Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 20:56
A jeszcze takie małe pytanko.
W systemie HAII obie cewki powinny być załączane jednakowo, czy komputer może decydować które ma działać, a która nie?
Bo mój problem to praktycznie w 90% twardy przód. Miałem założone diody i właśnie to wyjście na przednią cewkę szwankowało czasami ładnie się załączały obie na raz, a gdy po jakimś gwałtownym manewrze zazwyczaj szybszym ruszaniu ze świateł gasły obie po czym po chwili zaświecała się tylko tylna i tył był męki, a przód praktycznie nie załączał się aż do następnego uruchomienia silnika zazwyczaj na 2 dzień.
Ale żeby było miękko po zamknięciu przedniego elektrozaworu, no to nie bardzo.
Na postoju mi cewki nie wariują. Kule wszystkie wymienione na nowe.
Nie pokoi mnie tylko częste działanie pompy praktycznie co paręnaście sekund.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 21:10
Raczej nie zaobserwowałem aby któraś z cewek się nie włączyła, gdy druga jest załączona. Choć sterowanie nimi jest raczej niezależne. Są to jakieś ułamki sekund może, że któraś wyprzedza pozostałą.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 21:20
No to u mnie przednia fiksuje jak już się wyłączy to ciężko ją z powrotem załączyć.
Działają dwie, po jakimś czasie ciężko powiedzieć jakim, bo raz to może być po przejechaniu około 100m, po czym się już nie nie załączy, a raz nawet po przejechaniu 3-4 kilometrów i więcej i działa normalnie to tzn... dioda się załącza, bo nie konieczne jest miękki. Jeśli chodzi o sterowanie tylną nie zauważyłem takiej zależności i działa dobrze reaguje na zmiany stanu samochodu poprawnie i nawet ten przełącznik od trybu sport działa raczej dobrze.
Nie za uwarzyłem aby były jakieś odstępy czasowe załączania cewek przedniej i tylnej.
Bynajmniej w moim odczuciu jak sygnał jest podawany na przednią cewkę i tylną to diody zapalają się jednakowo, ale na diodach raczej ciężko zaobserwować jakieś niewielkie przesunięcie czasowe.
Mój samochód: C5 3v6 exlusive
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 95 Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Lipiec 2014, 11:26
Bardzo ciekawy temat , jezeli procesor tego komputera jest sprawny to reszte można powymieniać to zaden problem . W tych autach nie ma CAN wiec można sie pokusić nawet na napisanie programu sterujacego i bioracego informacje z czujnika .
_________________ Elektronika samochodowa, diagnostyka i niezawodny tankfopper do PSA .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum