Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 01:22 Pneumatyka zawieszenia żyje własnym życiem
Jak w tytule.
Jeśli dobrze rozumiem, prawidłową jest sytuacja, że po otwarciu centralnego i zajęciu miejsca za kierownicą, układ pompuje miechy.
Ale u mnie, po ruszeniu (do przodu, czy do do tyłu), nawet po kilkuset metrach jazdy, następuje dopompowanie przez kilka sekund.
A już zupełnie dla mnie niezrozumiała sytuacja, gdy po zaparkowaniu i zamknięciu samochodu, nieraz po godzinie, lub kilku, słyszę charakterystyczny odgłos pracy kompresora, znów przez kilka/kilkanaście sekund.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 10:39
Ewidentnie zle pracuje elektronika. Problem moze byc w zasniedzialych kontaktach, albo zlej masie. Pytanie tylko gdzie? Zaden tester nie da dobrej odpowiedzi. Pozostaje szukanie winnego.
Uklad powinien startowac po zamknieciu drzwi i bodajze, po odpaleniu silnika. Oczywiscie tylko wtedy, gdy elektronika odkryje, ze wysokosc samochodu zmienila sie. Najczesciej wlacza sie na krotko, aby dopompowac cisnienie w akumulatorze. Wydaje sie, ze wszystkie objawy opisane przez Ciebie sa normalne, po za dopompowywaniem po jakims czasie od zgaszenia silnika i zamkniecia samochodu. Generalnie wszystkie systemy samochodu, po za alarmem ( o ile jest ), powinny uspic sie i czekac na nastepne otwarcie drzwi. Sprawdzilbym stan CANu po zamknieciu samochodu. Pewnie bateria siada po dlugim postoju
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 14:17
Chyba rzeczywiście akumulator wymaga doładowania.
Zacznę od tej prostej rzeczy. Może to dobry ślad.
Sprawdziłem napięcie na akumulatorze (nie wiem na ile wiarygodny pomiar przy użyciu chińskiego transmitera FM w gnieździe zapalniczki) przy uruchomieniu silnika:
1. Zaraz po - 11,7 V
2. Stabilizuje się na poziomie - 14,1 V
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 18:41
Jesli napiecie na akumulatorze spada ponizej 12.5 V to niestety : bateria jest todt, albo cos pobiera prad w stanie spoczynku. To co opisalem wczesniej raczej z bateria nie ma nic wspolnego. Predzej ze slabym kontaktem elektrycznym na stykach, albo na masie. Tego nie sprawdzisz transmiterem. Do tego potrzeba multimetra i dobrego Ohmomierza.
A napiecie przed odpaleniem samochodu i po jakims czasie od odpalenia - dzieki temu mozna lepiej ocenic stan baterii i alternatora. Powodzenia
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 20:00
dejnekomirek napisał/a:
Generalnie wszystkie systemy samochodu, po za alarmem ( o ile jest ), powinny uspic sie i czekac na nastepne otwarcie drzwi.
Zrobiłem eksperyment. Po zostawieniu włączonych świateł pozycyjnych i zamknięciu samochodu, jeszcze po 2h światła były włączone. Błąd, czy pozycyjne mają jakiś priorytet.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Wrzesień 2023, 09:02
Przepraszam Cie bardzo, ale naprawde nie prowadze szkoly podstaw ukladow samochodu. Uklady zwiazane z bezpieczenstwem na drodze sa wylaczone z trybu oszczedzania energii. Czy tak trudno siasc przy kompie i poczytac w internecie? A jesli nie masz na to ochoty to oddaj pojazd w profesjonalne rece. Z taka wiedza sam zrobisz krzywde autku.
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25 Wrzesień 2023, 10:55
Nie wiem o co pretensje.
O nic Cię nie prosiłem, a z pewnością nie o szkolenia.
Coś napisałeś od siebie o trybie oszczędzania energii, to zareagowałem i tyle.
Czy to takie dziwne, że początkujący zgłasza wątpliwości na forum?
Podobno nie ma głupich pytań.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Wrzesień 2023, 18:52
Daj sobie spokoj. Zadales pytanie , odpowiedzialem najprostszym jezykiem. I kropka. Wystarczy. Ta reszta to taki bonusik, ale rece juz opadaja: czytales kiedys instrukcje do tego samochodu? Watpie, a od tego wypada zaczac znajomosc z pojazdem. Rezygnuje z dalszego odpowiadania. Nie mam czasu na opisywanie kazdej sytuacji w samochodzie, robie to tylko z grzecznosci. Powodzenia
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26 Wrzesień 2023, 00:16
Nie mogę się nadziwić, że są ludzie, którzy nie zmarnują żadnej szansy, żeby się bezinteresownie przypie....lić.
Choćbym instrukcję znał na pamięć, nie znajdę w niej wyjaśnienia powodów, dla których odzywa się kompresor kilka godzin po zamknięciu samochodu. Po to założyłem ten temat. Chcesz to pomóż. Nie chcesz? To nie zaśmiecaj mi wątku.
Siedzisz na forum ponad 10 lat. Ja poznaję cytrynę od 2 tygodni. Apeluję o trochę więcej zrozumienia dla nowego użytkownika.
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 5 Listopad 2023, 12:06
Wymieniłem miechy na nowe.
Z pewnością jest duża poprawa. Po nocy, tył stoi znacznie wyżej.
Ale w dalszym ciągu, co rano, lub po dłuższym postoju, po otwarciu drzwi centralnym, przez ok. 3 sek. kompresor pompuje. To samo w trakcie jazdy, jak jadę po mocno wyboistym terenie.
Zlitujcie się i napiszcie proszę czy to norma, czy mam szukać dalej nieszczelności (wężyki, kompresor)?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11 Listopad 2023, 05:56
Nie ma w 100% szczelnych układów pneumatycznych, po kilku latach będą minimalne nieszczelności. Na poduszkach występuje resorowanie ( autobusy, samochody ciężarowe ) i ciśnienie zawsze będzie dobijane bo komputer ma zadane samo poziomowanie i uzupełnianie ciśnienia do właściwego. Bardzo podobnie jak w układach hydropneumatycznych.
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11 Listopad 2023, 10:53
Znaczy się, olać, albo polubić?
Naczytałem się w internetach, że ludziom kompresor wcale się nie odzywa, poza sytuacjami gdy dowalą towaru do bagażnika.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 157 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Listopad 2023, 15:35
nie martw sie kolego jest wszystko w porządku, to normalny objaw pracującego układu hydraulicznego że pompa się załącza co jakiś czas, jakby z układu nie schodziło ciśnieni to byś jeździł jak na wozie drabiniastym , jak nasze auta wchodzą w łuk drogi to pompa się załącza i niweluje przechył auta
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Listopad 2023, 20:03
berater, Nie siedzę w hydro ale gdyby pompa robiła tak nonstop świadczyło by to o awarii jeśli nie ma wycieków,ponieważ maszyny numeryczne na jakich pracuje też mają hydraulikę i swoją gruszkę ciśnienia jak w aucie,też od czasu do czasu system dobija ciśnienie z powodu pracy hydrozaworów pod narzędzia..Zmierzyć czasy pracy i przerw i po czasie porównać czy pompa nie pracuje częściej tak po miesiącu-uwzględniając że to już będzie zima i zmiana warunków pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum