Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Maj 2009, 23:28 Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w XMie
Jako, że większość z nas ma odłączony podgrzewacz paliwa z powodu zapowietrzania się układu, to jednak czasami się on przydaje. Jest to fajna sprawa, szczególnie w zimie...
Właśnie otóż zmusiła mnie sytuacja zimą, kiedy to moja żonka wracała z pracy a na dworze było - 26st. Celsiusza. Kończąc drugą zmianę po godz 22:00 martwiła się, czy w ogóle odpali z powodu tak silnego mrozu. Jakie miłe było jej zaskoczenie, gdy po przekręceniu kluczykiem autko odpaliło niemal natychmiast, gdzie inne marki miały wielkie z tym problemy.
Po kilkunastominutowym skrobaniu szyb ruszyła w drogę była bardzo zadowolona ze swego bolidu. Niestety, radość była krótka bo ok 5 kilometrowej jeździe autko odmówiło posłuszeństwa...
Całe szczęście, że można wykonać telefon do męża i poprosić drugiego XMena o pomoc (XMen to prawie jak supermen ). Zjawił się tak szybko jak tylko mógł.
Diagnoza była prosta - zamarznięte paliwo w filtrze paliwa
Jako, że autko było już trochę rozgrzane, wystarczyło odczekać trochę aż ciepło silnika podgrzeje filtr na tyle aby było można podjechać pomału do domu.
Zadziałało tu zjawisko dodatkowego schładzania pędem powietrza, które i tak było bardzo zimne.
Powiecie dlaczego mój XM nie zamarzł? Otóż tankowałem na innej stacji
Niestety, czasami tanie paliwo=złe paliwo.
No ale tajna broń, jaką posiadają nasze bolidy po prostu została rozbrojona. Podgrzewacz paliw zapobiegł by takim skutkom i nic by się nie działo z powodu tak dużego mrozu bo auto przecież zapaliło.
Właśnie ta sytuacja mnie zmobilizowała aby się tym zająć. Właśnie teraz, jak jest ciepło i przyjemnie aby w czasie siarczystych mrozów nie obawiać się, że mogę gdzieś stanąć z daleka od domu...
A sprawa jest prosta, trochę niezawodnego silikonu, w zastępstwie zawodzącej, starzejącej się szybko, sparciałej, twardej gumy.
Zdjęcia mówią same za siebie, więc nie trzeba dodatkowego komentarza do tego zabiegu.
Widok ogólny ustrojstwa
Zbliżenie na problem
A poniżej to badziewie, które robi cale zamieszanie - twarda i sparciała guma w postaci oringów...
Niezawodne uszczelnienie z 20letnią gwarancją producenta
Widok termostatu, który utrzymuje stałą temperaturę paliwa.
Uszczelnienie od strony płaszcza wodnego.
No i kupa rozbierania aby się do tego dostać....
Kupę roboty ale za to spokojna głowa w zimie do końca żywota autka
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Maj 2014, 12:55
Robson, witam. W tych podgrzewaczach najwiekszym problemem jest nieszczelnosc rurek obsadzonych w korpusie aluminiowym i czesto taka naprawa nic nie daje, powietrze pojawia sie dalej. Wiem, bo mialem parokrotnie duze problemy z tym . Pare razy nawet wstawilem podgrzewacz elektryczny na przewod paliwowy przed filtrem, bo ten oryginalny dalej zapowietrzal system. Mimo wszystko te stare sa duzo lepsze od tych nowszych, wbudowanych w filtr paliwa.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Październik 2018, 18:11
dejnekomirek, Myślę, że jak tego nikt nie rusza to nie powinno się rozszczelnić. Płynie tam przecież Odgrzewam kotleta bo mam zapytania na PW....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2018, 23:03
No i pewnie zdziwilbys sie, ale zdarzylo mi sie to w paru CX . Rurki sa stalowe, a podgrzewacz aluminiowy i z czasem korozja swoje robi. Paliwo nie cieknie, a powietrze dostaje sie do paliwa . A najlepszy jest podgrzewacz w filtrze, montowany w BX , ZX i AX w dieslach, z termostatem . Zdarzalo sie, ze silnik po rozgrzaniu gasl, dostawal dziwnych obrotow i tracil moc. Mam znajomego , ktory wymienil kpl silnik, bo tak doradzili mu w serwisie niemieckim, a problem byl tylko w O-ringach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum