczacy to 17 i to robson mial na mysli i przy nim ktore sruby odkrecic pytalem zeby czegos nie zepsuc bo przy regulatorze ewidentnie sa dwie a tu jest ich 3 czy 4
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 12 Listopad 2010, 15:15
keram969 napisał/a:
przy regulatorze ewidentnie sa dwie a tu jest ich 3 czy 4
wygląda, że należało by odkręcić trzy mniejsze śruby wtedy wyciągniesz sam elektromagnes z iglicą.
cztery większe pozwolą się dostać do tłoczka sekcji tłoczącej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum