Witam, pasuje mi podregulować luz na zaworach, bo już słuchać klepanie, czy tutaj dobrze jest to opisane ?
https://www.elektroda.pl/...pic2075619.html
I pierwszy cylinder niby od skrzyni ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Marzec 2018, 12:47
Jest to dobrze opisane, ale: osobiscie ustawiam zawory na jednym cylindrze w tzw. pokryciu fazowym (gdy oba zawory sa podparte) i reguluje na odpowiadajacym jemu drugim cylindrze, np. 1 z 4 i 2 z 3. Bardzo istotne jest ustawienie odpowiedniej wartosci luzu, przy zbyt malych silnik pracuje bardzo zle, szczegolnie zimny.
W starszym silniku lepiej uzyc czujnika zegarowego, bo zuzyte powierznie styku dzigienki z zaworem falszuja wielkosc luzu przy pomiarze szczelinomierzem.
mariuszaerox
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 127 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 9 Marzec 2018, 15:12
Tam jest chociaż jasno opisane, a tak jak mówisz to nie bardzo rozumiem, takiego czujnika to ja nie mam
mariuszaerox
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 127 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 10 Marzec 2018, 19:06
To zrobić tak jak on tam opisuje ? I od skrzyni jest niby 1 cylinder ?
mariuszaerox
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 127 Skąd: Wieliczka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum