Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
map sensor problem
Autor Wiadomość
piter4442

Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: DISEL
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: KUDOWA ZDROJ
Wysłany: 12 Luty 2010, 16:57   map sensor problem

witam posiadam xm 2.5 koniec 97r czy wie ktos moze jak to jest z tymi map sensorami w xm ja mam jakis taki plaski plastikowy przy podszybiu a w wiekszosci zdjec jakie ogladam jest jakis metalowy podobny jak w audi b4 i bmw(tds) pytam bo zawazylem spadek mocy po przekroczeniu 3000 obr. i nie wiem co jest nie tak a wogóle cos chyba mam tam pomieszane bo oprucz tego obok kielicha po stronie komputerów jest tez jakis czujnik do ktorego powinny dochodzic rurki(chyba jakies od cisnienia) i nie dochodzi zadna.czy miał by ktos jakis schemat podcisnien a jak nie czy mógl by ktos zrobic fotki u siebie i podeslac na mail.? piter4442@wp.pl pozdrawiam i z óry dzieki za podpowiedzi

_________________
xm 2.5
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Luty 2010, 17:52   

Gdyby kolega trochę poszukał to jest w naszej galerii technicznej widok takiego klik
Te duże mapsensory były stosowane do roku 1995. Od 96' były już stosowane te mniejsze. Nie ma to jednak znaczenia, są one zamienne. Ja w jednym z moich mam ten nowszy a w drugim stary, aluminiowy i duży. Wygląda jak zabytek z przed minionej epoki :) Zaznaczam, że oba maja identyczne silniki i są z tego samego rocznika. Ten nowy sensor nie mocowałem już na karoserii tylko, jako że jest on malutki i lekki, przypiąłem go od razu na rurze gumowej opaską.
Ta usterka, którą kolega opisuje nie musi być spowodowana złym działaniem bo może to wina być nawet głupiego filtra paliwa. Przy przy-pchanym filtrze po prostu jest ograniczony przepływ i perzy większym zużyciu paliwa po prostu nie starcza już go dla pompy wtryskowej. Dostaje się wtedy także powietrze i auto tak jakby momentalnie traciło moc. Sprawdź też połączenia między turbiną a kolektorem dolotowym bo tu także może być znaczny spadek mocy.
Tak kabelki o których mówisz to jest zawór przepustnicy odcinający dopływ powietrza przy hamowaniu silnikiem. Przy odłączonych kabelkach po prostu to nie działa i silnik zwalnia stopniowo. Ja też mam to ominięte :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
piter4442

Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: DISEL
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 21
Skąd: KUDOWA ZDROJ
Wysłany: 12 Luty 2010, 21:18   

witam jeszcze raz.dziekuje kolego za profesionalna i szybka odpowiedz szukalem takiego tematu ale jakos nie znalazlem.pozdrawiam

_________________
xm 2.5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA