Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
2 Sierpień 2010, 10:08
Laguna zamiast XMa?!
Autor Wiadomość
ixemek
ixemek

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1879
Paliwo: diezel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: 17 Grudzień 2009, 21:32   

no i stało się całkiem inaczej:) kupiłem lagune 2,2 diesel:) wersje rxe:) jeździ super i zbiera się lepiej niż 2,1:)ale brak gruszek,lecz zawieszenie fajnie kołysze na boki:)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Grudzień 2009, 22:27   

Szwagier też właśnie nie dawno kupił lagunę. Autko całkiem wypasione. Masz jakieś fotki?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 17 Grudzień 2009, 23:30   

ixemek jesteś niesamowity z zakupami samochodów :-D
kiedy ją sprzedajesz :?: :lol:

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 07:23   

Tomek, spokojnie, daj mu dojechać chociaż do raz do mechanika ;)

_________________
"MHM"
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 09:16   

A czemu w ogóle ma jechać do mechanika? Przecież mowa tu o Lagunie 1 a nie 2, a ta była praktycznie nie do zajechania, tym bardziej z wolnossącym diesel'em. Także moim zdaniem jeśli tylko poprzednik dbał o samochód to kolega nie powinien mieć z nim żadnych problemów.
Osobiście wybrałbym jednak wersję z turbinką czyli z motorem 2.2DT - bardzo przyjemny silniczek. Mój ojciec ma taki w Espace 3 i naprawdę fajnie się to sprawuje. Trzeba jedynie pamiętać o tym aby jak najszybciej albo wywalić "pierścień antydrganiowy" z koła pasowego wałeczka rozrządu, albo wymienić na nowe bo przez to dziadostwo silnik uważany jest za dosyć awaryjny - z "niewyjaśnionych" przyczyn paski rozrządu się urywają...

 
 
ixemek
ixemek

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1879
Paliwo: diezel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 22:02   

kolego mam 2,2 dt ten na turbince motorek:)kolegi 2,0 HDi w c5 (110km) nie dal rady:( a powiedz mi cos o tym co napisales o jakims pierscieniu. Autko sprowadzone z francji w sierpniu gdzie do przebiegu 189kkm bylo serwisowane ,teraz ma 214kkm:)

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Styczeń 2010, 10:58   

Sorki że dobiero teraz odpisuję, ale jakoś ostatnio nie mam w ogóle wolnego czasu i jakoś mi się zapomniało o tym wątku :)

Tutaj masz zdjęcie koła pasowego wałeczka rozrządu, tak żebyś dokładnie widział o czym rozmawiamy :) :
http://allegro.pl/item862...pace_2_2dt.html

Jak wiedzisz wewnątrz tego koła pasowego jest masywny pierścień zawieszony na gumowych "wspornikach". Właśnie te gumowe cuda z czasem lubią się odrywać, przy czym ciężko powiedzieć po jakim przebiegu można się spodziewać że mogą się urwać, bo to jest guma więc chyba nie tyle przebieg jest ważny co wiek. Jednak przeważnie jest to tak koło 150-250 tyś. Jak widzisz jest to dosyć solidny blok gumy więc nie trzeba dużej wyobraźni by przewidzieć co to może zrobić jak wpadnie w rozrząd - szczęście jeśli tylko głowica jest do wymiany :)

Aha - zdjęcie przedstawia widok od strony silnika więc nie ma możliwoście bez uprzedniego zdemontowania go stwierdzić w jakim jest stanie zawieszenie tego pierścienia.

Mój ojciec miał bardzo duże szczęście, bo kilka tygodni wcześniej jakiś mechanik paprok wymieniał mu rozrząd i za słabo naciągnął pasek i tylko to go uratowało. Więc jak guma wleciała między pasek a koło zębate wału głównego tylko przestawiła go o dwa zęby i wyleciała na dno osłony rozrządu.

Jeżeli więc nie jesteś pewien w jakim stanie jest to ustrojstwo, radziłbym albo wymienić całe koło na nowe (jednak tutaj odstraszająca jest cena - zdaje się coś koło 600-800zł). albo wywalić ten pierścień i te gumowe zawieszenie :) .

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 28 Maj 2010, 23:54   

nooooooooooooooooo laguna jest bajer furka . gdyby tylko nie padajace mechanizmy roznicowe eh naprzerabialem sie tych skrzynek aby jezdzic mialy zamiar . :lol:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA