Witajcie. Drogie forum, mam problem z którym nie do końca wiem jak się zmierzyć.. C3 II 1.4 VTi, przy porannym odpaleniu, łapie na strzał, bez problemu. Pojawia się on chwilę później, kiedy na wolnych obrotach i zimnym silniku samochód dusi się dławi, jakby chodził na 3 cylindry. W czasie jazdy jest OK, czasem spadek mocy i brak reakcji na gaz. Po przełączeniu na gaz, problem znika całkowicie. Do czasu aż zgasimy samochód i ponownie go odpalimy, zanim przerzuci się na gaz, szarpie strasznie. Dopiero gdy silnik porządnie się nagrzeje problem ustępuje, choć też nie zawsze. W warunkach parkingowych sprawdziłem czujniki temperatur, płynu i powietrza zasysanego, myślę że są Ok. Brak błędów na desce. Wrzucam link z filmem, niestety za duży do załącznika, więc dodaje tak. Rzućcie proszę jakimś pomysłem, mechanik ma zajęte terminy a ja się boję że któregoś dnia on po prostu stanie żonie w drodze do pracy..
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Marzec 2024, 17:40
Bartek6364246, Witam.co to za żółta kontrolka po prawej na liczniku świeci ? Druga sprawa jak stare jest paliwo w tym aucie jeśli jazda po odpaleniu na gazie? Bo sąsiad przez paliwo nie odpalał motoru a o jeździe nie było szans..Do paliwa jakiś środek na wtryski można zapodać przed dolaniem świeżego paliwa jeśli te ma już miesiące i jest go mało..To w ramach takiej kontroli na nowym paliwie...Filtra paliwa raczej tu brak bo odchodzą od tego w nowych autach.Jeszcze świece do sprawdzenia ..
Bartek6364246
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna / gaz
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 18 Paź 2023 Posty: 9 Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Marzec 2024, 22:20
Paliwo dolewane na bieżąco, więc jest świeże. Kontrolka która świeci to airbag, więc chyba bez związku ze sprawą. Do paliwa coś dolałem, także nie pomogło. Świece i cewki zmienione 2 miesiące temu, na droższe, nie jakiś badziew. Zauważyłem jednak coś innego. W czasie pracy silnika coś syczy z tyłu, w okolicy przepustnicy. Drugi objaw, gdy na chodzącym silniku odkręcę wlew oleju, nie ma zmiany, ale gdy po chwili go zakręcę spowrotem, silnik albo telepie, albo gaśnie. I wtedy syczenie z tyłu się nasila.. Nie mam już pomysłu na ten samochód, generalnie nie polecam..
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Marzec 2024, 20:41
Bartek6364246, To trzeba to syczenie ogarnąć..być może na dolocie do silnika jest problem mieszanki paliwowo-powietrznej.
Bartek6364246
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna / gaz
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 18 Paź 2023 Posty: 9 Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwiecień 2024, 21:16
Jutro wrzucę go na komputer, być może dane rzeczywiste coś pokażą. Pojawił się inny objaw, na ssaniu, silnik na benzynie chodzi idealnie. Bez ssania przebiera.. Czy może być tak, że silnik krokowy daje takie objawy? I czy do zasilania gazem coś innego odpowiada za obroty biegu jałowego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum