Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
7 Grudzień 2023, 15:49
dpf
Autor Wiadomość
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 18 Październik 2023, 18:37   dpf

Witam, dziękuje za przyjęcie do grupy. Od wczoraj posiadam C4 cactus 1,6 diesel 2016r. Jak -czym kontrolować procent zapchania dpf, czy ten płyn do wypalania wlewać do zbiornika paliwa ,bo przy tylnym kole brak tego filtra ,,jak i czy możliwe jest sprawdzenie czy nie został wycięty. Jazda raczej po mieście i z tąd moje zapytania, bo do np. opla jest elm327 .Z góry dziękuje za info. Sprzedający nic w tym temacie nie był w stanie powiedzieć.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Październik 2023, 19:05   

torszyn,Witaj:) Nie wiem czy C4 cactus ma to też przy kole, więc szukał bym 3-weżyka od wyjścia z baku gdzie podąża ,bo mamy zasilanie,powrót i wężyk od płynu, Dla C4IIb7 widziałem filmik gdzie zaświeca się komunikat o zapchaniu filtra na desce,co do samego wypalania każdy z nas montuje diodę z opornikiem do grzania lusterka by wiedzieć czy coś się dzieje .Kolejna sprawa czy nie masz Adblue bo wtedy przeważnie zbiornik dodatku ukryty w bagażniku..

 
 
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 18 Październik 2023, 21:23   

A jakie są możliwości kontroli zapchania np.opel to elm 327,a przy cytrynach jest taka możliwość kontroli %zapchnia,czy można samemu sprawdzić czy nie jest wycięty. Poszukam w bagażniku. Dziękuję

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Październik 2023, 21:03   

torszyn, Elm tego raczej nie sprawdzi a testery które się zaczynają od tysiąca i więcej..Pozostaje szukać filmów na YT lub poszukać serwisu DPF gdzie je regenerują lub muszą zresetować dane potem, gdy w aucie uzupełniony jest czynnik DPF .Mając program są firmy wymuszające wypalanie DPF ,potrafią sprawdzić stan zatkania filtra.Po prostu wpisz w swoim regionie gogle map serwis DPF..W rejonie np: Katowic widzę 4 serwisy bo nie podajesz dokładnie skąd w opisie.

 
 
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 19 Październik 2023, 21:24   

Dzięki, szkoda że samemu nic się nie ogarnie elm na pewno nic nie pokaże bo się nie połączy, zależało mi na kontroli -wglądu %zapchania.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Październik 2023, 21:46   

Pozwolcie, ze zabiore glos: dpf mozna sprawdzic kazdym testerem, nawet ELM. Wystarczy tylko znalesc parametr cisnienia roznicowego na pracujacym silniku, na wolnych obrotach. Powinien wynosic do maks. okolo 8 mBar. Jesli wartosc ta jest wieksza, swiadczy to o problemach z filtrem. Niestety nic nie dowiemy sie o odlozonym dodatku i ilosci popiolu. Do tego potrzeba troche lepszych urzadzen. O stanie filtra duzo mowi tez czestotliwosc wypalania . W nowym filtrze wypalanie zachodzi po okolo 800 do 1000 km. W zapchanym nawet przy kazdym osiagnieciu przez silnik temp. ponad 60°C. I to nie sadze sa problemem , a zmniejszenie sie objetosci uzytecznej przez popiol i dodatek. Oczywiscie brak dodatku w paliwie tez szybko zatyka filtr, bo w temp. 400°C nie wypali sie filtr bez dodatku. Gdy dba sie o stan filtra i obecnosc dodatku w paliwie, filtr dziala bez zarzutow przez dlugie km. jazdy.

 
 
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 20 Październik 2023, 06:25   

dejnekomirek elm-a posiadam z saaba i z tego co wiem są one dedykowane do opla i grupy vw. po prostu nie łączy się z autem ,trawił sie cactus i zakupiłem. Znalazłem instrukcję do niego poczytam w wolnej chwili o tym płynie, jaki, gdzie i ci jaki czas wlewać. Z tego co piszecie to nie jst takie HOP do PRZODU :-/ .Odnośnie diody to te rozwiązania zdają egzamin we wszystkich markach z dpf. Dzieki panowie, miłego dnia .Każde info.w tym temacie (cactus C4 )mile widziane. Tak na prawdę nie znam specyfikacji tego auta.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Październik 2023, 09:06   

Elm laczy sie z kazdym samochodem z OBD, nawet i z Caktusem. Trzeba tylko wiedziec, jak to zrobic. Praktycznie jest on do niczego, bo laczy sie tylko z silnikiem, ale ..., pozwala odczytac korekcje dlugoterminowe, czego nie robi Lexia i diagbox.

 
 
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 20 Październik 2023, 09:53   

No coś się dowiedziałem że nie wiem jak to zrobić-gdzie włożyć. Dzięki cenna rada. Pozdrawiam 👋

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Październik 2023, 16:51   

Odnośnie diody to stwierdzam że zapaliła się po około 550km od wypalania gdzie czuć było amoniak z pod maski i opór silnika a teraz auto bez oporów ,bez zapachu czynnika jak by testowano filtr ale nie było akcji wypalania i do tego dioda zapala się w lusterku przy zimnym w zasadzie silniku-nie wtedy kiedy jest nagrzany..Teraz czekam kiedy zapali się kolejny raz i czy będzie czuć wypalanie z dodatkiem..Bo kiedyś tak też miałem że jeździłem puki nie zgasła a potem jeździłem kolejny raz ale efekt był z wypalaniem bo czułem jak bym przyczepkę kamieni wiózł i był zapach w nawiewie.. :-P

 
 
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 20 Październik 2023, 16:57   

Przy wypalaniu dpf ale w innej marce spadku mocy nie czułem tylko zajebiste kopcenie i obroty silnika w górę, odnośnie smrodu w aucie może masz nieszczelnosc w łączniku elastycznym

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Październik 2023, 17:04   

torszyn, To się czuje wypalany czynnik... :-D To taka ekologia ,,na raz'',albo smrodzisz popiołem bez wynalazków z katalizatorem,albo pewnego dnia auto robi Kupę -czyli smrodzi ale jeden dzień według tych EKO się nie liczy..dodać trzeba jeszcze produkcje czynnika i extra paliwo do zabiegu czasem wiele kilometrów.Za to na wojnie jakie mamy wszystko jest EKO i nie ma tam aktywistów tak czarnym humorem ,przylepionych do czołgów jak w Europie do asfaltu.Co do tematu mam ELM bo inny program już nie działa bez serwera w sieci-i kiedyś myślę zobaczyć czy ta wersja mnie coś pokaże o ile to znajdę z tymi korektami..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Październik 2023, 19:36   

sasun71 napisał/a:
Co do tematu mam ELM bo inny program już nie działa bez serwera w sieci-i kiedyś myślę zobaczyć czy ta wersja mnie coś pokaże o ile to znajdę z tymi korektami..


Czesto uzywam ELM 327 do okreslania korekcji dlugoterminowych w silnikach benzynowych. Idealna sprawa przy okreslaniu stanu mapy silnika, potrzebna do strojenia LPG. Do diesla raczej nieprzydatny parametr. W skrocie ELM to taki czytnik bledow OBD i czasami pozwala na zrobienie diagnozy, ale tylko silnika. No i mozna wykasowac bledy po OBD. Jesli ktos pragnie czegos wiecej sie dowiedziec o Cytrynie powinien zainwestowac w bardziej rozbudowane i przeznaczone do tej marki testery. Pomijam, oczywiscie przypomnienie , ze do obslugi testerow trzeba miec troche wiedzy. Ktos nieobeznany z funkcjami moze narobic sobie duzych klopotow w autku. Niestety nie kazdy moze naprawiac wszystko. Siedze w tej materii grubo ponad 50 lat i ciagle nie wiem wszystkiego. Podziwiam tych, co mysla, ze wystarczy rzucic haslo i rozwiazania problemow spadna gotowe z nieba. Czesto spotykamy na forum osoby, ktore sa wrecz obrazone, ze natychmiast nie uzyskaly odpowiedzi na nawet dziwne pytania natychmiast. Tak, jakby forum bylo darmowym kolem ratunkowym, a w zamian czesto nawet nie slysze podziekowania, nie mowiac o podsumowaniu naprawy z przekazaniem innym swoich odkryc i rozwiazan.
Odnosnie fapa (dpf) to wszystko jest proste, o ile ma sie wiedze i stosuje sie prawidlowe metody usuwania problemow. Tyle razy juz pisalem na forum o serwisie filtrow, o metodach naprawy problemow, ze temat ten staje sie wrecz nudny. Nowi koledzy, zamiast usiasc przed kompem i poszukac w archiwum historii napraw i rozwiazan, wola jak widac zadac nowe pytania i sa jeszcze obrazeni, ze nie zyskuja odpowiedzi. Torszyn, obrazony , ze napisalem do obslugi ELM trzeba wiedzy (do kazdego testera innej). A co mialem napisac? Instrukcje obslugi? Jesli nie ma sie podstawowej wiedzy, to tym bardziej taka instrukcja moze przyniesc wiecej szkody, niz pozytku. Przeciez w Google mozna znalesc wszystko, na kazdy temat. Trzeba tylko chciec!
Naprawde nie chce mi sie kolejny i kolejny raz pisac jak przez kalke, bo za chwile znowu ktos bedzie chcial..... Pozdrawiam

 
 
torszyn
torszyn

Mój samochód: cactus
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2016
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 7
Skąd: śląsk
Wysłany: 21 Październik 2023, 07:48   

Ok,masz rację.Mam też saaba w TTiD i elm robi (robotę)w kwestii dpf ,ale z cytryną nie łączy się, zapytałem o rozwiązanie w tej kwestii w cytrynie potrzebny środek do wypalania ale warunki musza być spełnione takie same. Jak pisałem znalazłem instrukcję mam nadzieję że znajdę tam to co mnie nurtuje ,naprawdę nie chciałam iść na skruty. Miłej niedzieli 🍻

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Październik 2023, 19:53   

dejnekomirek, W autach które mnie zostały na razie elm nie potrzebny, a xsara pokazywała to co już wiadome i pozwalał program skasować Check..Bardziej służy do podglądu parametrów i tak po myciu jak nowy był przepływomierz w xsarze który ma 23 lata i nadal służy:)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA