Dzień dobry,
Szybki opis problemu.
Miałem duże wycieki z zawieszenia a BX stracił dużo LHM-u, naprawiłem wszystkie wycieki ale przed jazdą próbną powstrzymuje mnie twardy hamulec/sprzęgło...( samochód w automacie) działa on 0-1 bardzo ciężko go nacisnąć a jak już się uda to samochód staje w miejscu.
próbowałem odpowietrzyć hamulce (pompką podciśnieniową) Ale mam wrażenie, że nie ma w nich płynu.... Czy mogę prosić o pomoc?
Co zrobić abym wreszcie mógł się nim przejechać?
Pozdrawiam!
Mój samochód: Citroen Bx
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BX
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 02 Mar 2024 Posty: 2 Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Marzec 2024, 15:07
Postawiłem auto w najwyższej pozycji i próbowałem odpowietrzyć PL koło. Odpowietrzałem przy pomocy pompki podciśnieniowej, to znaczy, że nie naciskałem pedału hamulca tylko robiłem podciśnienie na zaworku odpowietrzającym zacisk.
Czy takie podejście nie działa w tego typu samochodach?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Marzec 2024, 17:07
Masz bardzo ciekawe podejscie do mechaniki. W zadnych hamulcach nie wolno w taki sposob odpowietrzac ! Zawsze przy odpowietrzaniu musi byc nadcisnienie w ukladzie, inaczej nigdy nie odpowietrzysz skutecznie. Teraz odnosnie BX : odpowietrzanie robimy na obciazonych kolach tylnej osi, albo na maksimum zawieszenia. Najlepiej polaczyc odpowietrznik ze zbiornikiem LHM zwyklym wezykiem, odpalamy silnik na chwile i po zgaszeniu luzujemy odpowietrznik i wciskamy delikatnie pedal hamulca. Nigdy nie rob tego na pracujacym silniku, bo po prostu zbyt duze cisnienie LHM burzy plyn i mozemy nie osiagnac skutecznego odpowietrzenia. Robimy to pare razy, tj. odpalamy silnik , gasimy , luzujemy odpowietrznik i naciskamy delikatnie pedal hamulca.
Jesli uklad stracil plyn wczesniej , musisz najpierw odpowietrzyc caly uklad przez parokrotne podniesienie nadwozia i opuszczenie w celu usuniecia powietrza z hydrauliki. Plyn w ukladzie musi byc klarowny, nie moze burzyc sie. W takim wypadku warto odczekac pare godzin i powtorzyc pompki nadwozia. Dopiero wtedy mozna brac sie za odpowietrzanie hamolcow. Nie chodzi tutaj tylko o odpowietrzenie zaciskow, chodzi tu o odpowietrzenie calego ukladu.
Problem moze narosnac, jesli pojazd ma ABS i wtedy potrzebna jest procedura odpowietrzania z testerem. Powinno to wynikac z opisu w Lexii, tyle , ze podejrzewam ze Lexii brak.
Pozostaje tylko wielokrotne przepuszczenie LHM przez hamulce do zbiornika ( dlatego warto miec odpowiedniej dlugosci wezyk. Z przednia osia jest juz latwiej, ale tez podobna procedura.
Spradz, czy przypadkiem na zaworze hamulcowym nie masz odpowietrznika, co mocno moze pomoc w tym temacie. Uklad hydrauliczny wymaga wiedzy i troche innej techniki niz inne pojazdy przy odpowietrzaniu. Powodzenia
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Marzec 2024, 16:23
Jan Zelent, Daj znać o postępach! Dla potomnych...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum