dark_wolf
Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 01:05 Xantia II - Diesel czy Gaz?
Witam wszystkich serdecznie
Rozglądam się za Xantią II, i mam problem w wyborze paliwa. Chciałbym, żeby było ekonomicznie, ale ciężko znaleźć ładną Xantię II w gazie, za to Diesli jest takich dużo, i to ładnie wyposażonych
Dlatego tutaj chciałbym zapytać o Diesla. Bo w internecie opinie są bardzo podzielone i często sprzeczne ze sobą.
Jedni piszą, że w mieście (czyli tak jak głównie zamierzam używać) nie ma sensu diesla, bo to zimny silnik pociągnie więcej i wyjdzie tak samo jak benzyna, ale na zimnym gaz niszczy silnik itd itd...
Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Warto głównie do miejskiej jazdy i ok. 10-15k km rocznie brać Diesla?
A, i największy temat odstraszający od Diesli, na który nigdzie nie mogę nic znaleźć - ich awaryjność i koszty napraw - jak to wygląda naprawdę? Jak się mają koszty serwisowania Diesla?
Pozdrawiam!
dark_wolf
Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 11:01
A kiedy i gdzie są spotkania?
No i pytanie, co tam się najczęściej w takich dieslach psuje, w szczególności w Xantiach? Też chciałbym wiedzieć, ile naprawy mogą kosztować, i czy to są aż tak awaryjne silniki
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Październik 2010, 11:10
rammstein napisał/a:
Witam kolego posiadam XMa diesla i w moim przekonaniu jest to dobry wybór.
Każdy chwli co ma ,ja nigdy nie miałem diesla i nie mogę osobiście wypowiedzieć się .
Widzę tylko po znajomycy i kolegach w pracy o ile większe są koszty serisowania.
Każde auto w moim życi to benzyniak i nigdy nie miałem większych problemów.
A tak nawiasem mówiąc nigdy nie skaleczyłbym auta gazem .
_________________ niech moc będzie z DS
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 17 Październik 2010, 11:45
Ogolnie zasada jest taka jak napisal grigori... diesel jest ok ze wzgledu na spory moment obrotowy i co za tym idzie duza elastycznosc ale za to placimy podczas dokonywania napraw. Co do gazu to nie mam zdania gdyz jedynie gaz to uzywam w gazowce do gotowania jesli chodzi o benzyne to nie pali duzo wiecej jak diesel, sa lepsze doznania dzwiekowe a po za tym jest zrywniejsza... co do awaryjnosci silnikow diesla to zalezy jaki eglemplarz kupisz bo jesli zakupisz kiepski model to wymiana turbiny, wtryskow, pompy paliwa czy tym podobnych to w silniku hdi nie maly wydatek. No ale nie da sie jednorazowo stwierdzic co jest lepsze bo jedno jest na plus a drugie na minus w jedenj kwesti a w kolejnej juz jest odwrotnie:)
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Październik 2010, 12:10
To teraz ja Miałem Fiata UNO 1.4i + LPG, 2 BXy: 1.6 +LPG oraz 1.9D, teraz mam Xantie I 1.8 Pb. Dodatkowo od 3 tygodni jeżdżę VW Caddy 1.9TD ojca.
Gaz: tania jazda, jak dobrze zamontowany (nie przez pana Zdzisia w garażu) to nie ma czego się bać. Dobrze wyregulowany i terminowo serwisowany nie sprawia ŻADNEGO problemu. Zrobiłem na gazie ponad 150tys.km (ok. 70% z tego po mieście, na krótkich dystansach) i zero problemów miałem z tego powodu.
Diesel: bez turbiny - jedzie na tym co wlejesz. Nie grymasi na chszczone paliwo. TD - niestety, jest wrażliwe na jakość paliwa. Caddy nie sprawia problemów jeśli jest tankowany na Shellu, Orlen Verva. Skarży się na paliwa z mniej markowych stacji.
Benzyna: Xantia 1.8 - jedzie na każdej benzynie jaką jej wleje, choć raz się zdarzyło, że grymasiła. Z silnikiem nie mam żadnych problemów (kupiłem przy 126tys km, obecnie mam 170tys).
Diecezja należy do ciebie
_________________ "MHM"
dark_wolf
Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 12:42
Hmm.... Czyli nie da się określić, że chcąc jak najtaniej to kupić gaz albo Diesla, tak? Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza?
I piszecie o kosztach serwisowania - patrząc na wtryski, to komplet można kupić do 200zł nawet Świece, nawet do 100zł widziałem komplet
Mój samochód: Citroen C5 Break mk II
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX - "Islands Bell"
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 24 Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Październik 2010, 14:17
No i jest jeszcze jedna kwestia póki co pomijana. Choć przyznam się iż nie sprawdzałem tego w przypadku Xantii. Chodzi mi o różnicę w cenie zakupu. Gdzieś 1,5 roku temu kupowałem swoją "Ślicznotkę" wybór wersji z silnikiem diesla był znaczny, z silnikami benzynowymi oferta była co najmniej skromna. Jako że chodziło mi w obu przypadkach(benzyna , diesel) o silnik 2 litrowy o wybór było jeszcze trudniej. Koniec końców zdecydowała czysta kalkulacja kosztów zakupu, albowiem wówczas mogłem zakupić "Ślicznotkę" rocznik 2006 deklarowany przebieg 125 tys. lub 2 litrowe diesle z roku 2005 z deklarowanymi przebiegami 160 - 200 tys.km. w cenie o około 5-6 tys. większej. Prosta kalkulacja zużycia paliwa w mieście przy zakładanym spalaniu 14 litrów benzyna i 10 litrów diesel doprowadziła do wniosku iż różnica w cenie zakupu zostanie zniwelowana poprzez koszt zakupu paliwa po 4 - 5 latach eksploatacji. Tak na marginesie rzeczywiste zużycie paliwa mojej panienki w mieście to 13 - 14 litrów na 100, kolegi 2 litrowy diesel łyka w takich samych warunkach 9 - 10 litrów na setkę. I jak wynika pewne dyskusji na stronach Ogólnopolskiego Klubu Cytrynki są to rzeczywiste wielkości spalania tych samochodów w realiach dużego miasta. Tak więc może jeszcze przed zakupem warto i tą kwestię uwzględnić w rozważaniach. Co do gazu nie wypowiem się albowiem gazu nie miałem, nie mam i nie będę miał. . Notabene ostanie badania wskazują wyraźnie, iż gaz jako paliwo ekologiczne, przy dzisiejszej technologi to mit, a co do różnicy w cenie zakupu jako paliwa to wynika ona tylko z różnych stawek podatkowych dla obu paliw, a te jak wiadomo ustalane są przez czynniki państwowe i nikt nam nie zagwarantuje iż w przyszłości obie stawki nie zostaną zrównane.
_________________ Złota myśl Huberta - "Skakać każdy może, ale my mamy Hydro"
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Październik 2010, 14:51
Waffel napisał/a:
a co do różnicy w cenie zakupu jako paliwa to wynika ona tylko z różnych stawek podatkowych dla obu paliw, a te jak wiadomo ustalane są przez czynniki państwowe i nikt nam nie zagwarantuje iż w przyszłości obie stawki nie zostaną zrównane.
Od kiedy pamiętam (ok. 10lat) straszą podwyżką cen LPG. Stosunek Pb do LPG jest (w skali roku) prawie na stałym poziomie 1:2.
Jeszcze wracając do diesel vs benzyniak - zależy jaki egzemplarz, w jakim stanie uda się kupić. Jak szukałem Xantii chciałem TD. Te które znajdowałem były w opłakanym stanie. Kupiłem benzyniaka, bo dostałem egzemplarz w bdb stanie. Nie żałuję. Przy tej ilości km które obecnie tłukę koszt paliwa mnie nie zabija. Fakt, mając diesla mógłbym więcej, ale nie mam potrzeby Dlaczego nie przerobiłem na LPG ? Gdyż miałem w planie kupno chaty i nie wiedziałem gdzie będę parkował. Kupiłem z garażem podziemnym i tam nie można parkować LPG. Gdyby nie ten argument to bym zagazował Księżną
_________________ "MHM"
dark_wolf
Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 16:50
Jeżeli chodzi o łatwość zakupu to właśnie trochę mnie to przekonuje do szukania TD.
Za ok. 5k mogę znaleźć ładną Xantię II TD w dosyć dobrej opcji, a w gazie to raz że ciężko znaleźć, dwa jak już są to w cenach ok. 7-8-9k. No i są tak szczerze mówiąc, średnio wyposażone - często brak klimy, jakaś zużyta/brzydka tapicerka, itd
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 17 Październik 2010, 16:51
Jeśli kolega chce TD to polecam motorek o pojemności 2.1 jeździ dużo lepiej jak 1.9 no i spalanie przy pokonywaniu górek i przy wyższych prędkościach jest mniejsze od 1.9
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Październik 2010, 16:58
dark_wolf napisał/a:
No i są tak szczerze mówiąc, średnio wyposażone - często brak klimy
To jest teraz podstawa. W końcu mamy XXIw. i jazda samochodem w upały ma być przyjemnością a nie koniecznością!
Polecam diesla. Od kiedy się przesiadałem z benzynowców - już nigdy nie kupię innego auta jak z silnikiem diesla. ZERO problemów z silnikami. Nie ma kłopotów, że brak wolnych obrotów, iskra gdzieś zanika lub wilgoć po prostu powoduje, że silnik "kuleje". Po wjechaniu w większą kałużę benzyniaki po prosu stają. Widziałem to po tegorocznych ulewach. Stała beemka i mesio, zaraz jak tylko wjechali w głębokie bajoro. Trochę się mogłem tylko pośmiać. Diesel może pływać nawet bod wodą, warunek - woda musi być poniżej kolektora dolotowego i rury zasysającej powietrze.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 17 Październik 2010, 17:22
robson napisał/a:
Diesel może pływać nawet bod wodą, warunek - woda musi być poniżej kolektora dolotowego i rury zasysającej powietrze.
co w xanti jest niewykonalne, bo powietrze jest zasysane prawie spod silnika, a co do wyższości diesla nad benzyną to gó..no.
Usiądź policz co się bardziej opłaca, wypisz za i przeciw i wtedy kup taki samochód który na więcej za , każdy kto już kupił dany typ silnika będzie mówił że jego naj. Ja twierdzę że HDI jest najlepszym wyborem (ale to twierdzę ja bo takiego mam )
dark_wolf
Mój samochód: Szukam Xantii ;)
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benz + LPG :)
Wersja:: Exclusive :D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Październik 2010, 17:26
Największą niewiadomą w moich obliczeniach są normalne koszty obsługi tego typu silnika (nie mówię o paliwie) i względnie naprawy, to jakby ktoś mógł coś podpowiedzieć, albo jakiś link, to byłoby super
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 17 Październik 2010, 17:28
tomektb napisał/a:
robson napisał/a:
Diesel może pływać nawet bod wodą, warunek - woda musi być poniżej kolektora dolotowego i rury zasysającej powietrze.
co w xanti jest niewykonalne, bo powietrze jest zasysane prawie spod silnika, a co do wyższości diesla nad benzyną to gó..no.
Usiądź policz co się bardziej opłaca, wypisz za i przeciw i wtedy kup taki samochód który na więcej za , każdy kto już kupił dany typ silnika będzie mówił że jego naj. Ja twierdzę że HDI jest najlepszym wyborem (ale to twierdzę ja bo takiego mam )
HDI wogole jest lepszy od zwyklego TD lepsza kultura, nowsza technologia a po za tym jeśli chodzi o zimę to HDI bije na głowe zwykłego TD... ale za to TD nie musi mieć aż tak dobrej jakości paliwo jak HDI chociaż z drugiej strony kolega telepol był c3 picasso w albani a paliwo tam nie jest najlepsze i HDI dało rade
Ostatnio zmieniony przez mhm 17 Październik 2010, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Październik 2010, 17:31
Citronauta napisał/a:
ale za to TD nie musi mieć aż tak dobrej jakości benzyny jak HDI
Prawdę mówiąc to lepiej tankować ropę bo jest tańsza
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum