Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
ba i znowu się księżniczka buntuje
Autor Wiadomość
sidek15


Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Marzec 2010, 20:35   ba i znowu się księżniczka buntuje

Witam mimo iż myślałem że już wszystko zrobiłem w mojej xantii ona znowu robi mi psikus dokładnie teraz w sprawach elektryki dokładnie mam problem z brakiem napiecia na pompie paliwa trochę się znam na elektryce i znalazłem ze nie dostaje napięcia przekaźnik główny na 14-tym pinie (to ten taki duży pod maską w puszcze razem z komputerem ECU) więc zrobiłem tymczasowe obejście i połączyłem pin 14 z 15 na którym jest stałe napięcie by dojechać na działkę gdzie mam lepsze zaplecze techniczne weług schematu: http://franek-f.fotosik.pl/albumy/587513.html wynika iż napięcie na pinie 14 jest łączone w stacyjce po czym oczywiście rozebrałem plastiki by się tam dostać odpiąłem wtyczki popsikałem WD-40 i luks napięcie się znalazło i chodziło bez problemu i tak pojeździłem tydzień i tym razem przy włączaniu stacyjki przekaźnik skacze jak głupi w praca pompki jest przerywana oraz razem mryga check engine co może się zgadzać bo ten przekaźnik napędza także cewkę zapłonową i wtryski sprawdzałem znowu napięcie na wyjście pinu nr 14 okazało się że nie ma problemu żeby się bardziej upewnić czy połączenie jest pewne podłączałem nawet 55watową żarówkę i bez problemu świeciła więc to nie jest to. Następnie obstawiłem że może być to wina przekaźnika więc go rozebrałem wyczyściłem styki i sprawdziłem go na prostowniku czy nie świruje i wszystko wyszło dobrze. Ostatecznie mogły zostać dwie rzeczy uszkodzony kabel między przekaźnikiem a komputerem ECU co było by trochę dziwne gdyż on wcale nie pracuje mechanicznie a także nie podlega działaniu czynników atmosferycznych, drugą opcją jest uszkodzenie samego komputera lub występowanie gdzieś w nim zimnych lutów. Może ktoś ma inne obiekcje, za wszelką pomoc z góry dziekuje.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 18:31   

Ja stawiam na jakiś słaby styk na wtyczce kompa lub zimne luty wewnątrz.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sidek15


Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 17:25   

koniec dojechałem na działkę i pupcia komputer w ogóle nie reaguje standardowo jak się włącza stacyjkę to komp przygotowuje sie do uruchomienia samochodu czyli włącza na chwilę pompę paliwa pstrykają różne przekaźniki i uruchamia się taki dziwny bajer który jest połączony gumową rurką z kolektorem dolotowym i tak fajnie burczy ale teraz to jest totalny trup nie ma nic iskry na świecach nawet lampka checkengine się nie pali. I stawiałem właśnie na zimne luty rozebrałem cały komputer a tak jak nówka wygląda żadnych zimnych lutów nic nie ma sądzę że sprawa leży w czymś głębszym myślę że po prostu ten komp zdechł ale jak to sprawdzić żeby nie wyrzucać niepotrzebnie pieniędzy na nowy??

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 11:15   

Posprawdzaj czy jest zasilanie na kompie przy włączonym zapłonie. Jeżeli jest wszystko ok to najlepiej złap kogoś, kto jeździ z takim samym silnikiem i po prostu pożycz na próbę ten komp. Tak będzie najtaniej :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sidek15


Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 18:59   

napięcia wszystkie są ale mam wątpliwości czy wszystkie masy dochodzą do komputera a z tego co sądzę komputer steruje podzespołami masą. Co do sprawdzenia komputera będzie problem mam paru znajomych z francuskimi samochodami ale akurat nie z tym samym silnikiem :-/ jak by ktoś podżucił mi schemat sterowania silnikiem tej jednostki by mi ułatwiło zadanie.

[ Dodano: 2010-04-12, 19:15 ]
chciałem sprawdzić błędy komputera nawet znalazłem instrukcję do tego: http://www.citroen.org.pl...=download&id=19 ale totalny trup czy włączam stacyjkę czy wyłączam dioda pali się bez zmiany jak by wogóle nie reagował. Potem sprawdziłem jeszcze napięcia i masy wszystko zdaje się być w porządku poszczególne napięcia pokazują się i znikają w zależności od przekręcenia stacyjki więc przypuszczam że jest to jednak wina komputera nawet zacząłem takiego szukać tylko że w tej wersji silnikowej występują dwa komputery przynajmniej z wyglądu mój jest taki: http://moto.allegro.pl/it..._8_benzyna.html ale jest i taki:http://moto.allegro.pl/item966901647_komputer_citroen_xantia_1_8_8v.html wolał bym ten drugi ponieważ jest on blisko pobytu mojego samochodu ale czy będzie pasował??

 
 
maz260

Mój samochód: xantia 20i
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb lpg stella
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: maz260
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: google
Wysłany: 23 Lipiec 2010, 06:47   

w mojej xanti szwankowaly diody w przekazniku pompy paliwa, 14 stykowy brązowy obok komputera silnika i zawieszenia, rozebrac kupic diody i wymienic na nowe powinien byc spokój

_________________
tom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA