Tomaszu, Zdaje się, że zapali się jak w filtrze paliwa wykryje obecność wody. Czyli prawdopodobnie w baku też coś może być.
Proponuję na początek wyczyścić lub wymienić filtr paliwa.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Mariotruck
Mój samochód: Xantia 1.8 8V 99'
Poj. silnika (cm3): 1751
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 99 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 46 Skąd: Będzin
Wysłany: 4 Luty 2012, 20:08
Paliwo kiepskiej jakości (z woda) na 99,9% jest wynikiem własnych zaniedbań. Woda pojawia się przy ciągłej jeździe z małą ilością paliwa w zbiorniku. Woda wykrapla się z powietrza na ściankach zbiornika i spływając na dół rozcieńcza paliwo, a w zimie zamarza w przewodach, filtrze itp. A winę najczęściej zrzuca się na stacje paliw
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 8 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 5 Luty 2012, 22:13
Hmmmm u mnie xm jeździ prawie nonstop na zmiane z bratem jeździmy trasy po około 300km dziennnie i kontrolka zapaliła sie po zatankowaniu na stacji bp tak to zapała sie rano na chwilkę i nie świeciła gdy tankujemy na lotosie statoilu nie zapalała sie podczas jazdy po zatankowaniu na bp świeciła sie prawie cały czas zatankowałem na lotosie kontrolka mrygała co jakiś czas i juz nie świeci
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Luty 2012, 13:08
Tomaszu, Widać, że masz niezły czujnik jakości paliwa Sądzę że pływak w czujniku już nie jest zbyt szczelny i zmienił swoją wagę. Zatem teraz jest bardzo czuły i wystarczy inna gęstość lub temperatura paliwa - aby kontrolka się zaświeciła.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
mrjaso
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: XM
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Rybnik
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 20:07
Czy ten czujnik, to takie plastikowe kółko na plastikowym trzpieniu na dnie obudowy filtra, od którego wychodzą kabelki?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Styczeń 2013, 21:03
mrjaso napisał/a:
Czy ten czujnik, to takie plastikowe kółko na plastikowym trzpieniu na dnie obudowy filtra, od którego wychodzą kabelki?
Zgadza się.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum