Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Obniżanie zawiasu w Xsarze
Autor Wiadomość
zimny


Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: 1.4i Coupe
Rok prod.:: 99
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: CZewa
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 14:39   Obniżanie zawiasu w Xsarze

Witam serdecznie, mam pytanie obniżał ktoś zawias w Xsarze?Mam po wymianie tylną beleczką auto jest miękkie i pracuje dobrze, ale osobiście wolę gdy samochód jest bardziej sztywny i bardziej klei się drogi...że przód można obniżyć na n.p sportowych bilsteinach to wiem, ale zastanawia mnie czy jest sposób na obniżynie tylnego zawieszenia?czy n.p amortyzatory z VTS pasują?i czy to coś daje?pozdrawiam.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 15:06   

Tylne zawieszenie musisz obniżyć na drążkach no i oczywiście twardsze amortyzatory. Zmiana amortyzatorów np. od VTS spowoduje że auto bedzie twardsze i sztywniejsze. Zyskasz pewność prowadzenia kosztem komfortu.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
zimny


Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: 1.4i Coupe
Rok prod.:: 99
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: CZewa
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 15:08   

Dokładnie Robercie o to mi chodzi:)..a podpowiesz mi może jak sprawa z tymi drążkami?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 15:15   

Trzeba rozkręcić tylną belkę, zdemontować wachacze z drążków i zamontować w innej pozycji, zarówno drążki jak i wachacze są ustawiane w konkretnej pozycji, zmieniając ich wzajemną pozycję można regulować wysokością zawieszenia.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
zimny


Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: 1.4i Coupe
Rok prod.:: 99
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: CZewa
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 15:22   

Aha, rozumiem że wszystkie części pozostają z oryginału?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 15:38   

Można założyć inne drążki, tzn grubsze=twardsze, ale może się to wiązać z wymianą innych elementów - wachaczy i wtedy pewnie lepiej przełożyc całą belkę z innego modelu.
Trzeba by wszystko dokładnie sprawdzić. Samo obniżenie zawieszenia nie wiąże się z wymianą innych elementów.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
zimny


Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: 1.4i Coupe
Rok prod.:: 99
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: CZewa
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 20:08   

Aha, wymiana belki nie wchodzi w grę gdyż własnie jestem po wrzuceniu nowej beleczki, mój dziadek miał kiedyś peugeota 405, rozmawiałem z nim i mówił mi że on swojego bełkota podnosił na zawieszeniu tylnym(czyli w drugą stronę)i że ma książkę z peugeota w której jest to opisane, jednak podobno nie jest to prosta sprawa gdyż można popieprzyć i tył będzie stał nie równo(nie wiem czy to prawda).Zastanawiam się jeszcze czy jest sens dokonywać tego przed zimą, bo linki od ręcznego idą całkiem nisko w mojej xsarci i nie ma ich jak inaczej puścić-przeszkadza zbiornik paliwa.Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 20:28   

zimny, Witaj !!! w twoim autku tak jak w innych francuzach jest zawieszenie oparte na drutach sprężynujących skrętnych mówiąc po chłopsku ,pod autem nasz 2 druty zakończone wieloklinem i one wchodzą w wahacz jeśli ustawisz w różnych pozycjach auto będzie stało krzywo gdyż dolny odpowiada za ustawienia prawej strony a górny za lewą stronę , przed rozebraniem polecam pozaznaczać wszystko co jest możliwe byś w razie co mógł wrócić do poprzedniego stanu ;-)

Ja ci nie doradzę czy warto bo osobiście stawiam na komfort wiec sorki

Ale to ci powinno pomóc
http://www.206club.net/showthread.php?t=68726
http://www.youtube.com/wa...BnedMQ0EaY&NR=1

Pozdrawiam Krzychu ;-) ;-) ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA