jorzez
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2.0 TURBO
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Sie 2020 Posty: 38 Skąd: W-wa
Wysłany: 13 Październik 2022, 22:08 co pobiera prąd na postoju ?
Za każdym razem, mniej więcej po dwóch tygodniach postoju mam rozładowany akumulator.
Co pobiera prąd?
Akumulator nowy, prąd ładowania OK. Na postoju nie zamykam centralnego zamka, nie uruchamiam alarmu.
Mam miernik z zakresem do 0.6A po odpięciu akumulatora i podłączeniu miernika, pali bezpiecznik w mierniku, przypuszczam że przy odpięciu akumulatora i podpięciu miernika jest to prąd pobierany przez ok minutę przez cewki. ale jak zmierzyć prąd jak cewki się odłączą?
Oczywiście mogę odłączać klemę ale irytuje późniejsze ustawianie zegarka, kodowanie radia no i komputer się resetuje.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Październik 2022, 22:38
Aby zmierzyc pobor pradu musisz miec miernik o min. 10 A, inaczej bedziesz mial problem z bezpiecznikiem. Kazdy samochod po wylaczeniu zaplonu i zamknieciu drzwi potrzebuje troche czasu na tzw. uspienie systemow, szczegolnie w systemach nowszych z CANem. Sa modele ktore potrzebuja nawet do 20 min na pelne uspienie. XM nie ma na szczescie takich systemow, ale ma sterownik zawieszenia, ktory potrzebuje troche czasu na przejscie w stan czuwania, do tego immo uzbraja sie , oswietlenie wnetrza wylacza sie po czasie i dopiero po pewnym czasie prad spoczynkowy spada. W idealnym stanie prad powinien spasc do 0.02 A lub nizej. Jesli przekracza ten zakres , siega ca 0.2 A i wyzej , masz odpowiedz na pytanie , dlaczego akumulator traci napiecie. Problem jest w systemach samochodu. Do odkrycia pozostaje ustalenie , co jest tego przyczyna. Najprosciej jest doprowadzic auto do uspienia i sprawdzac po odlaczeniu ktorego systemu (bezpiecznika ) prad spada znaczaco. Czesto uszkodzenie jakiegos sterownika , np. zawieszenia, sterownik foteli elektrycznych, czasami alternator, czy tez jakas zarowka (oswietlenia schowka, czy tez bagaznika) itp. Pozostaje to do ustalenia i naprawy. Tak to w duzym skrocie mozna opisac. Powodzenia
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 13 Październik 2022, 23:53
Ja kiedyś mierzyłem to brał mi 50mA, ale alarm jest zamontowany.
Po dwóch tygodniach stania, jak wróciłem z wakacji ledwo kręcił. Jak akumulator ma kilka lat to spada jego rezystancja wewnętrzna i sam z siebie potrafi się trochę rozładowywać. Możesz sprawdzić akumulator, jak bardzo się rozładowuje poza autem.
Ja mam nawyk, że jak auto dłużej nie odpalane to podładowuję prewencyjne prostownikiem.
Klem wtedy nie ściągam więc nic z systemów się nie kasuje.
Jak masz amperomierz z małym zakresem, to zewrzyj przewodem jego obwód (styki miernika) dopóki auto się nie uspokoi i np. po 10 min rozewrzyj i odczytaj wartość prądu.
Pozdrowienia.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Październik 2022, 11:20
Podstawa miernik minimum 10 A,bywają 20 A
Dalej jak już opisał dejnekomirek mechanik technik samochodowy,odłączasz po kolei systemy
Sposób pomiaru mnóstwo opisów w necie
_________________ KK
jorzez
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2.0 TURBO
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Sie 2020 Posty: 38 Skąd: W-wa
Wysłany: 14 Październik 2022, 20:34
Dziękuję za odpowiedzi. Będę działał.
Spodziewałem się poboru na poziomie mA a nie A. Prąd 10A to pobór mocy 120W czyli więcej niż 2x żarówka H4.
Jaki powinien być pobór prądu po "uspokojeniu" systemów, bez włączonego alarmu ?
@arturromarr
jak pisałem akumulator nowy, prąd ładowania OK
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Październik 2022, 15:43
jak podłączasz amperomierz to po pierwsze ładują się wszystkie kondensatory we wszystkich sterownikach, a po za tym uruchamia się program w każdym sterowniku. Program dopiero ustawia właściwe poziomy napięć na wyjściach. Jeśli są właściwe warunku wchodzi w uśpienie. Więc sam moment podłączania miernika jest zawsze związany z dużym poborem. Jeśli nie masz miernika który da radę uciągnąć taki udar prądowy, to podłącz sobie w obwód żarówkę H4 i po udarze prądowym możesz ją odpiąć z obiegu tak by cały prąd płynął przez miernik. Jeśli po 2 tyg aku jest puste to musi być pobór ok 100 mA.
Tyle że samo otwarcie drzwi spowoduje przekroczenie możliwości twojego miernika, bo
6 lampek x5 W = 30W do tego zawory HA więc pewnie z 50W się uzbiera a to ok 4A.
jorzez
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2.0 TURBO
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Sie 2020 Posty: 38 Skąd: W-wa
Wysłany: 28 Październik 2022, 20:16
Dziękuję za podpowiedzi, zapomniałem jak się mierzy natężenie z bocznikiem
Po pomiarach - pobór prądu 120 mA, odłączony alarm i syrena
Czy to jest OK, czy za dużo ?
U ciebie jak podajesz 0,12 A
Źródła podają : "Przyjmuje się w średniej klasy pojazdach wynik 0.04A za normę, natomiast w samochodach z bardzo dużą ilością elektroniki pobór prądu może sięgać od 0.06 do 0.08A."
U ciebie niby nie wiele przekracza ale jednak przy dłuższych postojach,czy słabym aku może mieć znaczenie
_________________ KK
jorzez
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2.0 TURBO
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Sie 2020 Posty: 38 Skąd: W-wa
Wysłany: 29 Październik 2022, 18:30
Ogólnie to tak ale chodzi konkretnie o pobór dla XM. Może typowy pobór jest większy niż w innych samochodach ?
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Październik 2022, 20:19
Xmen nie jest jakimś cudem napakowanym elektroniką,to dosyć prosty wózek,może mieć dodatkowo alarm ,czy co tam jeszcze ludziska potrafią zapakować
Więc raczej powinien mieć niższy pobór na postoju
Tak jak koledzy piszą miernik w dłoń i wyciągać bezpieczniki po kolei ,może coś pokażą
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 29 Październik 2022, 21:42
Ponieważ i tak trzeba zegarek przestawiać to zmierzyłem prąd spoczynkowy w swoim XM.
20mA
Nawet się zdziwiłem, bo mniej niż kilka lat temu, może wtedy alarm włączałem.
Musisz szukać, bo albo coś źle mierzysz albo masz złodzieja w samochodzie.
Powodzenia.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
jorzez
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2.0 TURBO
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Sie 2020 Posty: 38 Skąd: W-wa
Wysłany: 6 Listopad 2022, 21:20
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na razie przechodzę w tryb cotygodniowej jazdy wokół komina. A później powtórzę pomiar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum