Z jakich oznaczeń silników podpasują mi kolektory wydechowe? Posiadam XM z 92 roku z V6 o mocy 167 koni. Niestety samochód ma pęknięte obydwa kolektory wydechowe.
oldmagneto
Mój samochód: XM V6
Poj. silnika (cm3): 2975
Paliwo: LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1993 Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 76 Skąd: Ożarów
Z jakich oznaczeń silników podpasują mi kolektory wydechowe? Posiadam XM z 92 roku z V6 o mocy 167 koni. Niestety samochód ma pęknięte obydwa kolektory wydechowe.
Najlepiej z tego samego typu ,czyli zawsze z 12 zaworówki z lat 89 do 96 także Peugeot605 .
Dziwne bo te kolektory raczej nie pękają , ale wyłażą szpilki mocujące z głowicy = zaczyna szpetnie "pierdzieć" . Szpilki są wyjątkowo małej średnicy jak na ten kolektor , pod koniec produkcji zwiększono średnicę tych szpilek .
Samochód strasznie "pierdzi", rzuciłem okiem na kolektory i obydwa pęknięte dosyć sporo. W jednym pęknięcie jest na +-10 cm... Lepiej trochę się pomęczyć z wyjęciem kolektorów, czy może łatwiej wyjąć silnik? Co do wyjęcia mam obawy do hydrauliki co by się nic nie popaprało...
oldmagneto
Mój samochód: XM V6
Poj. silnika (cm3): 2975
Paliwo: LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1993 Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 76 Skąd: Ożarów
Wysłany: 5 Lipiec 2016, 20:04
W tej wersji silnikowej tylko robota przy cylindrach 1 2 3 jest łatwa i to po zdjęciu pasa przedniego z wentylatorami i zderzakiem . Robota przy cylindrach przy podszybiu to wyjęcie całego zespołu napędowego i na stół .
Kolektory wyjdą ze szpilkami , no może nie wszystkie . Może się okazać że kilku szpilek brak bo sobie wypadły . Najlepiej przegwintować oczko wyżej i dać nowe szpilki - taka robota na samochodzie to strata czasu (cylindry 4 5 6 ) .
Hydraulika w Zpj to tylko jedna rurka z konżektora na "pokład" XM'a (jest ładna złączka) , reszta to połączenia powrotu do zbiornika LHM z konżektora i zasilania pompy ze zbiornika -wszystko proste jak "drut" .
Witam,simpson jeśli nie znajdziesz u siebie gdzieś w okolicy kolektorów to służę pomocą.Posiadam kolektory wydechowe z xm 3.0V6 model 1992.
Mogę podesłać fotki na e-mail.
mariuszpyziak@interia.pl
505640530
Pozdrawiam
Czy mogę zdiagnozować Lexią mój silnik? 3.0 V6 167km 92 rok. Mianowicie samochód się zalewa lekko, chodzi nierówno. Obstawiam, że spowodowane jest to pękniętymi kolektorami. Pewnie sonda zbiera złe informacje i źle dobiera ilość paliwa. Chciałbym zobaczyć czy Lexia coś wykaże.
Witam,mechanikiem nie jestem ale nie wydaje mi się aby na wydechu(kolektor wydechowy) jeśli jest pęknięty powodowało to zalewanie silnika i nie równą jego pracę.Jeśli uszkodzony byłby kolektor ssący to wtedy jest taka możliwość...lewe powietrze zasysane+dezorientacja kompa co do dawkowania Pb i w rezultacie nierówna jego praca i dławienie się,ewentualnie przygasanie motoru bądź podwyższone obroty.
Tak Ja to widzę.Jest kilku dobrych mechaników na forum poczekajmy na wstępną opinię teoretyczną fachowców.
Pozdrawiam
_________________ MANFRED11111
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 13:45
Wydech musi być szczelny by sonda brała poprawne wartości. Ale zalewanie to temat może być głębszy np rozjechana mapa paliwa przez LPG jeśli taką instalację posiadasz. Do tego inspekcja palca rodzielacza i kopułki .
Auto ogólnie niedawno kupione w takim właśnie stanie. LPG jest ale to zwykła instalacja gazowa na dodatek aktualnie nie pracująca ( jakieś problemy z kabelkami, zakładał to chyba magik ). Do auta dostałem drugi komplet przewodów zapłonowych używanych, po podmianie kompletu dalej to samo. wiece wydają się w dobrym stanie. Po odłączeniu jednego gara silnik pracuje jakby lepiej na wolnych, na wyższych słychać brak jego pracy. Wydaje mi się, że pęknięcie jest właśnie na tym jednym garze, co powoduje wydmuch spalin, a co za tym idzie wprowadzenie w błąd sondy lambda. Zaczną od wymiany kolektorów, jeśli to nie pomoże będę szukał dalej.
smutekh
Mój samochód: Citroen XM,Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 30002500
Paliwo: pb lpg,on
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1993 Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Lipiec 2016, 16:41
Skontroluj a najlepiej wymień sondę Lambda.Sprawdz jeszcze czujnik temperatury silnika podający info dla komputera silnika.Jeżeli będzie uszkodzony to komputer dostanie info że silnik jest zimny i będzie podawał większą dawkę paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum