Jest tam opisane uszczelnienie owego konżektora silikonem.
Ale mam pytanie odnośnie jego demontażu... wiem,że po spuszczeniu ciśnienia śrubą 12mm i wykręceniu sfery konżektorowej LHM będzie sobie kapał powoli z gniazda sfery (jeśli ciśnienia by się nie spuściło, lało by się jak z fontanny).
Ale co się stanie, gdy rozłączę wszystkie przewody z konżektora? Mam się przygotować,że cały LHM wyleci mi na ziemie? Czy będzie sobie tylko kapał?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Październik 2010, 23:06
Dobre pytanie.
Przed rozebraniem i demontażem konżektora ,na pewno trzeba wyciągnąć przewód, którym idzie powrót do zbiorniczka. Najprościej zrobić to poprzez wyciągnięcie całej wiązki do góry. Przy okazji można zdemontować zbiornik i zrobić czyszczenie filtrów i zbiorniczka.
Ja tak od razu zrobiłem gdyż wiedziałem, że gruby przewód, idący z konżektora jest poprowadzony bezpośrednio do dna zbiorniczka LHMu. Grawitacja spowodowała by to, ze po krótkim czasie wszystki drogocenny płyn, wypłynął by sobie na glebę...
Przy demontażu konżektora uważaj abyś nie pogubił części. Pod tym plastikowym dekielkiem jest dość mocna sprężyna i wszystko może po prostu wystrzelić. Trzeba to robić nie za szybko, dociskają tą pokrywę podczas odkręcania.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 225 Skąd: Śląskie
Wysłany: 1 Listopad 2010, 02:04
Dzięki za odpowiedź. A jeszcze jedno pytanie... po wykręceniu sfery konżektorowej w środku widzę taką jakby blaszkę przykręconą śruba - nie wygląda mi to na seryjnie montowane. Tak jakby ktoś to tam dokręcił. Czy to jest normalne?
Wydaje mi się,że konżektor u mnie cieknie właśnie spod tego kapsla jak u siebie uszczelniałeś,a może cieknąc jeszcze gdzieś?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 11:16
Może cieknąć jeszcze od spodu. Jest tam także oring. Demontaż tego jest bardziej skomplikowany bo jest tam pierścień osadczy, który zabezpiecza bardzo mocną sprężynę. Za pomocą dużego imadła można to także zdemontować i uszczelnić. Tam jest duże ciśnienie i uszczelnienie możesz wykonać tylko za pomocą oringu.
dayus napisał/a:
po wykręceniu sfery konżektorowej w środku widzę taką jakby blaszkę przykręconą śruba
Może jakieś fotki na ten temat?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 1 Listopad 2010, 11:28
robson napisał/a:
Może cieknąć jeszcze od spodu. Jest tam także oring. Demontaż tego jest bardziej skomplikowany bo jest tam pierścień osadczy, który zabezpiecza bardzo mocną sprężynę. Za pomocą dużego imadła można to także zdemontować i uszczelnić. Tam jest duże ciśnienie i uszczelnienie możesz wykonać tylko za pomocą oringu.
dayus napisał/a:
po wykręceniu sfery konżektorowej w środku widzę taką jakby blaszkę przykręconą śruba
Może jakieś fotki na ten temat?
przy okazji większość uszczelnień lepiej jest wykonać za pomocą oryginalnych oringów ( koszt zakupu jest prawie żaden) i nie trzeba się zastawiać czy w danym miejscu występuje ciśnienie, czy nie występuje i czy nie wsadzę za dużo silikonu
Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 225 Skąd: Śląskie
Wysłany: 1 Listopad 2010, 12:23
A oringi te dostane w ASO czy muszę szukac po specjalistycznych sklepach do hydrauliki silowej? Nie mam zdjęcia,ale może ma ktoś zdjęcie z innego konzektora jak to wyglada u Was?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 12:29
Oringi dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Koszt to ok. 0,20zł
dayus napisał/a:
Nie mam zdjęcia,ale może ma ktoś zdjęcie z innego konzektora jak to wyglada u Was?
Jak coś znajdę, to wstawię.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 1 Listopad 2010, 13:58
nie kupuj oringów w każdym sklepie motoryzacyjnym (chyba że będą mieli fluorowe),
olej LHM jest b. agresywny na zwykłą gumę w oringach za "20 gr".
Lepiej kupić w ASO lub porządne fluorowe niż potem robić to drugi i trzeci raz (wiem o czy mówię )
a resztę doczytaj w przeniesionej dyskusji
polecam
Ostatnio zmieniony przez tomektb 2 Listopad 2010, 01:09, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Listopad 2010, 00:08
Ciąg dalszy dywagacji na temat wyższości oryginału w dziale Pogromców mitów
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2010, 20:55
henryxm, Ja polecam i zalecam Efekt gwarantowany! Tam to nawet oring się nie nadaje, bo ten dekielek po latach pracy jest już po prostu wygięty w pałąk. A jak wiadomo, trzyma się on tylko na dwóch śrubach.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2010, 21:11
dayus, Czyli nie musisz dalej grzebać przy nim. Węże zakujesz wszędzie tam, gdzie zajmują się wózkami widłowymi i hydrauliką siłową. Przy niższych temperaturach one potrafią podciekać, zaś latem, tylko się delikatnie pocą.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum