Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2,5 td - rozrusznik słabo kręci gdy silnik jest goracy
Autor Wiadomość
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 15:15   2,5 td - rozrusznik słabo kręci gdy silnik jest goracy

Koleżeństwo!
Podczas urlopu wielokrotnie zdarzały mi sie sytuacje, że z trudem uruchamiałem silnik, kiedy był gorący. Rozrusznik pracował bardzo rachitycznie, jakby się zacinał. Po ostygnieciu motoru (a wiec i rozrusznika) znowu krecił on bardzo ładnie i motor zapalał natychmiast. Czy mogą to być objawy "kończacego się" w jakiś sposób rozrusznika?
pozdr.

 
 
drlubicz


Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 19:17   

no to proponuje dobrze odizolowac rozrusznik by nigdy nie był gorący i problem z głowy ;) a tak poważniej to stawiam na tulejki oczywiscie zakladając że Kolega sprawdził że prąd dochodzi i nie jest to aku

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2009, 23:14   

drlubicz napisał/a:
no to proponuje dobrze odizolowac rozrusznik by nigdy nie był gorący i problem z głowy ;) a tak poważniej to stawiam na tulejki oczywiscie zakladając że Kolega sprawdził że prąd dochodzi i nie jest to aku

Odizolowanie praktycznie nie jest możliwe, przewody są raczej o.k. i akumulator także, no chyba żeby to własnie akumulator "słabł", gdy jest ciepły ale na ogół jest odwrotnie...

 
 
drlubicz


Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 09:54   

pytam czy sprawdzałeś bo miałem taki przypadek że własnie aku jak troche pochodził to sie rozładowywał a jak postał to zadziałał na tyle by odpalić , ale jak daje prąd to faktycznie rozrusznik i na moje oko to tulejki , a z tym odizolowaniem to może zły pomysł w xm ale tak było w polonezach, jak nie było osłony to rozrusznik sie przegrzewał i nie działał bo cos tam sie pod wpływem temp. rozchodziło i nie łączyło.

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 10:59   

No tak, wysoka temperatura nie służy dobrze uzwojeniom... Ja wprawdzie nie miałem w Poldku nigdy problemów z rozrusznikiem ale auto sprzedałem z przebiegiem 90 tkm, wiec nawet jak na tamtą technologią nie był "wyjeżdżony"

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 14:01   

Ja miałem podobny przypadek w XMie. Przez to wyrzuciłem dobry akumulator na złom. Otóż właśnie na zimno palił jeszcze jako tako a a jak się rozgrzał to bywało tak, że lampki mi przygasały w desce rozdzielczej. A co się okazało? Kupiłem nowy i nagle dostał wigoru. Myślałem więc, że to strzał w 10. Akku zakupiłem w Świdnicy i jak dojechałem do Pieszyc to stanąłem przed sklepem aby coś zakupić zanim dojadę do chaty a tu porażka! Znowu taki sam objaw. Wydane pieniądze w błoto na nowy aku utwierdziło mnie tylko w przekonaniu, że to nie jego wina... A co się okazało? Problem był w ołowianej klemie. Po prostu w miejscu zaciśniętych kabli w klemie powstała śniedź, której to nie sposób było zobaczyć bo była ona wewnątrz, pod ołowianym płaszczem. Jak było chłodno - wiadomo metal się kurczy i jeszcze jako taki styk była aby samochód odpalił. Po dłuższej jeździe, metal się rozszerzał i luzował połączenie. Co ciekawe to akumulator przez to doszczętnie się rozładowywał i to zupełnie zmylało mój trop i kierowało do wymiany na nowy...
Także, najpierw sprawdź połączenia na klemach a jeżeli masz ten oryginalny, ołowiany patent na aku to go wywal. Podobnie miał citro na zlocie, że nie mógł odpalić. Zauważyłem wtedy, że trochę grzeją się mu klemy ale nie w miejscu połączenia z aku ale z przewodami. Interwencja młotkiem przyniosła pożądany skutek i można było już odpalić.
Warto także sprawdzić połączenie przy rozruszniku bo może dawać to podobny objaw. Zobacz także masę silnika z nadwoziem.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 14:38   

robson napisał/a:
Ja miałem podobny przypadek w XMie. Przez to wyrzuciłem dobry akumulator na złom. Otóż właśnie na zimno palił jeszcze jako tako a a jak się rozgrzał to bywało tak, że lampki mi przygasały w desce rozdzielczej. A co się okazało? Kupiłem nowy i nagle dostał wigoru. Myślałem więc, że to strzał w 10. Akku zakupiłem w Świdnicy i jak dojechałem do Pieszyc to stanąłem przed sklepem aby coś zakupić zanim dojadę do chaty a tu porażka! Znowu taki sam objaw. Wydane pieniądze w błoto na nowy aku utwierdziło mnie tylko w przekonaniu, że to nie jego wina... A co się okazało? Problem był w ołowianej klemie. Po prostu w miejscu zaciśniętych kabli w klemie powstała śniedź, której to nie sposób było zobaczyć bo była ona wewnątrz, pod ołowianym płaszczem. Jak było chłodno - wiadomo metal się kurczy i jeszcze jako taki styk była aby samochód odpalił. Po dłuższej jeździe, metal się rozszerzał i luzował połączenie. Co ciekawe to akumulator przez to doszczętnie się rozładowywał i to zupełnie zmylało mój trop i kierowało do wymiany na nowy...
Także, najpierw sprawdź połączenia na klemach a jeżeli masz ten oryginalny, ołowiany patent na aku to go wywal. Podobnie miał citro na zlocie, że nie mógł odpalić. Zauważyłem wtedy, że trochę grzeją się mu klemy ale nie w miejscu połączenia z aku ale z przewodami. Interwencja młotkiem przyniosła pożądany skutek i można było już odpalić.
Warto także sprawdzić połączenie przy rozruszniku bo może dawać to podobny objaw. Zobacz także masę silnika z nadwoziem.

Też o tym myślałem. Klemy starannie wyczyściłem (jak i czopy akumulatora), oczywiście nie wnikając w głąb materii. Niestety nic to nie pomogło. Ale sadzę, że gdyby przyczyną był słaby kontakt na klemach przy rozruchu przygasałyby także kontrolki, światła itd., a tu nic podobnego, wiec moim zdaniem wyklucza to także winę po stronie akumulatora ...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 18:57   

Czyli jednym słowem, bez rozbiórki nic nie zdziałasz. Może po prostu już się coś w nim kończy i demontaż i sprawdzenie tego będzie nieuniknione. Może szczotki się blokują lub zawieszają pod wpływem temperatury i nagromadzonego w nich pyłu. Może po prostu już się kończą a sprężyny dociskające je pod wpływem temperatury są słabsze i dlatego spełniają swoją rolę tylko w zimnym otoczeniu :) Rozbierz a zostaniesz oświecony :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA