Mój samochód: Citroen Xm mk II
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: płn-wsch.
Wysłany: 29 Grudzień 2016, 08:46
Panowie!!!
Brak nawiewu na szybę dopadł i mnie...
Sprawdziłem ten silniczek odpowiedzialny za sterowanie i jest dobry. Wszystkie możliwe regulacje i nastawy nadmuchu działają bardzo dobrze tj. regulacja temp., recyrkulacja i siła nawiewu. Niestety nawet jak ręcznie, po wyjęciu tego silniczka, przestawiam dźwignię to i tak na szybę ledwo leci lekki podmuch za to na nogi radośnie, pełną mocą aż podnosi dywaniki.
Jakieś sugestie co sprawdzić bez rozbierania całej deski rozdzielczej??
Pozdrawiam
Tomek
_________________ Są silniki i są V-ki
Jest: XM V6
Były: X2 V6, BX 19TGD i kilka ZX (same benzynki)
Mój samochód: Citroen Xm mk II
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: płn-wsch.
Wysłany: 29 Grudzień 2016, 10:53
A nie da się tam gdzieś zajrzeć bez rozbierania całości?
I jeszcze jedno: jest więcej tych trybów (i czy są wewnątrz czy na zewnątrz samego miksera) oprócz tych koło mechanizmu regulacji pod schowkiem?
_________________ Są silniki i są V-ki
Jest: XM V6
Były: X2 V6, BX 19TGD i kilka ZX (same benzynki)
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: Lubin
Wysłany: 20 Luty 2017, 20:35
Czy górna lewa zębatka (ze zdjęcia poniżej) odpowiada za sterowanie nawiewem na przód? U mnie niestety to nie działa, w sensie cały czas dmuch, muszę zamykać klapkami. A po wyjęciu tej zębatki wygląda to jak poniżej. Rozprułem część deski rozdzielczej, ale mam wrażenie, że nie dostanę się do tych klapek wewnątrz. Jak to naprawić?
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: Lubin
Wysłany: 22 Luty 2017, 20:25
Mechanizm naprawiony. Wkręciłem śrubę maszynową M12, kółko zębatki osadzone na jej łbie. Teraz kwestia ustawienia klapek, aby dmuchało wg ustawień na panelu
Witam, jeśli "patent" nie zda egzaminu to posiadam cały kokpit taki sam jak Twoim Xmenie na części.Trzymam kciuka co byś drugi raz nie rwał klamotów z deski .
Pozdrawiam
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2017, 21:06
ryyu,
Paten działa?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: Lubin
Wysłany: 27 Czerwiec 2017, 16:51
robson napisał/a:
ryyu,
Paten działa?
Tak, patent działa, dzięki Teraz klima jest naprawdę automatyczna
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 21:36
Witam podłączam się do tematu. Mam dwa klimatroniki. I teraz tak pierwszy, który był w aucie działa bez zarzutu (albo działa nie w pełni). Drugi też działa, ale z ciekawym efektem gdy się auto nagrzeje (kabina) wyłącza, co jakiś czas dmuchawę. Cóż myślałem, że to zimne luty rozebrałem klimatronik i faktycznie aż się roiło od zimnych łutów. Sprawdziłem elementy sterujące (tzw... Tranzystor BUZ11) po usuwałem zimne luty, ale efekt się nie zmienił i dalej gdy się nagrzeje wewnątrz auta to dmuchawa się wyłącza i załącza lub załącza jak jej obniży się siłę nawiewu??? Poprzedni grzał bez opamiętania, że w aucie było gorąco i działało na wszystkich stopniach regulacji siły nawiewu oprócz wyłączania dmuchawy. Dodam, że oprócz wyłączania dmuchawy nic więcej się nie dzieje i wszystkie elementy klimatronika działają jak w tym który w aucie był...??
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Grudzień 2017, 15:42
Małek, może to jakieś specjalne oprogramowanie? Masz MKI więc nie wiem ale może na początku coś takiego było? A może całkiemn się nie wyłącza po dogrzaniu auta a zmiejszają się obroty na minimum?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 21 Grudzień 2017, 18:48
Aha.
No to jest MK1 (jedynka) z tym kanciastym klimatronikiem.
Ja przypuszczam, co jest nie tak i dzisiaj to raczej potwierdziłem. W podsuwnice w miejscu gdzie jest regulacja szyberdachu i świateł kabiny, jest mała kratka, a za kratką malutki wentylatorek i jakiś element (przypuszczałem, że termistor) kiedy w lecie dubałem tam zwrócił moją uwagę, ale jakoś to specjalnie nie działało aż do teraz, wczoraj po zadaniu pytania na forum poszedłem i zakleiłem tą kratkę izolacja. Efekt jest taki jak bym założył stary regulator czyli dmuchawa się nie wyłączyła. Jest taka opcja jak piszesz, że tylko zwalnia obroty, ale diody na to nie wskazują muszę to za obserwować, bo trochę zaskoczony byłem w sumie Tata też ... . Wychodzi na to, że stary klimatronik albo nie miał tej funkcji albo był nowszy i inaczej tam to działa. Stawiam na to drugie, bo porównałem płytki i wygląda mi na to, że ten który założyłem ma starszą elektronikę widać to po elementach (chyba, że mieli cofkę w firmie już widziałem takie cuda) i ten faktycznie jest od tego auta i zaczęła działać regulacja temperatury. Pytanie czy wszystkie XM klimatronikiem takie coś maja czy tylko nie liczne wydania..?
Podłączę się do tematu.
U mnie w tym motoreduktorze od sterowania klap, nie działa wyłącznik krańcowy, nie zatrzymuje silniczka. Mam pytanie czy można go wymienić? Jeśli nie, to mam dostęp do motoreduktora od strony kierowcy. Czy one są takie same? Mogę je zamienić?
Witam, Panowie posiadam w sprzedaży takie silniczki / mechanizmy do regulacji nawiewu lewe, prawe i te z wentylatorów też.Wszystkie wyglądają identycznie i ta sama ilość pinów w kostkach jest.
505640530...Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum