Szanowni koledzy tak informacyjnie ostrzegam przed tymi świecami ,kupione w maju na znanym portalu aukcyjnym,jako jedne z wielu polecane do LPG i niestety jedna z nich spowodowała że przybyło mi trochę siwych włosów .Mówiąc krótko poluzowała się porcelanka powodując stukanie w silniku,a jak wiadomo stukanie w silniku to nic dobrego ,wypadanie zapłonu itp. Także jak będziecie szukać przyczyn nierównej pracy silnika polecam sprawdzić świece.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 26 Wrzesień 2023, 20:09
Jakieś dwa m-ce temu kupiłem te świece do takiego samego silnika
Wcześniej miałem NGK
Z Denso jestem bardzo zadowolony ,samochód jest zrywniejszy,zdaje się jakby automat wcześniej zmieniał biegi
Porcelankę można uszkodzić przy montażu świec
Szukanie przyczyny nierównej pracy silnika,zazwyczaj zaczyna się od świec
_________________ KK
Ranczer
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1.4i
Paliwo: benzyna
Wersja:: N1
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Cze 2023 Posty: 20 Skąd: Złotoryja
Wysłany: 27 Wrzesień 2023, 19:43 Świece DENSO
Witam,
Bardzo dziwne że jedna świeca padła, tak jak Kolega audikom miałem świece NGK, potem w mojej xsarze wymieniłem na DENSO i od razu się wszystko zmieniło , dostała mocy oraz wcześniej rozgrzewała się do 75 stopni a teraz około 90 więc jest duża różnica. Na razie świece działają , a wymieniałem je 2 tygodnie temu. Bardzo dziwne że u Kolegi Andrzej-Szcz padła, może to jakaś wadliwa sztuka ? Dla wiarygodności śilnik Tu3jp bez LPG.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Wrzesień 2023, 20:51
Możliwa wada ,a kto używa klucza dynamometrycznego do świec wedle zaleceń NM? Trochę mniej może ok ,ale za dużo może taki efekt..Ja zacząłem używać przy ostatniej wymianie świec w Peugeot 207 jak coraz mniej czucia;) tym bardziej ze kłopotliwy dostęp.Klucz do 25nm bo bosch miał zalecenie 28nm
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 27 Wrzesień 2023, 21:28
Też miałem problem przy wymianie,z tymi momentami dokręcania
Pamiętam że w starych dobrych czasach używało się prostego klucza z prętem w poprzek i było ok po dokręceniu z tzw. czuciem
Teraz jakieś wynalazki ,taki moment ,a to do kół taki (kiedy poprzednio był zwykły krótki klucz do wymiany na drodze
Wystraszony tymi bajkami,dokręciłem na czuja,może ciut mocniej,zobaczymy co będzie
Tymczasem mogę jeszcze raz potwierdzić wrażenia kolegi Ranczer "wymieniłem na DENSO i od razu się wszystko zmieniło , dostała mocy " itd
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Wrzesień 2023, 18:40
audikom, Zacząłem używać kluczy dynamometrycznych ja zacząłem wymieniać śruby lub naprawiać gwint;) Tym bardzie jak zalecany moment jest na nakrętce plastykowej..A co do świec w temacie,polecam film
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum