cookie
Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1000
Paliwo: benzin
Wersja:: desire
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Warsiawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 07:41
Mój zawór hamulcowy ani nie kopał ani nie syczał ale jak zaczeły sie problemy z opadaniem po odpaleniu to jakos hamulce były coraz słabsze, a póxniej to nawet działały z opóxnieniem. Możliwe że kopanie jest związane z cykaniem konzektora, które w samochodach z rozdzielaczem wydatku jest generalnie duzo czestsze. U mnie na uwalonym zaworze konżektor cykał co 30-45s wiec trudno było tego doświadczyc przy hamowaniu. Osłabienia hamulców mozna nie zauwazyc w xm-ie czy xantii z mocniejszym motorem bo sa tam duzo wydajniejsze tarcze i zaciski. W moim przypadku były tarcze na 266mm, które są w tym samochodzie troszkę niedowymiarowane i jakiekolwiek osłabienie układu objaiwa sie kłopotami z hamowaniem. Przy wiekszych tarczach na 283mm czy 288mm można tego nie odczuc choc powinno dac sie zauwazyc opóxnienie w działaniu hamulców.
lukkii89
Mój samochód: Xantia
Paliwo: Benzyna może w przyszłości LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: Radom
Wysłany: 23 Sierpień 2010, 18:48
Panowie mam wielki problem. To mój pierwszy citroen. Otóż w mojej xanti 1.6 95r po wymianie gruszek na tyle i przodzie a także po regeneracji pompy zaczęły się kłopoty. W aucie zaraz po odpaleniu opada tył i podnosi się po ok 30sek. Najpierw lampka stop gaśnie, potem tył opada a gdy zaczyna się podnosić znowu się zapala i świeci do momentu aż wstanie. Do tego auto bardzo długo się namyśla przy wstawaniu z samego dołu a przy ustawieniu pomiędzy szosą a górnym serwisem w ogóle nie działa, dopiero na max się podnosi. Gasiłem w pozycji górny serwis i wciskałem hamulec i nic nie opadło. Panowie bardzo proszę o jakieś rady!! Jak po naciskam hamulec to tak jakby kopał i jeśli robię to przy włączonym silniku to czasami potrafi stop mignąć.
jakieś rady?
Zapomniałem o tym że gdy nacisnę hamulec to lampka od czasu do czasu się zapala, a jak nacisnę pedał to tak jakby syczało. Już po prostu sam nie wiem co dalej...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 16:09
lukkii89,
Sprawa prosta - zużyty rozdzielacz hamulcowy. Musisz go wymienić na nowy.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lukkii89
Mój samochód: Xantia
Paliwo: Benzyna może w przyszłości LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: Radom
Wysłany: 25 Sierpień 2010, 18:36
a gdzie dokładnie znajduje się ten rozdzielacz? Gdzie taki mogę dostać i jaka jest cena jego?
Dzięki za odp.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Sierpień 2010, 09:49
lukkii89,
To ustrojstwo jest zaraz pod pedałem hamulca. Pytaj w serwisie citroena. Do XMa mają kosmiczne ceny, zatem pytaj o rozdzielacz do BXa bo jest stanowczo tańszy. Różnica jest tylko niewielka w wyjściach przewodów hydraulicznych. Da się to obejść
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 26 Sierpień 2010, 18:09
Robson, kolega lukii89 ma Xantię Lukii, kupuj zawór hamulcowy od BX-a - jest trwalszy i o wiele lepiej spasowany niż z Xantii, a i kosztuje chyba ok. 100 pln mniej
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Sierpień 2010, 18:11
Nicpoń napisał/a:
Robson, kolega lukii89 ma Xantię
To po kiego grzyba jest to na forum XM?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 27 Sierpień 2010, 21:06
Temat zaczął dr.lubicz, a on miał xm, reszta użytkowników się podpięła pod temat.
Zmienię temat i wrzucę go bez modelu.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum