alvarinio
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 40 Skąd: lubin
Wysłany: 26 Luty 2023, 19:17 Problem p0299
Dobry wieczór mam problem. Cytryną która kupiłem niecały miesiąc wstecz po podłączeniu lexii pokazuje . W skrócie podczas jazdy ubyło mocy zmieniłem konwerter ciśnienia błąd występuje dalej czy to może być grucha uszkodzona sterowana elektronicznie? (Zawór wastegate) czy napięcie nie jest za małe ? 2.2 biturbo 170ps https://www.fotosik.pl/zd...yAq7NKnEU3wjq5x [/center]
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:01
Strasznie chaotycznie opisujesz. Zbyt niskie cisnienie doladowania moze byc spowodowane brakiem podcisnienia w ukladzie (do sprawdzenia manometrem ) , uszkodzenie gruszki (nieszczelnosc) , uszkodzenie innych elementow sterowanych podcisnieniem, wadliwy czujnik cisnienia, nieszczelny dolot (dziura w wezach interkoolera), Czasami zapchany DPF i niemozliwosc rozpedzenia turbiny z powodu malego przeplywu spalin. Jesli myslisz o napieciu pokazywanym przez czujnik kopiowania, to raczej jest dobrze. Konieczna raczej dokladniejsza diagnoza.
alvarinio
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 40 Skąd: lubin
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:19
-Czujnik ciśnienia ten przy EGR sprawny po odłączeniu auto max do 2 tys
- DPF zapchany w 26 procentach
- przetwornik ciśnienia turbosprężarki wymieniony
- rury całe intercoler sprawdzany na piankę i nie było bombelkow powietrza żadnych
- podejrzewam gruchę turbiny tą. Czy jest jakiś sposób aby ją sprawdzić manualnie ona jest sterowana elektronicznie
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 22:46
Jak odlaczysz czujnik to system wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytac jaka wartosc pokazuje na wlaczonym zaplonie, na odpalonym silniku na wolnych obrotach i na wysokich obrotach. Zdarza sie, ze czujnik zapcha sie nagarem i glupieje. Zapchanie DPFa sadzami, mi chodzi o wartosc cisnienia roznicowego. Zbyt duza wartosc tez wylaczy turbine. Co z tego, ze wymieniles zawor, jak dalej nie wiesz, jakie jest podcisnienie w ukladzie sterowania. Co do gruchy to potrzebna jest pompka podcisnienia , ktora mozna sprawdzic dzialanie gruchy i jej szczelnoc. No i jeszcze sprawnoc ukladu VTG , czyli ustawianie lopatek regulacji wydajnosci turbiny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum