Wysłany: 4 Lipiec 2011, 16:32 Szybkie nagrzewanie silnika, brak chłodzenia
Witam.
Problem pojawił się z dnia na dzień. Wracając już z pracy do domu (mam jakieś 10 min samochodem) Stanąłem pod miejscem zamieszkanie i wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej był bardzo blisko czerwonej krechy.
Auto niesamowicie szybko się grzeje, dosłownie w pare minut (3,4 min) później musze włączac ogrzewanie, wylaczac samochod itd zeby sie schlodzilo.|
Bezpieczniki sa wszystkie w porzadku. Przy tak wysokiej wskazowce temperatury nie zapala się chłodnica - wiatrak. płyn chłodniczy ma ciśnienie ale jest zimny natomiast po otwarciu kurka oleju niesamowita para leci juz po kilku sekundach pracy silnika.
Plyn chlodniczy jest , być może źle go wymieniłem, ale wcześniej też się grzał tyle że wolniej.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Lipiec 2011, 23:57
Może po prostu przy wymianie płynu nie odpowietrzyłeś układu? Odkręcałeś wszystkie odpowietrzniki podczas wymiany płynu? Może to być także termostat.
lodowabb napisał/a:
po otwarciu kurka oleju
Para z oleju czy z chłodnicy?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 5 Lipiec 2011, 03:06
mi to wygląda na zapowietrzony układ. Dotknij chłodnicy czy jest ciepła, czy zimna, najprawdopodobniej będzie zimna. Na chłodnicy z prawej jej strony u góry jest śruba odpowietrzająca, poluźnij ją i poczekaj, aż pojawi sie płyn.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 5 Lipiec 2011, 07:36
Jak chłodnica zimna to może być i zacięty termostat.
Dzięki za dobre rady, układ był zapowietrzony to fakt. Teraz mi dochodzi jak go dobrze pogazuję do 3/4 wsaźnika temperatury i zapala się chłodnica to dobrze? Nie powinno byc do połowy max? Oczywiście wlałem wodę bo dopiero jutro lub pojutrze kupię płyn.
Mam teraz inny problem heh, zauważyłem że coś syczy w ukladzie obok przepustnicy, w załączniku zdjęcie. Może ktoś wie czy to tak ma syczeć? i czemu syczy? Zasysa przez to powietrze i to powietrze, zasysanie tak syczy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum