Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Maj 2012, 02:20 Bosch VP36 uszczelniona
Otworzyłem temat, niejako równoległy do tego , który założył henry o swojej pompie
Zatem ogłaszam wszem i wobec, że pompa uszczelniona. przejechałem już 300km i suchutko!!! /może większość mnie potępi ale zrobiłem wersję na paliwo BIO, które zżera uszczelki i uszczelniłem ją na silikon Ale skoro hula to operacja się u dała a co więcej, klient żyje!
Więcej wkrótce, łącznie z fotkami.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:41
robson, W Lucas Epic doliczyłem się 25 oringów ( plus główna ) także silikonem nie dałbym rady tego zrobić
Czy masz obaw ,że zostanie oderwana jakaś drobina silikonu ?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:48
Robson nie ma takich obaw, zresztą zawsze używa czerwonego silikonu.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 19:26
już ok 1000km przejechane i pompa suchutka, jak prosto z fabryki citroena Na razie śmiga i jestem zadowolony z jej pracy. Jak rozebrałem sekcje tłoczącą to mi się wszystkie sprężynki, podkładki i dysze rozsypały. Myślałem, że nie odpali auto po takiej operacji Na szczęście operacja się udała i klient też żyje
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 19:58
Oznajmiam, że pompy już dwie uszczelniłem. A dla dociekliwych naprawdę super opracowanie na temat tej pompy wtryskowej i wszystkiego co jest związane z zasilaniem silnika. Plik w dziale download dostępny TU
Naprawdę polecam!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Sierpień 2018, 18:11
Zasada działania jest już dostępna także na YT
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 4 Marzec 2019, 07:57 VP 36 - pierwszy cylinder.
Wszystko pięknie, ale nie podaje się oczywistego elementu( może dlatego że oczywisty?) Który wtrysk jest pierwszy i z którego krućca pompy?
Ostatnio to "przerabiałem" w estate kupionym rok temu, ale po kolei.
Wymontowałem pompę i oddałem do serwisu celem jej porządnego wyczyszczenia - brud wewnątrz że...na czym poprzednicy jeździli?
Wyczyszczono, złożono, ustawiono.
Zamontowałem jak w książkach i..odpala na plaka,dymem wali, grzechotnik i tak dalej.
Dobieram się ponownie do rozrządu - WSZYSTKO IDEALNIE!
Dzwonię do serwisu - "na który króciec ustawiony pierwszy wtrysk?"
Odpowiedź - na oznaczony literką "A" - prawy górny gdy patrzymy od tyłu pompy, wedle tego schematu jak grupa VAG..
No tak... a w naszym XM 2,5 TD to akurat cylinder numer 2.
Dziw że CHODZIŁ przy wtrysku o 90 stopni wcześniejszym - gdy tłok na samym dole!
No to dobieramy się do piasty pompy do której przykręcone koło rozrządu..i przestawiamy o odpowiednią wartość to jest na króciec "B"...uf!
Piasta nie ma wpustu czółenkowego - mocowana na STOŻEK i zaciśnięcie na nim, można ustawiać w dowolonym położeniu.
Pali na dotyk - no...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum