Podepnę się nie działa mi panel klimatronik. Wymieniłem na drugi i objawy są takie same gdzie szukać przyczyny braku zasilana
Standardowa usterka. Niekonataktuje Ci pierwszy bezpiecznik na dole od lewej w puszce bezp. pod maska. Na tym bezpieczniku 20A sniedzieja tam styki jako pierwsze zawsze i przestaje kontaktowac. Regularnie czyscic to miejsce, a najlpiej wymienic cala skrzynke na jakas ladna np z peugeota 406 tam to miejsce jest nie uzywane i sa idealne styki.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2015, 23:24
U mnie właśnie też brak fazy na klimatroniku.... Najgorsze to, że zasilanie z "magicznego bezpiecznika" 30A wychodzi.... Ktoś miał podobnie? Pewnie jakiś przekaźnik nie trybi... Klimatronik zawsze się załączał po odpaleniu. Teraz cisza.... Gdzieś musi być stycznik, powiązany z ładowaniem alternatora. Rozbieram wszystkie bebech elektryczne. Jak znajdę to dam znać. Na razie rozebrałem cały panel z bezpiecznikami i stycznikami, obok kierowcy.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2015, 02:11
Sprawa wygląda tak, że muszę się dobrać do dwóch przekaźników.
Nr 848 - już zlokalizowałem. Jest pod bezpiecznikami. Trochę było prucia ale zlokalizowałem!
Już dziś nie mam siły sprawdzić czy załącza, tzn rozłącza się po odpaleniu silnika. Działać na pewno działa jak przekręcę kluczykiem na postoju, to cyka.
Te dwa przekaźniki są jakoby w szereg. Dopiero gdy zaczyna ładować alternator - 848 rozłącza się i podaje napięcie na cewkę 821, który to dopiero załącza cały panel klimatronic'a
Zatem zaraz za F2, który jest pod maską i stwarza najwięcej problemów - te dwa przekaźniki w szeregu z bezpiecznikiem - zasilają panel i dmuchawę.
C.D.N
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2015, 12:46
Kemsey, Zgadza się. Zaraz będę to pruł
klima.JPG rozmieszczenie elementów klimy
Plik ściągnięto 442 raz(y) 43,63 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2015, 16:54
Temat opanowany. Wszystko już działa. Lepiej jak fabrycznie
Brak było zasilania na przekaźnik, mimo iż ze skrzynki i bezpiecznika F2 wychodziło.
Za chwilę do pracy lecę więc wstawię fotorelację jutro.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Listopad 2015, 16:14
No myślę, że cała "tajemnica" zasilania panelu i wentylatora, została już przeze mnie dokładnie przebadana i udokumentowana.
Ja się sporo narozbierałem tego tałatajstwa ale postaram się zaoszczędzić innym czasu i pracy...
Zatem w przypadku braku zasilanie na panelu klimatronic (nie świeci się, nie działa dmuchawa) - sprawdzamy:
1. Stan bezpiecznika F2, w skrzynce bezpieczników po lewej stronie samochodu, pod maską.
Raczej się on nie przepala a topi z powodu słabego styku. To chyba w 90% będzie przyczyną.
Ja osobiście przepiąłem go w inne miejsce i miałem spokój na lata.
2. Jeżeli tam się nic "na oko" nie dzieje - odkręć skrzyneczkę i sprawdź czy na 100% wychodzi napięcie z 2ch żółtych przewodów, zaraz pod bezpiecznikiem F2.
3. Jeżeli wychodzi napięcie to sprawdzamy czy działa stycznik nr 848, który podaje masę na cewkę stycznika 821. Ja s
rozbebeszyłam wszystko pod kierą ale można zrobić to prosto
A wystarczy sprawdzić, czy jest masa, poprzez cewkę stycznika 821. W tym celu demontujemy bezpiecznik F3, który znajduje się w górnym rzędzie, jak na fotce
Po wyjęciu go - z jednej strony będzie 12V, po przekręceniu stacyjki z drugiej zaś brak. Właśnie ta druga końcówka nas interesuje. Przełączamy przyrząd w zakres pomiaru rezystancji. Podłączmy jedną końcówkę przewodu do masy (może byś śruba przy drzwiach), drugą zaś do złącza bezpiecznika. Po przekręceniu stacyjki będzie tam bardzo duża rezystancja. Spróbujmy odpalić silnik. Wtedy powinna się pojawić rezystancja cewki stycznika 821 - ok 30ohm. Jeżeli tak jest, to w tym miejscu wszystko jest ok. Jeżeli nie - może być problem z ładowaniem lub samym stycznikiem.
4. Idąc dalej łańcuszkiem zasilania - musimy sprawdzić w ostatnim stadium, czy jest zasilanie na styczniku 821, który jak wcześniej przeczytaliście - znajduje się pod schowkiem pasażera.
Zatem demontujemy schowek - co nie jest wcale takie łatwe i opis na forum jest, dla mniej wtajemniczonych.
Po prawej stronie zielony stycznik 821
Sprawdzamy czy jest napięcie 12V - niezależnie czy jest stacyjka w położeniu zapłonu.
Jeżeli jest - to wina przekaźnika. Jeżeli nie - znowu mamy pod górkę.....
5. W przypadku braku zasilania na styczniki 821 - musimy zdemontować skrzynkę bezpieczników pod kierowcą. Trzeba lokalizować gruby czarny przewód, który łączy się z szarym. Zaraz za skrzynką, powyżej, blisko grodzi silnika.
Sprawdzamy czy jest napięcie a jeżeli nie ma - to już jesteśmy "prawie w domu"
Brak napięcia oznacza, że żółte przewody, idące od skrzynki bezpieczników, łącząc się gdzieś w czeluściach komory silnika z szarym, grubym przewodem - ma rozwarcie.
To połączenie znajduje się gdzieś poniżej zbiornika LHM. Jak ktoś chciałby spędzić czas na dalszym demontażu, to chwała i proszę o fotki tego złącza. Ja w tym miejscu postanowiłem ominąć sławny bezpiecznik F2, który często się topi pod maską. Postanowiłem znaleźć mocny power 1Zatem to tzw. pełny amperarz
6. Zatem odcinamy wsuwkę z czarnego przewodu i ściągamy izolację.
7. Rozłączamy podwójną wtyczkę zasilającą i rozcinamy jeden z przewodów, jak na fotce:
8. Zaciskamy i lutujemy łącznie z czarnym przewodem, zasilającym przekaźnik 821
9. Zapodajemy koszulkę termokurczliwą aby nie było pożaru
10. Podłączamy wtyczki pod skrzynkę bezpieczników i do zasilania w grodzi.
A najważniejsze - cieszymy się wichrem, który wypływa z kratek
Zdaje sobie sprawę, że w tazie zwarcia - buda może pójść z dymem ale tylko podczas jazdy Po wyłączeniu zapłonu, zatrzymaniu się silnika - napięcie zanika.... Jak ktoś chce, to może dać jakiś bezpiecznik w tym miejscu ale w razie jego spalenia, znowu będą problemy. Z drugiej strony można rozebrać zbiornik LHM i szukać dalej....
Gdieś mam fotki archiwalne spod zbiornika LHM. Jak znajdę to może ustalimy punkt krytyczny tej choinki. W przenośni i dosłownie bo jak widać, wszystko posztukowane w szereg jak w choince
Powodzenia!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 11 Grudzień 2015, 13:01
Właśnie jestem po naprawie awarii braku zasilania panelu klimatronika,bo zgasł sobie kilka dni temu.
Zasugerowałem się "łańcuszzkiem" drogą robsona i .....
w 2.1TD 1998 jest inne połączenie w skrzynce bezpieczników po maską jak w 2.5TD.
Zasilanie pod klimatronic jest w F1 .Kolory kabli jak i ich rozmieszczenie jest też inne.
Jak będę miał chwilę to zrobię fotkę z tymi kabelkami bezpieczników.
W każdym bądź razie klimatronic działa u mnie znów
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Grudzień 2015, 13:01
henryxm, Właśnie ten sam manewr robiłem w 2,1TD z 1997. Jest identyczne rozwiązanie. Wystarczy odłączyć wsuwkę pod kierownicą i dać jej pełny power Zatem nie ma co kombinować pod maską bo prędzej czy później temat wraca. Zmieniłem kilka lat wcześniej miejsce na ten bezpiecznik w skrzynce pod maską. Niestety zaczął się właśnie topić i nie można było puszczać dmuchawy na max. Zatem zapomnijcie o grzebaniu pod maską. Załatwcie temat raz i porządnie! Połączenie jest identyczne. Różnią się tylko kolory kabli pod nogami kierowcy. Łatwo to zlokalizować bo to jest pojedynczy, gruby przewód.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum