Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 5 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 15:45 FAP parametry
FAP parametry
WITAM WSZYSTKICH JESTEM NOWY NA FORUM
Pacjent to Citroen c 5 2 hdi 163 KM 2010 rok przebieg 310 tys km
Pacjent nr 2 citroen c 4 1,6 benzyna 2005 rok
Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu danych z Diagboxa
Masa całkowita sadzy w filtrze -2,4 G/l
Różnica ciśnień we/wy filtra -
bieg jałowy -2 mbar
bez obciążęnia 3000 obrr -40 mbar
pod obciążeniem 3000 obr -109 mbar
Masa dodatku zgromadzonego w Fap -31 g
Stopień zanieczyszczenia Fap sadzą - 36%
Średnia z 10 regeneracji -240 km
EGR pod obciążeniem -
wartość zadana -41
kopiowanie położenia- 41
bez obciążenie odpowiednio obie watości- 0
Turbo
warrtość zadana -2376 mbar
wartość zmierzona -2337 mbar
Wydatek powietrza
zadany - 1290 mg/wtrysk
zmiezony - 1076 mg/wtrysk
ktoś może przejrzeć te parametry czy coś jest nie tak ?
z góry bardzo dziękuje Darek
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 18:00
Witam. Wartosci w porzadku, ale nie podoba mi sie czestotliwosc wypalania: ona powinna przy tych wartosciach oscylowac przy min co 500 km, a nawet blizej 800 km. Tak czeste wypalanie swiadczy o malej pojemnosci filtra , spowodowanej duza iloscia osadzonego dodatku. Czyli calkiem mozliwe, ze ktos dokonal ingerencji w dane filtra bez przeprowadzenia faktycznego procesu usuwania odlozonego dodatku ( przez plukanie filtra biezaca woda przez okolo 4 godziny). Z licznika wynika, ze ingerencja miala miejsce jakies 30 tys. km, ale bez skutecznego plukania filtra. Ten stan moze sie pogarszac i wypalania szybko dojda do wartosci co 100 km, albo i nawet do wypalania ciaglego, gdy tylko silnik sie nagrzeje ponad 60°C. Jest to niebezpieczne dla silnika (diesel w oleju) i podnosi zuzycie paliwa.
Moze warto zrobic plukanke filtra?
Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 5 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 18:09
właśnie marrtwiło mnie to częste wypalanie mam tą cyytryne dość krótko więc możliwe że ktoś coś grzebał
jeszcze jedmo pytanie dotyczące dozxowania dodatku u mnie podczas testu elementów wykonawczych Diagbxcem slyvhać tylko jedno cyknięcie pompki czy to właśviwe ?
dziekuję za poprzednią odpowiedz chyba go wyjmę i dam do prania
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 21:52
Mysle, ze to jedno cykniecie wystarczy - przeciez nawet przy tescie wtryskiwany jest dodatek, wielokrotne wtrysniecie spowodowaloby nadmierna ilosc dodatku w paliwie w zbiorniku. A jesli cykniecie slychac, tzn. ze uklad pracuje, jest sprawny.
Nie oddawaj w zadnym wypadku do plukania na maszynie do filtrow. Istnieje mozliwosc uszkodzenia filtra z powodu duzego cisnienia. To jest filtr mokry i jest zle zabezpieczony przed przesunieciem filtra w obudowie. Wystarczy dlugie przelewanie woda , powyzej 4 godzin. Trwa to troche, ale jest bezpieczne dla filtra.
Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 5 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 08:40
dzięki za odpowiedz miałem właśnie na myśli dać na maszynę ale chyba zrezygnuję skoro można go uszkodzić płukanie mogę zrobić dopiero na wiosnę teraz nie mam warunków
jeszcze raz dzięki
Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 5 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 20 Styczeń 2024, 10:23
witam ponownie
nie zakładam nowego tematu tylko pytanie zadam tutaj
czas wtrysku ( korekcja) na biegu jałowym
wszystkie wtryski w diagboxie pokazują równo 1 ms
Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 5 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 20 Styczeń 2024, 18:18
trapi mnie jeszcze jedna przypadłość związana z przednim zawieszeniem hydro
podczas przejeżdzania przez poprzeczne garby dośc mocvno wyczuwa sie bujanie na boki jakby skakał lewo-prawo gdy robię to naprawdę wolno tego nie ma ,, jakaś podpowiedż ? z góry dziękuję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum