Mój samochód: Bx TGD Meteor
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 36 Skąd: Wawa
Wysłany: 7 Luty 2011, 16:06 olej z pod usczczelki pokrywy zaworów oraz simmeringa wałk
Witam, mam następną małą "robótkę" Benkową
Od pewnego czasu "poci" mi się olejem ( chyba zeżarło 0.3 l oleju na 1200 km ) spod uszczelki pokrywy zaworów i chyba z simmeringa walka rozrządu z prawej strony przodem do otwartej maski ( od strony pompy lhm-u).
Uszczelka pokrywy zaworów zmienialem rok temu ( zrobione 15 tys. km ) byla oryginal Citroena, zakladając nie używalem silikonu.
Pokrywa zaworów byla później również odkręcana gdyż zmienialem simmering na walku rozrządu od strony rozrządu.
Czy jest możliwe, że uszczelka się odksztalcila ? i już nie przylega dobrze ?
Czym ją umyć ? benzyną ? czy to nie uszkodzi gumy ?
Czy użyć silikon uszczelniający ? ( mam czerwony odporny na wysokie temperatury )
Czy zmieniając simmering na walku rozrządu od pompy lhm-u potrzebuję jakiś ściągacz by zdjąć koło co jest na wałku rozrządu ( napędza pasek pompy lhm-u ), czy tam jest jakis wieloklin ?
ps. jutro odbieram nową uszczelkę i silikon ( oba Reinz ). mam nadzieję że nie urwę gwintu w stopce przy wymianie simmeringu ( nie mam klucza dynanometrycznego )
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Luty 2011, 20:59
Matteo39 napisał/a:
Czy jest możliwe, że uszczelka się odksztalcila ? i już nie przylega dobrze ?
Ona nigdy nie przylega dobrze. Powierzchnia głowicy w tym miejscu jest gładka i uszczelka także. To jest bubel fabryczny. Wszystko jest dobrze jak jest ciepło i guma miękka. Mogli zrobić jakieś wargi lub wąski wypust na głowicy, wtedy by była rewelka.
Matteo39 napisał/a:
Czym ją umyć ? benzyną ? czy to nie uszkodzi gumy ?
Jak najbardziej można i trzeba ją odtłuścić benzyną. Guma jest olejoodporna więc i benzyna jej nie ruszy.
Matteo39 napisał/a:
Czy użyć silikon uszczelniający ? ( mam czerwony odporny na wysokie temperatury )
To jest podstawa, inaczej będziesz znowu wracał do tego. Ja miałem często powracający temat wycieków z pod uszczelki i tylko silikon to załatwił na długie lata
Matteo39 napisał/a:
Czy zmieniając simmering na walku rozrządu od pompy lhm-u potrzebuję jakiś ściągacz by zdjąć koło co jest na wałku rozrządu ( napędza pasek pompy lhm-u ), czy tam jest jakiś wieloklin ?
Po odkręceniu śruby - koła same schodzą. Nie ma tam upierdliwego stożka, powierzchnie są cylindryczne i łatwo ściągniesz koła. W wałku rozrządu są tylko wpusty, które także łatwo usuniesz, przed założeniem nowych uszczelniaczy.
Przy zakładaniu/demontażu - poluzuj zewnętrzne stopki wałka. Wtedy łatwo ściągniesz/założysz uszczelniacze.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Bx TGD Meteor
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 36 Skąd: Wawa
Wysłany: 7 Luty 2011, 21:13
" W wałku rozrządu są tylko wpusty, które także łatwo usuniesz, przed założeniem nowych uszczelniaczy. "
Proszę o wytlumaczenie, jakie wpusty ?jak je usunę ?
uszczelniacz jest tylko jeden.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum