Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Bosch VP36 uszczelniona
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Maj 2012, 02:20   Bosch VP36 uszczelniona

Otworzyłem temat, niejako równoległy do tego , który założył henry o swojej pompie ;)
Zatem ogłaszam wszem i wobec, że pompa uszczelniona. przejechałem już 300km i suchutko!!! /może większość mnie potępi ale zrobiłem wersję na paliwo BIO, które zżera uszczelki i uszczelniłem ją na silikon :lol: Ale skoro hula to operacja się u dała a co więcej, klient żyje!
Więcej wkrótce, łącznie z fotkami.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 3 Maj 2012, 09:22   

dzielny chlopczyk :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 3 Maj 2012, 10:57   

robson napisał/a:
Więcej wkrótce, łącznie z fotkami.

Czekamy

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:41   

robson, W Lucas Epic doliczyłem się 25 oringów ( plus główna ) także silikonem nie dałbym rady tego zrobić :-)
Czy masz obaw ,że zostanie oderwana jakaś drobina silikonu ?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:44   

dobrej jakosci silikon powinien trzymac

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:48   

Robson nie ma takich obaw, zresztą zawsze używa czerwonego silikonu.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:53   

A czy nie lepiej w przypadku uszczelnienia VP36 użyć sznura oringowego?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 3 Maj 2012, 15:54   

robson uznaje tylko silikon :mrgreen: ale skoro trzyma szczelnosc to ok.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 19:26   

już ok 1000km przejechane i pompa suchutka, jak prosto z fabryki citroena ;) Na razie śmiga i jestem zadowolony z jej pracy. Jak rozebrałem sekcje tłoczącą to mi się wszystkie sprężynki, podkładki i dysze rozsypały. Myślałem, że nie odpali auto po takiej operacji ;) Na szczęście operacja się udała i klient też żyje ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 19:58   

Oznajmiam, że pompy już dwie uszczelniłem. A dla dociekliwych naprawdę super opracowanie na temat tej pompy wtryskowej i wszystkiego co jest związane z zasilaniem silnika. Plik w dziale download dostępny TU
Naprawdę polecam!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Sierpień 2018, 18:11   

Zasada działania jest już dostępna także na YT



_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 4 Marzec 2019, 07:57   VP 36 - pierwszy cylinder.

Wszystko pięknie, ale nie podaje się oczywistego elementu( może dlatego że oczywisty?) Który wtrysk jest pierwszy i z którego krućca pompy?
Ostatnio to "przerabiałem" w estate kupionym rok temu, ale po kolei.
Wymontowałem pompę i oddałem do serwisu celem jej porządnego wyczyszczenia - brud wewnątrz że...na czym poprzednicy jeździli?
Wyczyszczono, złożono, ustawiono.
Zamontowałem jak w książkach i..odpala na plaka,dymem wali, grzechotnik i tak dalej.
Dobieram się ponownie do rozrządu - WSZYSTKO IDEALNIE!
Dzwonię do serwisu - "na który króciec ustawiony pierwszy wtrysk?"
Odpowiedź - na oznaczony literką "A" - prawy górny gdy patrzymy od tyłu pompy, wedle tego schematu jak grupa VAG..
No tak... a w naszym XM 2,5 TD to akurat cylinder numer 2.
Dziw że CHODZIŁ przy wtrysku o 90 stopni wcześniejszym - gdy tłok na samym dole!
No to dobieramy się do piasty pompy do której przykręcone koło rozrządu..i przestawiamy o odpowiednią wartość to jest na króciec "B"...uf!
Piasta nie ma wpustu czółenkowego - mocowana na STOŻEK i zaciśnięcie na nim, można ustawiać w dowolonym położeniu.
Pali na dotyk - no...

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA