Cześć,
Zabrałem się kiedyś za projekt urządzenia do testowania sfer na bazie podnośnika samochodowego.
Powstał wstępny projekt, którego najważniejszym elementem jest specjalna nakrętka.
Pomógł mi ją, ktoś wykonać więc urządzenie ma szansę na realizację.
Poniżej widoki modelu testera wykonane w programie FreeCAD.
Projekt będzie wymagał modyfikacji zbiornika oleju, żeby było łatwiej go wykonać.
Screenshot_20220306_163811.png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 78,32 KB
Screenshot_20220306_163408.png
Plik ściągnięto 11 raz(y) 111,28 KB
Screenshot_20220402_121918.png
Plik ściągnięto 26 raz(y) 219,61 KB
Screenshot_20220402_121315.png
Plik ściągnięto 12 raz(y) 65,47 KB
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Styczeń 2023, 22:34
Najlatwiejszy tester sfer mialem kiedys w Serwisie Citroena w Kolobrzegu. Najtanszy tester wtryskiwaczy ( tych jeszcze z pompa wtryskowa, a wiec zakres do 200 Bar) i gniazdo sfery akumulatora wspomagania kierownicy, ta tzw siodma kula w CX , BX , czy tez Xsantia, polaczone zwykla rurka z testerem. Dzialalo to doskonale i nie trzeba bylo kombinowac. Jako czynnik mozna uzyc olej napedowy, pasujacy zreszta idealnie do testera wtryskow. Koledzy stworzyli tez piekny przyrzad do nabijania sfer. Oczywiscie starego typu. Od C5 zaczela sie era doskonalych wrecz i bardzo trwalych sfer. Firma zarabiala niezle pieniadze na nabijaniu kul. Przyciagalo to klientow z duzej odleglosci.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 594 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 14 Styczeń 2023, 20:20
Najprostszy tester widziałem zrobiony z tylnego siłownika zamocowanego w ręcznej prasie. W przewód zasilający wkręcony był manometr i tyle.
Najprostsze najczęściej jest to co mamy po ręką i przy użyciu możliwości, którymi dysponujemy.
Model nakrętki (właściwie trójnika) trochę uaktualniony do większego wałka z którego powstał prawdziwy element.
Wykonane z frezarce CNC z pomocą kolegi.
Screenshot_20230114_192019.png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 299,21 KB
Screenshot_20230114_192456.png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 107,8 KB
IMG_20230114_193124.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 250,83 KB
IMG_20230114_193134.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 204,57 KB
IMG_20230114_193150.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 231,82 KB
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 594 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Styczeń 2023, 21:27
Gwint zrobiony frezem do gwintów, ale faktycznie fazy nie chciało się robić, ważne, że wkręca się dobrze.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Styczeń 2023, 02:11
ja kupiłem pompę do siłowników blacharskich i podstawkę od sfery akumulatorowej hamulców od v6. Miedziany przewód wlutowałem łącznik M10x1 i i tak połączyłem z pompą. po drodze trójnik i manometr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum