Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 13 Maj 2011, 02:27 HDI gaśnie na zakrętach w prawo
No właśnie, od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym problemem, mianowicie silnik HDI - 90 KM - w samochodie mojego brata gaśnie podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów w prawo. Najczęściej dzieje się to po wciśnięciu pedała gazu na 70 - 80 %. Kiedy przejeżdża sie zakręty w prawo bez wciśniętego pedału gazu nic się nie dzieje. Po za tym zapala się kontrolka Check Engine.
Ostatnimi czasy był problem że silnik nie chciał wogóle zapalić. po sprawdzeniu instalacji silnik odpalił i chodził normalnie.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Maj 2011, 03:13
Dziwna przypadłość...
No a ta kontrolka silnika to zapala się tylko w momencie pokonywania tych zakrętów, czy niezależnie od tego?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Maj 2011, 13:06
Kontrolka zapala się tylko wtedy, kiedy gaśnie silnik.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Maj 2011, 01:03
Ja bym stawiał na pompkę paliwa. Coś się pewnie dzieje podczas większego poboru paliwa i pokonywania zakrętów. Pewnie paliwo w baku, przy zakręcie, odpływa ze strony, gdzie znajduje się pompka i nie może dostarczyć ona wymaganego przepływu i uzyskać ciśnienia niezbędnego do pracy pompy wysokiego ciśnienia. jest bardzo krótki zanik ciśnienia i komputer reaguje całkowitym wyłączeniem silnika. Czasem może się po prostu coraz częściej pojawiać problem z odpaleniem. Pompa dogorywa i pewnie niedługo całkiem padnie....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 00:33
I kolega ma rację w 100%. niestety zamontowanie zamiennika przyczyniło się do tego, że kiedy w zbiorniku nie ma zbyt dużo paliwa, jest poniżej 1/4 zbiornika paliwa zaczyna brakować na szybkich prawych zakrętach.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum