Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
hdi xantia nie gasnie
Autor Wiadomość
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 10 Listopad 2010, 20:47   hdi xantia nie gasnie

po wymianie regulatora cisnienia autko jezdzilo jeden dzien dobrze lecz dzis nastepny problem:PO WYLACZENIU ZAPLONU SILNIK PRACUJE DALEJ 3-5 sek GASNIE

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 10 Listopad 2010, 21:44   

coś co udało mi się znaleźć:
Objaw:silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu
Silnik nie gaśnie od razu po przekręceniu kluczyka, dopiero po 2-3 sekundach : Zanieczyszczenie na regulatorze ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia.
Jak to naprawić:Wyczyszczenie regulatora

albo sprawdzić i przeczyścić styki w kostce regulatora

 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 10 Listopad 2010, 21:54   

to co to sie dzieja przeciz wczoraj regulator zalozylem nowy,filter paliwa nowy to moze w pompie jakies zanieczyszczenie jest ale jak to usunac

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Listopad 2010, 08:29   

założenie nowego regulatora nie oznacza że nie mógł się zabrudzić, trzeba go wyciąnąć i przeczyścić. Przy okazji sprawdziłbym czy do niego nie docierają zabrudzenia, bo możesz go czyścić do upadłego.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 11 Listopad 2010, 11:26   

do pompy raczej nie bo sprawdzalem filter ale w pompie wysokiego moze sa jakies nieczystosci tylko jak je usunac

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 12:06   

keram969,
Spróbuj odkręcić zawór wyłączania sekcji tłoczącej. Może po prostu jakiś paproch podszedł.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 11 Listopad 2010, 12:21   

a po wymontowaniu regulatora cisnienia krecenie rozrusznikiem cos da czy bedzie cieknac ropa i czy wstawienie filterka dodatkowego za filtrem a przed pompa wysokiego zapobiegnie ewentualnym niespodzianka w przyszlosci

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 20:07   

keram969 napisał/a:
a po wymontowaniu regulatora cisnienia krecenie rozrusznikiem cos da czy bedzie cieknac ropa i czy wstawienie filterka dodatkowego za filtrem a przed pompa wysokiego zapobiegnie ewentualnym niespodzianka w przyszlosci

Sądzę, że powinno wystarczyć przekręcenie kluczykiem. Zacznie wtedy działać pompa w zbiorniku i powinno trochę chlusnąć ropą. Kręcenie rozrusznikiem raczej zapowietrzy tylko pompę. Raczej nie widzę sensu montowania dodatkowego filtra. Przecież poprzedni FILTR chyba nie produkuje zanieczyszczeń ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 11 Listopad 2010, 21:00   

z tym filterkiem to mialem na uwadze filterek plastykowy i jest wglad co jest w ropie bo on jest przezroczysty tylko czy to nie obciazy pompy czy cos w tym rodzaju lepiej podyskutowac niz cos zepsuc

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 21:03   

keram969 napisał/a:
tylko czy to nie obciazy pompy
Dopóki będzie nie zapchany to nie ma obaw.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 11 Listopad 2010, 21:42   

nie wiem jak sie zabrac do tego zaworu (zawór wyłączania sekcji tłoczącej) jest na pompie to wiem

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2010, 22:36   

Myślę, że to koledze powinno pomóc: KLIK

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 12 Listopad 2010, 07:40   

robson napisał/a:
Myślę, że to koledze powinno pomóc: KLIK


to jest regulator ciśnienia :) , a to już kolega wymieniał ;)

a zawór wyłączania sekcji tłoczącej jest to nr 17 w widoku pompy (rys. 3.6a) i nr 5 w budowie (rys. 3.6b)



cr [800x600].jpg
okazuję się, że opiłki z padającej pompy CR przechodzą przez filtry :(
(mam nadzieję, że nie w tym przypadku) może przy wymianie regulatora jakiś paproch się dostał
Plik ściągnięto 1296 raz(y) 85,6 KB

 
 
keram969

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: disel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
SKYPE - login: keram969
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: bogatynia
Wysłany: 12 Listopad 2010, 11:29   

oczywiscie ze zawor tloczacy to 17 i to robson mial na mysli i przy nim ktore sruby odkrecic pytalem zeby czegos nie zepsuc bo przy regulatorze ewidentnie sa dwie a tu jest ich 3 czy 4

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 12 Listopad 2010, 15:15   

keram969 napisał/a:
przy regulatorze ewidentnie sa dwie a tu jest ich 3 czy 4


wygląda, że należało by odkręcić trzy mniejsze śruby wtedy wyciągniesz sam elektromagnes z iglicą.
cztery większe pozwolą się dostać do tłoczka sekcji tłoczącej.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA