Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia II - Diesel czy Gaz?
Autor Wiadomość
dark_wolf

Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 01:05   Xantia II - Diesel czy Gaz?

Witam wszystkich serdecznie :)


Rozglądam się za Xantią II, i mam problem w wyborze paliwa. Chciałbym, żeby było ekonomicznie, ale ciężko znaleźć ładną Xantię II w gazie, za to Diesli jest takich dużo, i to ładnie wyposażonych :)

Dlatego tutaj chciałbym zapytać o Diesla. Bo w internecie opinie są bardzo podzielone i często sprzeczne ze sobą.

Jedni piszą, że w mieście (czyli tak jak głównie zamierzam używać) nie ma sensu diesla, bo to zimny silnik pociągnie więcej i wyjdzie tak samo jak benzyna, ale na zimnym gaz niszczy silnik itd itd...
Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Warto głównie do miejskiej jazdy i ok. 10-15k km rocznie brać Diesla?

A, i największy temat odstraszający od Diesli, na który nigdzie nie mogę nic znaleźć - ich awaryjność i koszty napraw - jak to wygląda naprawdę? Jak się mają koszty serwisowania Diesla?


Pozdrawiam! :)

 
 
dark_wolf

Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 11:01   

A kiedy i gdzie są spotkania? :)

No i pytanie, co tam się najczęściej w takich dieslach psuje, w szczególności w Xantiach? Też chciałbym wiedzieć, ile naprawy mogą kosztować, i czy to są aż tak awaryjne silniki :)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Październik 2010, 11:10   

rammstein napisał/a:
Witam kolego posiadam XMa diesla i w moim przekonaniu jest to dobry wybór.

Każdy chwli co ma ,ja nigdy nie miałem diesla i nie mogę osobiście wypowiedzieć się .
Widzę tylko po znajomycy i kolegach w pracy o ile większe są koszty serisowania.
Każde auto w moim życi to benzyniak i nigdy nie miałem większych problemów.
A tak nawiasem mówiąc nigdy nie skaleczyłbym auta gazem .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 17 Październik 2010, 11:45   

Ogolnie zasada jest taka jak napisal grigori... diesel jest ok ze wzgledu na spory moment obrotowy i co za tym idzie duza elastycznosc ale za to placimy podczas dokonywania napraw. Co do gazu to nie mam zdania gdyz jedynie gaz to uzywam w gazowce do gotowania :) jesli chodzi o benzyne to nie pali duzo wiecej jak diesel, sa lepsze doznania dzwiekowe a po za tym jest zrywniejsza... co do awaryjnosci silnikow diesla to zalezy jaki eglemplarz kupisz bo jesli zakupisz kiepski model to wymiana turbiny, wtryskow, pompy paliwa czy tym podobnych to w silniku hdi nie maly wydatek. No ale nie da sie jednorazowo stwierdzic co jest lepsze bo jedno jest na plus a drugie na minus w jedenj kwesti a w kolejnej juz jest odwrotnie:)

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Październik 2010, 12:10   

To teraz ja :) Miałem Fiata UNO 1.4i + LPG, 2 BXy: 1.6 +LPG oraz 1.9D, teraz mam Xantie I 1.8 Pb. Dodatkowo od 3 tygodni jeżdżę VW Caddy 1.9TD ojca.

Gaz: tania jazda, jak dobrze zamontowany (nie przez pana Zdzisia w garażu) to nie ma czego się bać. Dobrze wyregulowany i terminowo serwisowany nie sprawia ŻADNEGO problemu. Zrobiłem na gazie ponad 150tys.km (ok. 70% z tego po mieście, na krótkich dystansach) i zero problemów miałem z tego powodu.

Diesel: bez turbiny - jedzie na tym co wlejesz. Nie grymasi na chszczone paliwo. TD - niestety, jest wrażliwe na jakość paliwa. Caddy nie sprawia problemów jeśli jest tankowany na Shellu, Orlen Verva. Skarży się na paliwa z mniej markowych stacji.

Benzyna: Xantia 1.8 - jedzie na każdej benzynie jaką jej wleje, choć raz się zdarzyło, że grymasiła. Z silnikiem nie mam żadnych problemów (kupiłem przy 126tys km, obecnie mam 170tys).

Diecezja należy do ciebie ;)

_________________
"MHM"
 
 
dark_wolf

Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 12:42   

Hmm.... Czyli nie da się określić, że chcąc jak najtaniej to kupić gaz albo Diesla, tak? :) Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza?

I piszecie o kosztach serwisowania - patrząc na wtryski, to komplet można kupić do 200zł nawet :) Świece, nawet do 100zł widziałem komplet :)

 
 
Waffel


Mój samochód: Citroen C5 Break mk II
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX - "Islands Bell"
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Październik 2010, 14:17   

No i jest jeszcze jedna kwestia póki co pomijana. Choć przyznam się iż nie sprawdzałem tego w przypadku Xantii. Chodzi mi o różnicę w cenie zakupu. Gdzieś 1,5 roku temu kupowałem swoją "Ślicznotkę" wybór wersji z silnikiem diesla był znaczny, z silnikami benzynowymi oferta była co najmniej skromna. Jako że chodziło mi w obu przypadkach(benzyna , diesel) o silnik 2 litrowy o wybór było jeszcze trudniej. Koniec końców zdecydowała czysta kalkulacja kosztów zakupu, albowiem wówczas mogłem zakupić "Ślicznotkę" rocznik 2006 deklarowany przebieg 125 tys. lub 2 litrowe diesle z roku 2005 z deklarowanymi przebiegami 160 - 200 tys.km. w cenie o około 5-6 tys. większej. Prosta kalkulacja zużycia paliwa w mieście przy zakładanym spalaniu 14 litrów benzyna i 10 litrów diesel doprowadziła do wniosku iż różnica w cenie zakupu zostanie zniwelowana poprzez koszt zakupu paliwa po 4 - 5 latach eksploatacji. Tak na marginesie rzeczywiste zużycie paliwa mojej panienki w mieście to 13 - 14 litrów na 100, kolegi 2 litrowy diesel łyka w takich samych warunkach 9 - 10 litrów na setkę. I jak wynika pewne dyskusji na stronach Ogólnopolskiego Klubu Cytrynki są to rzeczywiste wielkości spalania tych samochodów w realiach dużego miasta. Tak więc może jeszcze przed zakupem warto i tą kwestię uwzględnić w rozważaniach. Co do gazu nie wypowiem się albowiem gazu nie miałem, nie mam i nie będę miał. ;-) . Notabene ostanie badania wskazują wyraźnie, iż gaz jako paliwo ekologiczne, przy dzisiejszej technologi to mit, a co do różnicy w cenie zakupu jako paliwa to wynika ona tylko z różnych stawek podatkowych dla obu paliw, a te jak wiadomo ustalane są przez czynniki państwowe i nikt nam nie zagwarantuje iż w przyszłości obie stawki nie zostaną zrównane. ;-)

_________________
Złota myśl Huberta - "Skakać każdy może, ale my mamy Hydro"
 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Październik 2010, 14:51   

Waffel napisał/a:
a co do różnicy w cenie zakupu jako paliwa to wynika ona tylko z różnych stawek podatkowych dla obu paliw, a te jak wiadomo ustalane są przez czynniki państwowe i nikt nam nie zagwarantuje iż w przyszłości obie stawki nie zostaną zrównane. ;-)


Od kiedy pamiętam (ok. 10lat) straszą podwyżką cen LPG. Stosunek Pb do LPG jest (w skali roku) prawie na stałym poziomie 1:2.

Jeszcze wracając do diesel vs benzyniak - zależy jaki egzemplarz, w jakim stanie uda się kupić. Jak szukałem Xantii chciałem TD. Te które znajdowałem były w opłakanym stanie. Kupiłem benzyniaka, bo dostałem egzemplarz w bdb stanie. Nie żałuję. Przy tej ilości km które obecnie tłukę koszt paliwa mnie nie zabija. Fakt, mając diesla mógłbym więcej, ale nie mam potrzeby :) Dlaczego nie przerobiłem na LPG ? Gdyż miałem w planie kupno chaty i nie wiedziałem gdzie będę parkował. Kupiłem z garażem podziemnym i tam nie można parkować LPG. Gdyby nie ten argument to bym zagazował Księżną :)

_________________
"MHM"
 
 
dark_wolf

Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 16:50   

Jeżeli chodzi o łatwość zakupu to właśnie trochę mnie to przekonuje do szukania TD.

Za ok. 5k mogę znaleźć ładną Xantię II TD w dosyć dobrej opcji, a w gazie to raz że ciężko znaleźć, dwa jak już są to w cenach ok. 7-8-9k. No i są tak szczerze mówiąc, średnio wyposażone - często brak klimy, jakaś zużyta/brzydka tapicerka, itd :/

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 17 Październik 2010, 16:51   

Jeśli kolega chce TD to polecam motorek o pojemności 2.1 jeździ dużo lepiej jak 1.9 no i spalanie przy pokonywaniu górek i przy wyższych prędkościach jest mniejsze od 1.9

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Październik 2010, 16:58   

dark_wolf napisał/a:
No i są tak szczerze mówiąc, średnio wyposażone - często brak klimy

To jest teraz podstawa. W końcu mamy XXIw. i jazda samochodem w upały ma być przyjemnością a nie koniecznością! ;)
Polecam diesla. Od kiedy się przesiadałem z benzynowców - już nigdy nie kupię innego auta jak z silnikiem diesla. ZERO problemów z silnikami. Nie ma kłopotów, że brak wolnych obrotów, iskra gdzieś zanika lub wilgoć po prostu powoduje, że silnik "kuleje". Po wjechaniu w większą kałużę benzyniaki po prosu stają. Widziałem to po tegorocznych ulewach. Stała beemka i mesio, zaraz jak tylko wjechali w głębokie bajoro. Trochę się mogłem tylko pośmiać. Diesel może pływać nawet bod wodą, warunek - woda musi być poniżej kolektora dolotowego i rury zasysającej powietrze.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 17 Październik 2010, 17:22   

robson napisał/a:
Diesel może pływać nawet bod wodą, warunek - woda musi być poniżej kolektora dolotowego i rury zasysającej powietrze.


co w xanti jest niewykonalne, bo powietrze jest zasysane prawie spod silnika, a co do wyższości diesla nad benzyną to gó..no.
Usiądź policz co się bardziej opłaca, wypisz za i przeciw i wtedy kup taki samochód który na więcej za , każdy kto już kupił dany typ silnika będzie mówił że jego naj. Ja twierdzę że HDI jest najlepszym wyborem (ale to twierdzę ja bo takiego mam :) )

 
 
dark_wolf

Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 17:26   

Największą niewiadomą w moich obliczeniach są normalne koszty obsługi tego typu silnika (nie mówię o paliwie) i względnie naprawy, to jakby ktoś mógł coś podpowiedzieć, albo jakiś link, to byłoby super :)

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 17 Październik 2010, 17:28   

tomektb napisał/a:
robson napisał/a:
Diesel może pływać nawet bod wodą, warunek - woda musi być poniżej kolektora dolotowego i rury zasysającej powietrze.


co w xanti jest niewykonalne, bo powietrze jest zasysane prawie spod silnika, a co do wyższości diesla nad benzyną to gó..no.
Usiądź policz co się bardziej opłaca, wypisz za i przeciw i wtedy kup taki samochód który na więcej za , każdy kto już kupił dany typ silnika będzie mówił że jego naj. Ja twierdzę że HDI jest najlepszym wyborem (ale to twierdzę ja bo takiego mam :) )

HDI wogole jest lepszy od zwyklego TD lepsza kultura, nowsza technologia a po za tym jeśli chodzi o zimę to HDI bije na głowe zwykłego TD... ale za to TD nie musi mieć aż tak dobrej jakości paliwo jak HDI chociaż z drugiej strony kolega telepol był c3 picasso w albani a paliwo tam nie jest najlepsze i HDI dało rade :)

Ostatnio zmieniony przez mhm 17 Październik 2010, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Październik 2010, 17:31   

Citronauta napisał/a:
ale za to TD nie musi mieć aż tak dobrej jakości benzyny jak HDI

Prawdę mówiąc to lepiej tankować ropę bo jest tańsza ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA