Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Luty 2010, 00:18
Możesz sobie polepszyć komfort rozwiercając dławiki. Wersja bez HA jest po prostu czymś w rodzaju pogodzenia komfortu z bezpieczeństwem! Jeżeli chcesz mieć auto bezpieczne - musi być twardsze, jeżeli wygodne - miękkie ale wszystko na raz znajdziesz tylko w wersji z HA. Pamiętaj, że miękkie zawieszenie jest bardziej niebezpieczne na zakrętach i mniej przewidywalne. No chyba, że wolisz komfort i jazdę emeryta
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Luty 2010, 07:21
Robson: nie namawiaj człowieka do samobójstwa. Lepiej żeby założył fabryczne Comforty niż bawił się z rozwiercaniem dławików. Może niechcący sobie krzywdę zrobić.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 5 Luty 2010, 20:13
Z tą jazdą emeryta to nie przesadzajmy, moja Xantia nie ma HA i w zakrętach zachowuje się świetnie, jeżeli ktoś chce się przekonać to zapraszam na jazdę BTW, jeździłem Xantią ze sprawnym HA i nie ma rewelacji, a wręcz przeciwnie - auto na niewielkich nierównościach zachowuje się wręcz paskudnie - zamiast tłumić robi się sztywne i podskakuje niczym jakiś VW
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 6 Luty 2010, 10:20
Zawieszenie hyudroaktwne powinno mieć trzy "pozycje pracy":
- komfort, cały czas jest mięciutko,
- auto , tu wiadomo,
- sport, tu utwardzamy.
Według mnie brakuje tego pierwszego.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 6 Luty 2010, 12:47
Pisałem że nie mam HA ,więc nie mam tych pozycji ,komfort ,sport czy auto . Do szybkiej jazdy mam inne autko a citroena chciałem do jazdy komfortowej .
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Luty 2010, 22:49
Bogdan1217 napisał/a:
Pisałem że nie mam HA ,więc nie mam tych pozycji ,komfort ,sport czy auto . Do szybkiej jazdy mam inne autko a citroena chciałem do jazdy komfortowej .
Zatem możesz zaoszczędzić kasy i rozwiercić stare. Jak się skończą stare to kupisz sobie wtedy nowe Możesz eksperymentalnie powiększać sobie po trochu na coraz większe otwory do czasu aż uznasz, że jest OK. Odkręcenie i zakręcenie kuli to 5min
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 6 Luty 2010, 22:56
Więc tak jak rozwiercić sfery tzn do jakiej średnicy(żeby nie przechylał się nadmiernie ),i na jaką głębokosć żeby niczego nie uszkodzić .
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Luty 2010, 23:02
Ścianka ma jakieś 4mm grubości a do membrany jest daleko, przy wiertłach rzędu 1,5 do 2mm bo są krótkie. Poza tym na końcu membrany jest metalowy "cycek" he he więc jej nie przebijesz. Oryginalnie masz chyba 1,5 lub 1,7mm na przodzie więc możesz spokojnie 2mm wiertełko sobie kupić. Na tyle to możesz nawet 2,5mm i powinno być bardzo miękko. Ja założyłem nawet na przód z ciekawości sferę bez dławika, czyli jakieś 100mm otwór i auto spokojnie mogło jeździć nawet na zakrętach. Nie kładło się zbytno bo przecież tak jak wszystkie normalne auta ma stabilizator
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 6 Luty 2010, 23:12
Cx miały chyba 1.9 średnice dławika ale i większą pojemność i chyba mi tyle wystarczy. Ale skąd będe wiedzial na jaką głębokość ,żeby membramy nie uszkodzić
[ Dodano: 2010-02-06, 23:23 ]
Założyłeś sferę taką konżektorową ? Chyba trzeba je wiercić do dołu otworem (dławikiem )żeby opiłki nie naleciały do środka . Chyba że jest jakiś lepszy patent na rozwiecanie
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Luty 2010, 00:19
Bogdan1217 napisał/a:
Założyłeś sferę taką konżektorową ?
Tak właśnie i myślałem, że będzie kicha a tu miłe zaskoczenie Autko jest przewidywalne jak się przyzwyczaisz a komfort podobny jak w BX czyli super soft!!!
Bogdan1217 napisał/a:
Ale skąd będe wiedzial na jaką głębokość ,żeby membramy nie uszkodzić
Jak przewiercisz to już będziesz wiedział bo wpadnie ci wiertło nagle. Nie przejmuj się, delikatnie naciskając krzywdy im nie zrobisz.
Cytat:
Chyba trzeba je wiercić do dołu otworem (dławikiem )żeby opiłki nie naleciały do środka .
Wiertło i tak te wiórki zawsze wyprowadza na wierzch więc wystarczy zdmuchnąć
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 16 Luty 2010, 13:06
Rozwierciłem wszystkie na 2 mm i jak narazie ...................bez zmian nawet podnoszenie na ciepłym trwa około minuty a płyn mam świeży total+
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Luty 2010, 20:08
Bogdan1217 napisał/a:
Rozwierciłem wszystkie na 2 mm i jak narazie ...................bez zmian nawet podnoszenie na ciepłym trwa około minuty a płyn mam świeży total+
Chwila, chwila - przecież to miało poprawić komfort a nie szybkość podnoszenia się? Kolega chciał aby samochód był bardziej miękki i to powinno na pewno pomóc. A propos podnoszenia proszę poszukać podobny temat lub napisać nowy.
No a jak z komfortem?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 17 Luty 2010, 11:36
Teraz to tylko troche gorzej się prowadzi ale i tak małe nierówności jakich u nas mnogo czuć wewnątrz auta ,bardzo nikła poprawa .
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Luty 2010, 19:30
No to kolego podjedź na spotkanie w Marcinowicach i karniemy się swoimi bolidami Porównamy kilka modeli i będziesz miał porównanie!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum