Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Październik 2010, 20:37
donalehandro napisał/a:
a w szczegolnosci 16 zaworowe nie bardzo lubia gaz
Ja nie mam problemu bo do mojej 16 jeszcze nie wynaleziono instalacji gazowej bo i nie ma potrzeby przy moim stylu jazdy ( a nogę mam ciężką ) nie pezekracza 9l/100 nawet w jeździe miejskiej.
_________________ niech moc będzie z DS
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 18 Październik 2010, 17:39
grigori333 napisał/a:
donalehandro napisał/a:
a w szczegolnosci 16 zaworowe nie bardzo lubia gaz
Ja nie mam problemu bo do mojej 16 jeszcze nie wynaleziono instalacji gazowej bo i nie ma potrzeby przy moim stylu jazdy ( a nogę mam ciężką ) nie pezekracza 9l/100 nawet w jeździe miejskiej.
do 16 zaworowych wynaleziono już instalację gazową, ale jest strasznie droga i niestety montaż jej i regulacja jest na tyle skomplikowana, że trudno jest znaleźć zakład który potrafi to zrobić i stąd przeświadczenie o tym że ich nie ma (widziałem kilka zamontowanych i poprawie wyregulowanych więc wiem )
, a to że normalnemu śmiertelnikowi to się nie opłaca to prawda
Mój samochód: Citroen C5 Break mk II
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX - "Islands Bell"
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 24 Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Październik 2010, 18:42
Tyle tylko że u Janusza w C 5 zamontowany jest silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest to silnik o oznaczeniu HPI . Do tych silników póki co nie udało się stworzyć prawidłowo działającej instalacji gazowej. Takie instalacje są tylko do silników benzynowych oznaczonych 16V - czyli takich jaki jest w naszej panience. Informacja o tyle istotna iż silnik HPI występował w C5 tylko w mk I . W mk II i mk III nigdy nie był montowany.Według Huberta Xantia też nie miała nigdy montowanego silnika HPI.
_________________ Złota myśl Huberta - "Skakać każdy może, ale my mamy Hydro"
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Październik 2010, 18:49
Bo nie miała HPI był dostępny na polskim rynku bardzo krótko. Okazało się, że nie trawi poprawnie dostępnego u nas paliwa i wycofali ten silnik z oferty. Był za to dalej dostępny na zachodzie. I prawda, że nie da się go skutecznie (bezproblemowo) zagazować.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 18 Październik 2010, 19:23
dobry tekscik ; do 16 v nie wynaleziono instalacji lpg. buhahahaha. zeby bylo smieszniej to nawet do silnikow diesla wymyslono instalacje lpg. i to na polibudzie we wrocku , jeno koszta takowej wysokie .
mamtu
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 102 Skąd: Warszawa/Płochocin
Wysłany: 18 Październik 2010, 20:20
Koszta wysokie bo silnik diesla trzeba odprężyć, znaczy najczęściej zmiana tłoka, zmiana wałka rozrządu, trzeba dodać świece cewki zapłonowe, wymienić wtryskiwacze, komputer....
nieopłacalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum