Witam , proszę o pomoc , może ktoś będzie w stanie coś doradzić.
Problem z autem w/w Citroen C4 Picasso. Samochód w trakcie jazdy, jak się rozgrzeje (na zimnym problemu nie ma ) zaczyna palić na trzy tłoki, nie równo pracuje, obroty falują - wariują , wyskakuje błąd 'usterka silnika ' , i w tym momencie załącza się wentylator, przy czym głośno chodzi.
Wymienione zostały obydwie sondy , oraz świece na oryginalne od tego silnika , dodam że jest to silnik od BMW .
Chętnie "wysłucham" każdej sugestii.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Styczeń 2024, 21:09
Gratuluje mechanika, ktory zaczyna naprawe od wymiany sond ! To, ze wystepuje blad sondy (sond) to tylko wiadomosc, ze uklad spalania nie pracuje poprawnie, to dowod na to , ze sondy pracuja poprawnie, ze dzialaja. Moja sugestia to problem z cewka zaplonowa - stracila energie iskry. Iskra jest, ale jest zbyt slaba , aby prawidlowo zapalala sie mieszanka, szczegolnie na zubozonym skladzie , przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Na zimnym mieszanka jest bogata i spalanie zachodzi, mimo slabej energii iskry. To znany temat z tego silnika, cewki w nim sa slabej jakosci, czesto padaja. W bledach powinno byc zapisane w ktorym cylindrze wystepuje wypadanie zaplonu. Wystarczy wymienic tylko cewke na tym cylindrze. Cewki mozna szybko sprawdzic przez unoszenie ich do gory przy pracujacym silniku. jesli iskra jest mocna wyraznie ja slychac, gdy zaczyna przeskakiwac miedzy cewka a swieca. Gdy nic nie slychac najpewniej ta cewka jest uszkodzona.
Praca wentylatora jest poprawnym zachowaniem ukladu chlodzenia na wystapienie bledu w silniku. Po wykasowaniu bledow wszystko wroci do normy, no i po usunieciu przyczyny wystepowania bledow. Powodzenia.
A jesli pojawia sie bledy polozenia walka rozrzadu (walkow) moze juz byc czas na wymiane rozrzadu (lancuch) , najczesciej od przebiegu 120 - 200 tys. km
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Styczeń 2024, 23:51
Do sprawdzenia czujnik temp. - jego zgodnosc z aktualna temp. silnika, Cisnienie paliwa w ukladzie na listwie. Nie wiem jaki to jest silnik, jest ich kilka rodzaji w zaleznosci od mocy, ale chyba wszystkie maja wtrysk bezposredni, wiec przy zlej wydajnosci pompy wysokiego cisnienia tez moga byc podobne objawy. Warto przyjzec sie parametrom silnika, moze gdzies tutaj tkwic odpowiedz. Czesto zla praca jakiegos czujnika bywa powodem problemow z poprawna praca silnika.
No i , jesli przebieg jest taki, jak wczesniej pisalem , warto sprawdzic stan lancucha i ustawienie rozrzadu. Warto tez sprawdzic stan sitek w zaworach od kfzr, szczegolnie , gdy wystepuja bledy zwiazane z polozeniem walkow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum