Wysłany: 4 Sierpień 2013, 21:36 Economy mode active zaraz po zgaszeniu silnika
Witam koledzy!
Jak w temacie,
zaraz po zgaszeniu silnika na wyświetlaczu pojawia się Economy mode active. Akumulator naładowany, ładowanie alternatora ponad 14V, a tu taki numer... nawet oświetlenia wnętrza w nocy nie mam przy zgaszonym silniku, choćby kluczyk w stacyjce był przekręcony. Czy można to jakoś wyłączyć, lub przedłużyć np do 10 minut po zgaszeniu silnika (Lexia?)? Czy ktoś już z tym się zmagał?
Z góry dziękuję za odpowiedzi!
radoshb
Mój samochód: C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: WWA
Wysłany: 5 Sierpień 2013, 08:56
Moim zdaniem masz słaby akumulator. Ładowanie i napięcie akumulatora to jedno, ale jego pojemność, a co za tym idzie szynki spadek napięcia po ustaniu ładowania to drugie. Sprawdź na początek dobrze stan akumulatora.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 5 Sierpień 2013, 12:15
Moim zdaniem masz uaktywniony tryb eco i dlatego samochód przechodzi w tryb oszczędzania.
Lexią powinno dać radę to ustawić
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
radoshb
Mój samochód: C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: WWA
Wysłany: 5 Sierpień 2013, 13:42
robert napisał/a:
Moim zdaniem masz uaktywniony tryb eco i dlatego samochód przechodzi w tryb oszczędzania.
Lexią powinno dać radę to ustawić
Na pewno ma i stąd komunikat. Moment przejścia w ten tryb zależny jest od poziomu naładowania akumulatora.
Kolego radoshb, akumulator jest sprawny. Po kilku dniach stania napięcie przed odpaleniem 12,85V - to nie akumulator. Czy w pobliżu Raciborza ma ktoś z kolegów Lexię? Chętnie się podepnę - od kupna nie wiem co w Cytrynie tak naprawdę 'siedzi'.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 02:07
a jak zmierzyles napiecie? bo cos za wysokie jest
podpiales poprostu miernik czy sprawdziles akumulator pod obciazeniem?
a jak zmierzyles napiecie? bo cos za wysokie jest
podpiales poprostu miernik czy sprawdziles akumulator pod obciazeniem?
zmierzyłem miernikiem bez obciążenia przed odpaleniem auta. Nie miałem dotychczas akumulatora (i auta - to pewnie 'dzieki' economy mode) , który tak utrzymywałby napięcie
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 00:50
praktycznie kazdy, nawet bardzo rozladowany akumulator bedzie mial nawet wyzsze napiecie. no chyba, ze jest to totalna padaka z przerwanym mostkiem lub zwarciem na plytach.
proponuje, zebs zrobil tak: podlacz miernik pod zaciski akumulatora i wlacz dlugie swiatla. wyjdz z samochodu i obserwuj jak spada napiecie.
praktycznie kazdy, nawet bardzo rozladowany akumulator bedzie mial nawet wyzsze napiecie. no chyba, ze jest to totalna padaka z przerwanym mostkiem lub zwarciem na plytach.
proponuje, zebs zrobil tak: podlacz miernik pod zaciski akumulatora i wlacz dlugie swiatla. wyjdz z samochodu i obserwuj jak spada napiecie.
Pomysł dobry, ale światła mogę włączyć po odpaleniu silnika - Ecomomy...
radoshb
Mój samochód: C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: WWA
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 11:50
Misza_am napisał/a:
Pomysł dobry, ale światła mogę włączyć po odpaleniu silnika - Ecomomy...
Tak jak pisano kilka postów wcześniej... Pożycz od kogoś na chwilę "pewne" aku i przejedź się. Wyłącz silnik i zobacz czy objaw wystąpi. Jak nie wystąpi to sprawa jest oczywista a jeśli wystąpi to będziesz miał pewność, ze to nie wina aku.
Napięcie na akumulatorze nie przesądza o jego sprawności.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Marzec 2014, 17:42
U mnie co jakiś czas również pokaże się ECONOMY MODE ACTIVATED ale po uruchomieniu.
Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z naładowaniem akumulatora, ponieważ mam nowy - grudzień 2013, ładowanie na wskaźniku na tablicy rozdzielczej OK. Tu chodzi raczej o to, iż w opcji ekonomicznej po włączeniu radia bez włączonego zapłonu zgaśnie ono po ok. 5 minutach wraz z wyświetlaczem środkowym. Także nie wiem czym tu się martwić ??????
001.jpg
Plik ściągnięto 788 raz(y) 49,36 KB
Ostatnio zmieniony przez grigori333 23 Marzec 2014, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum